Možno ste si už stihli všimnúť, že na Májkovej ulici, krátkej ulici medzi Krížnou a Floriánskym nám. (pri Blumentále), sa začali stavebné práce na krátkom úseku cyklotrasy R20. Májková je pre automobilovú dopravu jednosmerná ulica od Odborárskeho nám. (zo zmerov Krížna, Záhradnícka a Špitálska). Vozovka tu je dostatočne široká a tak sme mestu navrhli premiestniť autá parkujúce na chodníku späť na vozovku (všetkých 10 parkovacích boxov pre rezidentov zostalo zachovaných), priestor, ktorý bol zabratý autami obnoviť novou zeleňou a zároveň na široký chodník (teda široký po odstránení áut a zábradlia) vťesnať aj cyklopruh pre cyklistov smerujúcich od Bluemntálu na Záhradnícku alebo Sasinkovu. Na to poslúžia nové bezbariérové priechody pre cyklistov cez Krížnu a Záhradnícku. Ani chodci neboli ukrátení, dostali tiež bezbariérové priechody.
Cyklista smerujúci od Odborárskeho nám. k Blumentálu pôjde klasicky vo vozovke, tak ako doteraz, v zdieľanom jazdnom pruhu.
Žiaľ, nie všetky naše pripomienky boli zapracované. Okrem iného sme navrhovali zúžiť šírku ulice na jej vstupe a výstupe tzv. vysunutým nárožím, čím by sa skrátil čas chodca na priechode pre chodcov, čo vedie k jeho zvýšenej bezpečnosti. Veríme, že mesto dá odstrániť aj citylight na chondíku pred Tesco Expres, ktorý bude brániť v rozhľade cyklistom i chodcom, čo by mohlo spôsobiť vzájomné kolízie.
Viac o projekte, vrátane našich pripomienok sa dočítate na diskusom fóre pr.bratislava.sk.
Aktálne fotografie z výstavby:
Tretia fotka…. to je pekné že bezbariérový priechod, ale električková zástavka sa do toho nepočíta s tým úžasným stĺpikom v strede chodníka spolu s dopravnou značkou ktorý by mal byť pred priechodom pre chodcov?
z tohto cyklodopravy nie… ale posli podnet na sluzbyobcanom@bratislava.sk, ze teraz ked uz su bezbarierove priechody, ze uz len temto opravit chyba a aj zastavka elektriciek bude bezbarierova… to ale pojde z inych financii
Tak teraz neviem či mám ja halucinácie, ale som nechápavý. Zaujímalo by ma, ako bude organizovaný vjazd od Blumentalu na túto cyklocestu, kde bude dopravný prúd križovať zľava, a ako bude pokračovať na Sasinkovej, kde sa bude do premávky zaraďovať rovnako zľava. A ako bude cyklopruh oddelený od chodníka – len opticky? S tým už máme svoje skúsenosti, to u chodcov jednoducho nefunguje (sma na Slovensku).
Milan, od Obchodnej po piktokoridore doprava a od Racka pri Blumentali dolava akoby na Blumentalsky, ale nasledne zabocis do cyklopruhu na chodniku… od Steinu dolava (das prednost oprotiiducim vozidlam).
Na samotnej Majkovej (na chodniku) je to oddelene ciarov a symbolmi bicykla. Existovalo mnozstvo verzii, ale nakoniec toto vyslo ako najlepsie… kompromis.
Nuž, počkám si na výsledok.