Týmto článkom začíname nepravidelné seriály so zaujímavými ľuďmi, či už sú to športovci, politici, urbanisti a iní, ktorí majú radi bicykel.
Tento pán je výnimočný, posúďte sami.
CK: Ako dlho jazdíš na tricykli?
Maroš: 12 rokov
CK: Koľko váži tvoj tricykel?
Maroš: 35 Kg
CK: Koľko km si prešiel najviac počas jedného roku?
Maroš: 28 000 Km v roku 2007!
CK: Povedz nám o svojom rekorde.
Maroš: V roku 2008 som šiel v kuse 26 hodín a prešiel som 240 Km.
CK: Koľko priemerne najazdíš za deň?
Maroš: V priemere 40 alebo 80 Km, záleží, či sa vyberiem na hrádzu alebo smerom do Malých Karpát.
CK: A čo sponzoring?
Maroš: Som úplne bez sponzorov, s tricyklom mi pomohli kamaráti a momentálne mi robia drobný servis v Bajkule (Karpatská – poz. red) alebo v TUME (Mickiewiczova – pozn. red.).
CK: Ako často sa vyberieš na tricykel?
Maroš: Jazdím celoročne. Napríklad v r. 2007 som bol počas chladného decembra 12-krát v Gabčíkove.
CK: Ako si sa cítil po rekorde?
Maroš: Noc pred rekordom som mal cestovnú horúčku a hneď po rekorde som od únavy som nemohol zaspať, tak po 2 hodinách prevaľovania som si išiel dať 4 kvasinkové na dobrú noc! Na rekord som nemal žiadnu špeciálnu prípravu, žiadny isodrink ani iné povzbudzujúce prípravky.
CK: Jazdíš aj v zahraničí?
Maroš: Nie, lebo nemám vybavenú zdravotnú kartu. Preto jazdím iba v okolí Bratislavy.
CK: Kde všade?
Maroš: Peiznská baba, Gabčíkovo, Hrádza, Modra. Musím mať prečítanú cestu (výmoly, jamy, koľaje), v rýchlosti havarujem.
CK: A čo protivietor?
Maroš: Keď je do 20 km/hod mám ho práve rád! Vtedy práve cítim ako posilňujem nohy.
CK: Robíš ešte iný šport?
Maroš: Chodím cvičiť do Eurovei, robievam 80 až 100 sklápačiek. Doma ešte robím kliky a cvičím.
CK: Čo ti dáva bicyklovanie?
Maroš: Pocit spokojnosti a slobodu. Cestujem do ďaleka. Prečistím si hlavu a duševne meditujem. Pozitívne sa unavím, môžem pokojne spať a relaxovať. To každému doporučujem. Je to fantastická medicína.
CK: Aké najvyšie stúpanie si vyšiel?
Maroš: Ako som hovoril Pezinskú babu, Slavín, väčšie stúpanie nie, kôli obmedzenému ťažisku.
CK: Jazdíš aj v mestskej doprave?
Maroš: Dennodenne, napríklad zajtra idem do Pezinku.
CK: Kde v Bratislave je podľa teba najkritickejší úsek?
Maroš: Skoro všade v meste: Devín – smer Pezinok. Ale najhoršia cesta je Vajnorská – to je tankodrom a minitankodromy sú na každom kroku. Hlavne tam, kde je veľká frekvencia áut. Koľaje, výmoly.
CK: Čo by si zlepšil v Bratislave?
Maroš: Urobil by som v jednosmerke povolený protismer pre cyklistov. Podľa možnosti urobiť biely pás pre cyklistov a v kritických miestach ho výrazne označiť.