Po Jantárovej ceste pri Starom moste na bicykli legálne

Mesto tento týždeň upravilo na podnet Cyklokoalície dopravné značenie na Jantárovej ceste pred Starým mostom.

Cyklisti, ktorí idú z Petržalky, môžu legálne pokračovať priamo na Starý most a tak sa dostať bezpečne a rýchlo do centra mesta. Pod značky zákazov vjazdu a prikázaných smerov odbočenia boli doplnené dodatkové tabuľky povoľujúce vjazd cyklistom. Pozitívne je, že na tabuľkách bol použitý medzinárodne zrozumiteľný piktogram bicykla a nie textové označenie. Takisto pribudli aj smerové tabule ako poznáme z bratislavských trás, keďže ešte nie je platná novelizácia vyhlášky 9/2009, ktorá zavádza jednotné smerové tabule pre celé Slovensko.

14 komentárov na “Po Jantárovej ceste pri Starom moste na bicykli legálne

  1. Perfektní.
    Jen bych vám ještě doporučil místo symbolu cyklisty používat symbol samotného kola, který zvlášť ve velikosti na dodatkové tabulce bude ještě zřetelnější.

    1. Symbol cyklistu je práca projektanta. Zaujímavé, že v meste (napr. na povolení vjazdu cyklistov do pešej zóny) je použitý symbol bicykla, ako je zvykom. Spýtame sa na dôvod, prečo je to tu inak.

  2. Super, gratulujem a dakujem :)
    Konecne sa dostanme legalne do prace :) Keby sa este dal vyriesit prejazd od Divadla Arena pod UFO pre bicykle v protismere tak aby sa dalo legalne dostat aj Eurovea – Petrzalka, uz mam srdce uplne na mieste. Alebo som nieco prehliadol?

    1. Viedenská bola hádam prvá priorita, Cyklokoalícia navrhuje povolenie vjazdu cyklistom a MHD v protismere dodatkovými tabuľkami. Tu to komplikujú policajti, ktorí chcú samostatnú cestičku pre cyklistov na jednom jazdnom pruhu – čo je drahšie riešenie (viac farby) a naviac komplikované a nejasné v križovatke pri Starom moste.

        1. uz som nieco nasiel, aj ked neviem ci je to to, o com je rec… lebo tam nevidim problem. http://www.bratislava.sk/VismoOnline_ActionScripts/File.aspx?id_org=700000&id_dokumenty=11029030

          prave naopak, je to ovela lepsie riesenie ako viest cyklistov po obidvoch stranach cesty. takto tam totiz odpadne krizenie s viedenskou cestou pri hradzi smerom od mosta lafranconi, ktore je hned za zakrutou, odkial nie je vidiet prichadzajuce auta.

          a ta krizovatka pri starom moste? podla mna je tam ten jeden nakresleny spolocny cyklopriechod bezpecnejsi a celkovo jednoduhsi ako dve nezavisle krizenia, ktore by tam vznikli kebyze to ostane iba ako jednosmerka s povolenym vjazdom cyklistov do protismeru.

          takze zosumarizovane –

          1/ odpadne problematicke krizovanie cyklistov pri vyusteni hradze od mosta lafranconi;

          2/ namiesto dvoch nechranenych prejazdov cez krizovatku pri starom moste bude jeden chraneny;

          a za 3/ odpadne nemaly problem s jazdou popri zaparkovanych autach…

          ano, bude to drahsie, ale ide len o cenu, alebo aj o bezpecnost?

          1. 1. Podľa mňa križovanie cesty pri hrádzi pri Inchebe je úplne bezproblémové. Chodím tadeto každý deň do roboty, výhľad je tu dobrý a aj pri väčšom množstve áut (pri nejakej výstave) nemám problém so zaradením. Na tomto mieste sme navrhli zriadiť priechod pre cyklistov.
            2. Problémom na križovatke Viedenská – Krasovského v prípade cestičky na jednej strane by bolo najmä pravé odbočenie cyklistov z Viedenskej na Krasovského, ktoré vôbec nie je riešené. Zrejme by teda museli byť na križovatke dva priechody pre cyklistov, jeden vpravo (smer Krasovského) a druhý rovno (smer Starý most a hrádza). Takáto križovatka by mala pomerne veľa kolíznych bodov. Samotná križovatka nie je pritom až taká vyťažená, je to skôr prirodzene upokojené miesto. Ak by na Viedenskej neparkovali cez týždeň zamestnanci Aupark Toweru, tak je ešte prázdnejšia.
            3. Podľa nás lepšie finálne riešenie na Viedenskej je vylúčenie motorovej dopravy okrem MHD medzi Inchebou a Krasovského (na spôsob Prátra vo Viedni). To by omnoho lepšie riešilo bezpečnosť cyklistov na tomto úseku. Takže ako finálne riešenie radšej takéto lacnejšie a ešte bezpečnejšie :-)
            4. Obojsmerná cestička pre cyklistov na severnom pruhu neumožňuje obojsmerné vedenie MHD.
            5. Pri obojsmernej cestičke pre cyklistov na severnom pruhu je komplikovanejšie napojenie na ňu z Nového mosta a Petržalského korza.

      1. 1/ az tak bezproblemove to nie je. ked tadial chodis, tak musis velmi dobre vediet, ze do tej zakruty nevidno. ked tadial chodim ja, musim sa riadit sluchom a nie zrakom, co je dost ohubu. ano, najlepsie sa tam zaraduje ked je vystava v inchebe, lebo auta idu vtedy krokom uz davno pred tym vyustenim hradze, ale inokedy je to problem. ked este byvala viedenska obojsmerna, tak tam cyklopriechod byval a nebolo to o nic lepsie. kozmeticka uprava, ktoru vsetci ignorovali a davala len falosny pocit bezpecnosti. za tu dobu co som tadial chodil, mi tam nikdy nikto prednost nedal… tebe ano? ono sa tam prednost ani velmi davat neda, ked sa cyklista zrazu za zakrutou zjavi uprostred cesty. cyklopriechod ma opodstatnenie a je najbezpecejsi na krizovatke, kde auta stoja alebo takmer stoja a nie uprostred cesty, kde su auta v plnej rychlosti.

        2/ velka vacsina cyklistov pokracuje na most, alebo na hradzu, pre nich je takto rieseny cyklopriechod najvyhodnejsi. ked ale chyba riesenie napojenia na krasovskeho, treba to dat ako pripomienku. dnes je ta krizovatka ovela problematickejsia, aj ked je pomerne malo vytazena. co si vsimam, tak cyklisti tam bud nevedia ako sa maju spravat, alebo doslova ignoruju pravidla cestnej premavky a vodici sa spravaju, ako keby mali absolutnu prednost… aj ked tomuto neviem ci nieco pomoze.

        3/ 4/ aj vylucenie IAD je riesenie, mne by sa to tiez pacilo, ale budme realisti… :) realne by tam aj tak ostala znacka „zakaz vjazdu okrem dopravnej obsluhy, zamestnancov, hosti au cafe, leberfingera, kaviarne ufo a neviem koho vsetkeho“. a jazdil by tam aj tak hocikto, pripadne by raz za pol roka spravili policajti buzerovaciu akciu a zvysok roka by tam bol bordel.

        3b/ 4b/ dalsie riesenie by bolo spravit z viedenskej opat obojsmernu cestu, zrusit parkovanie popri ceste a dat tam 30-ku. tak, ako to inak fungovalo roky predtym. aj ked ani to nie je ideal, lebo je to dnes predsa len jedna z najvytazenejsich cyklistickych tras v meste a bolo by tam asi dost „husto“. ale zase by to bolo tiez velmi lacne riesenie a mohla by tam aj ta MHD premavat obojsmerne a navyse by tam boli velmi jasne pravidla. lebo priznam sa, jednosmerku s obojsmernou MHD a do toho motajuce sa rodinky na bicykloch si teda velmi predstavit neviem… jednosmerka s obojsmernymi cyklistami je jedna vec, ale este k tomu obojsmerna MHD podla mna dobry napad nie je. ake by to malo dopravne pruhy, kto by v ktorom jazdil?

        5/ toto napojenie je problematicke aj v pripade aky navrhujes, tam sa koliznemu miestu vyhnes jedine v pripade, ze sa by sa cela viedenska premenila na jeden obrovsky cyklochodnik.

        1. 1. Dĺžka rovného úseku Viedenskej cesty pred napojením na hrádzu je 150 metrov. Vozidlo idúce 50 km/h vidno 10 sekúnd. 150-metrový rovný úsek ja teda zákrutou nenazývam. Ak sa teda bavíme o tom istom mieste, teda o výhľade na vozidlá prichádzajúce sprava z Einsteinovej.

  3. Ad. Viedenská cesta: policajti tam jazdu cyklistov v protismere tolerujú, ale raz som tam stretol vypatlaného vodiča na SUV, ktorý úmyselne išiel oproti mne čo najviac vľavo, len aby mi „ukázal“, že tam nemám čo robiť. Už z hľadiska bezpečnosti by bolo dobré cyklistov na tomto úseku čo najskôr legalizovať. V súčasnom stave: ak by ma vodič zrazil – nehodu som spôsobil ja lebo som išiel v protismere.

  4. Ďakujem Cyklokoalícii za spoluprácu, verím, že postupne začneme v Bratislave odstraňovať všetky nezmyselné obmedzenia pre cyklistov.

    Čo sa týka Jantárovej cesty, v ďalšej etape by sme mali ešte dotiahnuť nájazdy na obrubníkoch (pri Starom moste aj na lávke nad diaľnicou) a najmä cyklopriechod.

    Ad. Viedenská cesta – budem veľmi rád, ak sa nám podarí presvedčiť Dopravný inšpektorát, že skutočne stačí osadenie dodatkovej tabule pod zákaz vjazdu do jednosmerky OKREM CYKLISTOV namiesto zbytočne drahého riešenia, ktoré bolo schválené na Dopravnej komisii.

    1. To dúfam aj ja… v kontexte iných potrebných zmien v doprave je takáto zmena na Viedenskej pomerne „málo radikálna“ záležitosť… ako sa potom podarí presadiť iné veci v meste, kde by mala byť automobilová doprava nejakým spôsobom obmedzená? :)

Pridaj komentár