Robme to ako v Kodani (v tvorbe cykloinfraštruktúry) je seriál, ktorý vám predstaví viaceré bežné riešenia v cyklodoprave z hlavného mesta Dánska – Kodaň. Prvá časť sa venovala špecialite zvanej nepriame ľavé odbočenie. Všetky články zo seriálu nájdete pod heslom „robme to ako v Kodani„.
V tomto dieli sa zameriame na križovanie cyklotrás s vedľajšími ulicami. V Kodani sú cyklisti rovnoprávni účastníci dopravy a preto je ich bezpečnosti venovaná zvláštna pozornosť. Je známe, že cyklotrasy sú v Kodani zväčša riešené ako oddelené (segregované) cestičky pre cyklistov. Tie sú od ciest pre automobily oddelené schodíkom – zdvihnutím o 5 až 10 cm. Princíp pokračuje aj vo vzťahu k chodcom – tí majú ako najzraniteľnejší účastníci dopravy chodníky ďalej oddelené od cyklotrás ďalším zdvihnutím úrovne o 5 či 10 cm.
V Kodani platí princíp, že ak cyklotrasa vedie paralelne popri hlavnej ceste, tvorí (aj napriek oddeleniu) jej súčasť. Preto sú vodiči odbočujúci z hlavnej cesty na vedľajšiu, ako aj tí prichádzajúci z vedľajšej cesty, povinní dať prednosť cyklistovi idúcemu po cyklotrase.
Križovanie je potom opticky riešené tak, aby bolo zrejmé, že cyklotrasa kopírujúca hlavnú cestu má prioritu a vodič idúci z vedľajšej cesty má povinnosť spomaliť a dať prednosť cyklistom.