Bratislava potrebuje cyklotrasy. To už je pomaly klišé, že?
Ale aké cyklotrasy Bratislava nemá? Najmä súvislé, spojité úseky, ktoré dokážu cyklistu previesť centrom mesta bez nutnosti prechádzať na neoznačenú ulicu či stáť na križovatke a rozhliadať sa, kadiaľ pokračovať ďalej.
Bratislavské cyklotrasy sú často o nedotiahnutých detailoch. Tam chýba znížený obrubník a plynulý zjazd, tam zas cyklopriechod, ktorý by inak slušnú trasu spravil aj použiteľnou. Na stretoch cyklotrás chýbajú dopravné informácie (navigačné šípky), kam sa možno dostať a ako ďaleko je cieľ cesty.
Cyklotrasy Bratislava potrebuje
Nielen tie rekreačné, ale práve bratislavské cyklotrasy mestské spájajúce mestské časti s centrom. V princípe môžeme ohraničiť zásadné cyklotrasy v Bratislave na štyri smery – Ružinov cez Záhradnícku do centra, Petržalka cez mosty do centra, Rača cez Račiansku do centra a Karlova ves po nábreží popri Dunaji do centra.
Petržalka a Karlova ves majú vytvorené dobré podmienky na dochádzanie do centra. Existujúca cyklotrasa Petržalské korzo, resp. Chorvátske rameno s drobnými prerušeniami vás privedie až k jednému z mostov. Karlova ves sa cez Karloveské rameno či po Karloveskej ulici pripája na nábrežie, ktoré je síce v zlom stave, ale prejsť na bicykli sa dá. Ružinov má najlepšie predpoklady na zvýšenie počtu dochádzajúcich cyklistov práve doznačením Záhradníckej ulice, keďže aktuálna trasa končí na Ružinovskej pri Štrkovci.
Zobojsmernenie Viedenskej cesty pre cyklistov je prvý úspech pre cyklistov, ktorým vznikla neprerušovaná cyklotrasa vedúca od Maďarska cez Bratislavu až po Rakúsko. Realizáciou cyklotrás medzi Novým mostom a Starým mostom a po Pribinovej k Mostu Apollo zas vznikne jednoliata tepna na najvyťaženejšej strane Dunaja. V centre bude vyznačená cyklotrasa Americké nám. – Špitálska – Štúrova, čím uľahčíme cyklistom prejazd centrom mesta. Historický okruh potom dotvorí možnosť tranzitu okolo pešej zóny tak, aby cyklisti mohli úzke centrum obísť, ak tam nemajú dochádzkový bod.
Cyklotrasy Bratislava ale závisia aj na spojkách či bodových opatreniach, ktoré sú potrebné najmä v rozsahu mestských častí. Veríme, že Bratislava bude rozširovať svoje cyklotrasy tak, aby sme do dvoch rokov mali použiteľný systém prejazdu širším centrom a do mestských častí. Takéto cyklotrasy v Bratislave potrebujeme.
Vdaka, ze sa venujete cyklotrasam v BA. Takmer denne dochadzam bajkom z a do prace na trase Raca – Petrzalka a cital som na podstranke Odpocet 2012 http://test.cyklokoalicia.sk/odpocet-2012/ o planoch na rok 2012 kde sa pise o Racianskej ako o cyklochodniku. Znamena to ze sa existujuci chodnik pre chodcov zmeni na cyklisticky namalovanim ciar? To mi asi prilis nepomoze… cesta bude rychlejsia.
Časť pôjde po chodníkoch, časť po ceste, dôležité je však, že dôjde k bodovým zmenám – napr. na križovatkách tak, aby mal cyklista plynulú jazdu vrátane cyklopriechodov. Ešte sme však nevideli projekt na základe nášho návrhu, až potom budeme môcť okomentovať presnú alternatívu.
Vdaka za odpoved :)
Cestu popri Chorvatskom ramene od Technopolu po Kaufland som uz vzdal pretoze ma nebavi predierat sa davmi ludi a matkami s kocikmi.NEviem co je v uzemnom plane ale na druhej strane by sa tiez dal spravit chodnik ak by sa dalo,chcelo…A to iste je od Kauflandu po krizovanie s Rusovskou cestou,chodnik iba na jednej strane,na druhej je strkova…
tak to verim… a pritom je to tak jednoduche… jedna strana nie je pre chodcov (lavicky) a jedna pre cyklistov (vodorovne a zvisle znacenie)
v uzemnom plane je tam postavit stvorprudovu cestu a elektrickovu trat. popri tej ceste vybudovat adminostartivne budovy atd….ale investor slubuje, ze tam bude viac zelene ako teraz :))))
http://www.uzemneplany.sk/upn/bratislava-petrzalka-mestska-cast/uzemny-plan-zony-petrzalka-juh/urbanisticka-studia/vykres/komplexny-urbanisticky-navrh
a cyklochodnik tam nejak zrazu zmyzol z toho planu
Akurat som si kupila bike v Ruzovej doline, pravdupovediac som bola od dulovho namastie celkom zmatena a tak som sla po cestach, lebo som nemala ani tusenie, kadial cyklotrasy vedu, a to prave koli znaceniu. Samozrejme, neznizene obrubniky, potvrdzujem. A co mi chyba najviac a moc toho teda nevidim su stojany na bicykle, jedna vec je ze su nevyrazne sive, ze si ich ledva vsimnem ako chodec, nehovoriac o tom jak malo ich je v uplnom centre mesta, kde by mali stat na kazdom rohu. Mesto by si malo brat priklad napriklad z nemeckeho Kolina nad Rynom, kde je cyklotrasa perfektne vybudovana, co sa odraza aj na vzhlade a nepochybujem, ze aj na zdravi mladych ludi
Dnes som sa rozhodol ist v ramci europskeho tyzdna mobility do prace bicyklom z Krasnan do BC Apollo. Co bolo horsie bolo, ze som z hrozou zistil, ze v okoli celeho Bussines centra Apollo je 6 miest pre bicykle s nejakym specialnym systemom zatvarania, ktory nefunguje. Tak som bol nuteny si bicykel zamkol o reklamny bilbord. Az na obed som sa bol spytat informatora, ktory ma odkazal do podzemnych garazi kde som nasiel dva stojany po 5 miest, kde si mozem aj tak zamknut iba koleso bicykla, co riskovat nechcem.
Stojany na bicykle su naozaj velky problem.
V podzemnych garazach je viac ako 50 miest pre bicykle..nachadzaju sa pri vjazde pri supermarkete billa..su strazene sbs aj kamerovym systemom..
Peto
Zásadne nezaparkujte bicykel v oficiálnom stojisku pre ne. Je perfektne skrytý za bilboardom a aj keď je nad ním kamera, pre zlodejov to nie je problém. Odomkol si a ešte s úsmevom pozrel do kamery a odfujazdil na mojom bicykli. Policajti si ani nedali tú námahu, aby si vyžiadali ten záber z kamery a po 2 mesiacoch mi odpísali, že moje oznámenie o krádeži je bezpredmetné, lebo neexistuje fyzický dôkaz???!!! Odvtedy parkujem bicykel na parkovisku priamo pri značke na viditeľnom mieste.