Návrh priorít na rok 2014 – 4. časť

Komisia pre cyklistickú a pešiu dopravu navrhla projekty v oblasti cyklodopravy na rok 2014. Zoznam podlieha ešte scháleniu mestským zastupiteľstvom. Pre lepšiu predstavu vám priblížime jednotlivé priority v nasledujúcich piatich článkoch (pre centrálnu, východnú, severnú, západnú a južnú časť mesta). Projekty sú rozdelené do skupín podľa priorít. Zjednodušene obsahuje priorita 1 trasy pripravené na realizáciu, prípadne také, ktoré je možné realizovať bez väčších problémov, priorita 2 sú trasy čakajúce na vypracovanie dokumentácie a priorita 3 je zásobníkom projektov. Pri každom projekte uvádzame aj číslo trasy podľa koncepcie Cyklokoalície, aby bola trasa lepšie viditeľná v širších súvislostiach.

V druhom dieli nájdete priority v (severo)západnej časti mesta.

Priorita 1 – realizácie a projektové dokumentácie

Devínska cesta

projektová dokumentácia, trasa:  EV13, R51

Projektová dokumentácia na finálne riešenie na základe výsledkov súťaže návrhov.

Devínska cesta, úsek 1

projektová dokumentácia + realizácia, trasa: EV13, R51

Výber a realizácia 1. úseku chýbjúcej časti cyklotrasy, ktorý bude vybraný na základe pripravenosti.

Bory – Dúbravka

projektová dokumentácia + realizácia, trasa: R11

V rámci projektu Bory bola vybudovaná cestička pre cyklistov od Metra, po dokončení budúci rok bude siahať až po cestu II/505 v blízkosti uvažovaného križovania so Saratovskou. Cieľom projektu je jej prepojenie s Dúbravkou cez existujúci podjazd popod železnicu. Po realizácii výrazne zlepší prístup z Dúbravky k cyklomostu cez Moravu.

Cyklomost slobody – ČOV (Mláka)

projektová dokumentácia + realizácia, trasa: O9

Prepojenie cyklomosta s úsekom pri Mláke, realizácia Volkswagen. Úsek pri Mláke (betónová cesta, po ktorej je už aj dnes vedená cyklotrasa) by mal byť tento rok rekonštruovaný taktiež v spolupráci s Volkswagenom.

Priorita 2

Karloveské rameno

realizácia, trasa: EV13, R51

Doplnenie chýbajúceho úseku pri ramene v závislosti od dohody s Univerzitou Komenského (výmena pozemkov s mestom).

Botanická záhrada – Patrónka

štúdia + projektová dokumentácia, trasa: O5

Úsek popri diaľnici, doriešenie časti od Dunaja k ZOO a od ulice Pri Habánskom mlyne po Patrónku.

Harmincova – Agátová (hlavná trasa cez Dúbravku)

štúdia + projektová dokumentácia, trasa: R11

Dnes končí hlavná cyklotrasa vedúca Líščím údolím na začiatku Dúbravky. Po vybudovaní prepojenia na Bory bude chýbať práve prejazd Dúbravkou. V časti medzi Harmincovou a Alexyho a medzi Drobného a Dúbravčickou existuje paralelne s električkovou traťou šesťmetrov široký chodník, ktoré je možné po rekonštrukcii na spôsob Petržalského korza využiť na vybudovanie cyklotrasy. Medzi Drobného a Dúbravčickou je aj možnosť využiť jeden pruh na vozovke v smere von z mesta na zriadenie cyklotrasy. Odpovede na vhodné vedenie by mala podať práve navrhovaná štúdia.

Mláka (križovatka s II/505) – Bory

štúdia + projektová dokumentácia, trasa: R11

Prepojenie vybudovanej cyklocestičky cez Bory s rekonštruovanou cyklotrasou popri Mláke popri ceste II/505.

Priorita 3 (zásobník projektov)

Líščie údolie – oprava povrchu

realizácia, trasa: R11

Oprava poškodeného povrchu vozovky nad križovatkou s ulicou Pod Rovnicami. Realizácia v spoluprácii s oddelením magistrátu.


Zväčšiť mapu

Krčace – zimný štadión – žel. st. Lamač (napojenie Lamača)

štúdia + projektová dokumentácia, trasa: R61

Oprava povrchu a prípadné rozšírenie existujúceho chodníka medzi zimným štadiónom a Beňovského ulicou. Ide o prirodzenú a využívanú trasu z Lamača (ale aj časti Dúbravky) cez Líščie údolie do centra. Dôvodom je najmä je priamosť a to, že vedie dnom údolia, takže nemá zbytočné straty výšky a má pomerne malé stúpanie.


Zväčšiť mapu

žel. st. Lamač – Lamačská – Hodonínska + Hodonínska vytvorenie bezpečného napojenia na Dúbravskú radiálu

štúdia + projektová dokumentácia, trasa: R61

Vyriešenie bezpečného prepojenia Dúbravky a Lamača, ktoré dnes absentuje. Reálne existujú dve spojnice, jedna od lamačskej stanice po Lamačskej ceste (štátna cesta I/2), druhá cez ulicu Valentína Matrku na Harmincovu. Obe vedú aspoň čiastočne po frekventovaných cestách s úzkou krajnicou.

Lamač – Záhorská Bystrica – dokončenie (stabilizovanie trasy) v rámci projektu DNV – Lamač

štúdia + projektová dokumentácia, trasa: R12

Dokumentácia na postupné budovanie cyklotrasy s pokračujúcou urbanizáciou územia.

V ďalších pokračovaniach sa venujeme prioritám v ostatných častiach mesta:

2 thoughts on “Návrh priorít na rok 2014 – 4. časť

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.