Aktualizácia 15.12.2011: Poslanci rozpočet navýšili o 300 tisíc Eur, spolu na 491 tisíc Eur. To je cca 0,72% z rozpočtu dopravy.
Aktualizácia 9.12.2011: Primátor predkladá rozpočet 191 tisíc Eur na cyklodopravu. Poslanci naznačujú, že rozpočet chcú navýšiť.
Aktualizácia 26.10.2011: Petícia bola odovzdaná primátorovi, ktorý 5% okomentoval ako sen, ale považuje ju za dobrý podklad do diskusie v mestskom zastupiteľstve. Očakáva, že ku 5% sa mesto bude vedieť dostať až v roku 2014.
Mesto Bratislava dlhodobo ignoruje cyklodopravu. Situácia dospela až do bodu, keď mesto v rozpočte cyklodopravu úplne odignorovalo a na rok 2011 bol na rozvoj cyklotrás naplánovaný rozpočet 0 Eur.
Cyklokoalícia sa preto rozhodla spustiť petíciu za aspoň 5% z rozpočtu mesta v časti Doprava a komunikácie výhradne na cyklodopravu. Žiadame, aby Komisia pre cyklistickú dopravu navrhla, akým spôsobom majú byť tieto finančné prostriedky využité. Predpokladamé, že najväčšia časť pôjde na značenie (a príp. stavebné úpravy) nových cyklotrás, časť na statickú dopravu (t.j. parkovacie stojany pre bicykle), časť na informačné kampane (napr. zviditeľnenie bicykla ako dopravného prostriedku v meste).
Text petície
My, dolupodpísaní občania, na základe čl. 27 Ústavy SR a zákona č. 85/1990 Zb. o petičnom práve žiadame primátora Hlavného mesta SR Bratislava, aby do rozpočtu Hlavného mesta na roky 2012-2014 navrhol min. 5% z výdavkov z časti Doprava a komunikácie na rozvoj cyklodopravy tak, ako to odsúhlasí Komisia mesta pre cyklistickú dopravu.
Koľko peňazí je 5%?
Ide zhruba o 3,3 milióna Eur. Závisí to od výšky navrhovaného rozpočtu pre kapitolu Doprava a komunikácie v ďalších rokoch. Predbežne rozpočet na Dopravu uvádza celkovo 68 711 246 Eur pre rok 2012 a 70 249 625 pre rok 2013.
Na čo by malo byť 5% použitých?
Na prepojenie existujúcich cyklotrás trasami novými. Chceme, aby bolo širšie centrum mesta ľahko prejazdné na bicykli. Aby sa Petržalčania mohli ľahko dostať na bicykli do Karpát a ľudia z Dúbravky či Nového Mesta na hrádzu. Aby vzniklo poriadne značenie, ktoré vás navedie správnym smerom, ak Bratislavu na bicykli nepoznáte. Aby ste si mali kam bezpečne odparkovať váš bicykel. Aby sa aj vaši známi dozvedeli, že jazdiť bicyklom do práce či na nákupy je nielen zdravé, ale aj rýchle a výhodné.
Podporiť online alebo na papieri?
Petičný zákon akceptuje iba papierové hárky s podpismi, preto má váš podpis touto formou vyššiu váhu ako elektronická petícia. Ak je pre vás papier komplikáciou, prosím podporte petíciu v online forme.
Stiahnite si petičný hárok – petícia už bola odovzdaná, hárok tu nechávame pre archívne účely
- Petičný hárok 5% na cyklodopravu (PDF, 70 Kb)
Petičný hárok môžete po získaní akéhokoľvek množstva podpisov odovzdať na cyklojazde (vždy posledný piatok v mesiaci, Nám. SNP 18:00) alebo odoslať obyčajnou poštou (adresa združenia dole na hárku) alebo si dohodnite miesto a čas odovzdania (pošleme cyklokuriéra) emailom: info@cyklokoalicia.sk
Zdravím,
nebolo by lepšie a jednoduchšie urobiť elektronickú petíciu cez napr. http://www.changenet.sk?
Takto sa to asi nikomu nebude chcieť tlačiť a posielať…
odkaz pre p. primatora : Spomente si na Vase sluby !
sľuby nie sú problém, pán primátor má problém s činmi
Len pripominam ako poverenec p.primátora ešte na jar na besede (ktorú je možne si pozrieť na nete ešte dnes) prehlásil, že nezmyselnosť na Trenčianskej a odstránenie kochlíkov z cyklochodníka na Kamennom námestí začnú riešiť hneď zajtra. Sľuboval to ešte na jar.
Veru. Mišo má recht! Elektronickou petíciou sa dá vyzbierať veľmi rýchlo množstvo podpisov.
http://www.changenet.sk/?section=kampane
Tiez som sem prisiel s tym, ze tu jednoducho vyplnim svoje udaje a tym som sa pod peticiu podpisal. Takemuto sposobu velke sance na uspech nedavam.
Majú osobne podpísané petície väčšiu váhu ako internetové ?
Každopádne od piatku nájdete petičné hárky aj v Drink in gallery Andy na Beblavého 4 v Starom Meste .
Sú zákonne záväzné, t.j. petíciu tak môžeme doručiť do podateľne Magistrátu. Internetové podpisy plánujeme rozbehnúť, ale to bude skôr symbolické z hľadiska zákona, aj keď vieme, že tak vyjadrí podporu viac ľudí.
Zákon pozná len papierové petičné hárky. Máme skúsenosti, že aj internetové podpisy sú väčšinou akceptované a ak sa skombinujú s automatickým zasielaním e-mailom adrestátovi petície, majú aj celkom slušnú účinnosť. Predsa len, desiatky či stovky emailov pribúdajúcich v mailboxe si nemožno nevšimnúť…
Môžete podpisovať:
http://www.changenet.sk/?section=kampane&x=580134
5% je asi privela ziadat (v nasich podmienkach). Ale samozrejme 0 € nemozeme nechat tak. Zopar podpisov dorucim.
Mesto deklarovalo záujem mať cca 5% podiel cyklistickej dopravy, t.j. využívanie bicykla ako dopravného prostriedka, na celkovej doprave v meste. Nami navrhnutá suma z rozpočtu Dopravy tomu zodpovedá.
Vzhľadom k tomu, že mesto roky dávalo tých 0 € je 5% veľmi ohľaduplných.
Treba do nákladov započítať nielen vytváranie nových cyklociest, ale aj údržbu tých vytvorených. Ako príklad z viacerých – Ružinovská medzi Tomášikovou a konečnou električkou: oprava asfaltu stoji veľko peniaze ale keby sa aspoň ostrihali stromy, ktoré prevýsajú do chodníka
Možno by bolo vhodné vo víkendové dni zbierať podpisy na hrádzi … jeden stolík, dve stoličky. „Petičiarska slečna“ v priliehavom cykloodeve môže účasť, nás cyklistov na petícii len zvýšiť ,-)
Je to v pláne, len pekné počasie nevychádza.
Tých 5% by sa na cyklotrasy naozaj zišlo. Niekedy mám pocit, že o cyklotrasách rozhodujú ľudia, ktorí v živote nesedeli na bicykli alebo z duše nenávidia cyklistov. Najmarkantnejší príklad tohoto je skutočne Trenčianska ulica. Ten človek, ktorý rozhodol o takomto nezmysle musel veľmi dlho rozmýšľať, kým na takúto blbosť prišiel a ten, ktorý mu to odsúhlasil, asi nevedel čo podpisuje, alebo sa tiež ráta do horeuvedenej kategorie ľudí.
Konečne zmysluplná akcia. Stav niektorých starších trás je katastrofálny, viď napr. úsek spod Prístavného mosta do prístavu, a čo je horšie, aj tých „mladších“, napr. cez Mlynskú dolinu okolo ZOO až pod most Lafranconi je problém s konármi „kamarátskych“ agátov, ktoré vás priateľsky hladkajú až do roztrhania. :)
Som plne za aspoň tých 5%,
lebo keď neprší, tak aspoň nech kvapká.Veď aj z toho mála
by sa dalo niečo urobiť.Veď
značenie cyklotrás je na úrovni
ako by sme žili na sahare alebo na južnom pole (to aj
vďaka vandalom ktorí ničia
to čo iný vybudovali).Ročne
najazdím cca 500-600 km ak mi
to zdravie dovolí.
Laco, dakujeme za reakciu, 5 percent by mohlo Bratislave markatne pomoct, ak magistrat bude pozorne pocuvat co hovoria realny cyklisti (rozumej cyklokoalicia) a budu trasy planovat odbornici, ktori sa pozeraju aj z ftacej perspektivy (rozumej mapy) ale taktiez z terreneho vyskumu (rozumej pravidelny cyklisti) ak 5percent prejde poslancami, za 3 roky vieme pre Bratislavu urobit naozaj vela! prajeme Vam aj nam, aby sa Bratislava zmenila na cyklopozitivne mesto a mohli by ste robit viac ako 500-600km za rok ;)
som za jazdenie na bicykli a v pohode by som to podporil ale:
1) nepaci sa mi, ze ide vzdy len o „Hlavne mesto“ a „Bratislavu“
2) som z vychodu a nebaci sa mi ako sa pastekari spravaju k vychodniarom (hlavne ta protivychodniarska nalepkova aliancia)
Cyklokoalícia ma momentálne stále skôr lokálnu (Bratislava) ako celoslovenskú pôsobnosť. Aj keď sú plány na rozšírenie aktivít, vyžadujú si, aby sa nám ozvali ľudia z rôznych miest, ktorí majú záujem zlepšovať podmienky pre cyklistov. Možno si práve urobil prvý krok – tak nám ešte pošli mail a preberieme spoluprácu.