Komisia pre cyklistickú a pešiu dopravu
Prinášame komentované závery zo včerajšieho (5.11.2013) rokovania komisie pre cyklistickú a pešiu dopravu („cyklokomisie“).
1) Najbližšia Komisia pre CaPD bude začiatkom decembra za účasti primátora, hlavného dopravného inžiniera, odborných zamestnancov magistrátu a pozvaní budú aj zástupcovia KDI. Cieľom tohto zasadnutia prerokovať systémové požiadavky na cyklodopravu.
Rozvoj cyklistických trás spadá do dvoch tried, a) dobudovávanie nových cyklotrás tam, kde sa to v minulosti zanedbalo a b) budovanie cyklotrás v nových projektoch. V prvej oblasti sa napriek rôznym zdržaniam postupuje pomaly dopredu, v nových projektoch sa však cyklotrasy stále nebudujú ako ich automatická súčasť, často krát dokonca dochádza k zhoršovaniu podmienok. Jednou z príčin je aj určitá rozpoltenosť magistrátu, keď volené orgány deklarujú podporu nemotorovej dopravy, ale úradnícky aparát s ňou naďalej nepočíta. Tento problém sa za tri roky práce komisie nepodarilo systémovo riešiť.
2) Komisia pre CaPD odporúča prepracovať metodiku pre dopravno-kapacitné posudzovanie investičných zámerov.
Metodika je orientovaná čisto na podporu automobilovej dopravy a zvýšenými nárokmi na dopravný priestor priamo zhoršuje podmienky pre verejnú, pešiu a cyklistickú dopravu.
3) Komisia pre CaPD odporúča vytvoriť návrh ucelenej siete cyklistických trás a zapracovať ju do generelu dopravy, ktorý obstaráva hlavné mesto SR Bratislavy.
Bratislava stále nemá územný generel dopravy či dokonca generel cyklistickej dopravy. Napriek tomu, že sa ako Cyklokoalícia snažíme o navrhovanie trás na realizáciu podľa našej koncepcie, mesto oficiálne prijatú a osvojenú nemá. Jediné, z čoho sa vychádza, je územný plán, navrhnutá sieť cyklotrás je však už takmer štvrťstoročie stará. Naviac ide len o finálny (a zastaraný) návrh siete, bez návrhu etapizácie.
4) Komisia pre CaPD odporúča do metodiky posudzovania investičných zámerov doplniť povinné vyjadrovanie sa k cyklistickej a pešej doprave.
Takmer pri všetkých projektoch sa stáva, že vyjadrenie k cyklistickej doprave buď absentuje úplne, je nekompletné. V najlepšom prípade žiada investora ponechať rezervu na cyklotrasu, nie však jej vybudovanie. Na porovnanie, na rozšírenie ciest je investor vyzvaný pravidelne.
5) Stretnutie so zástupcami PPZ SR sa uskutoční dňa 26.11. o 10h na Ministerstve dopravy.
Týka sa kompetencií policajného zboru a „preprojektovávania“ navrhnutých riešení policajtami.
6) Komisia pre CaPD prerokovala návrh Priorít v oblasti cyklodopravy na rok 2014 a odporúča ho predložiť na rokovanie Mestského zastupiteľstva. Posudzovanie priorít sa uskutočnilo na základe nasledovných kritérií:
- Súlad s územným plánom
- Spájanie centra s mestskými časťami
- Spájanie existujúcich úsekov
- Bodové opatrenia
K jednotlivým prioritám si budete môcť prečítať samostatný článok.
Originál materiálu nájdete tu.
Ahojte,
neviem ci to sem uplne patri, ale malo by sa zacat s intenzivnym propagovanim cyklotras.
Letaky do podnikov, prepracovane tabule v sulade s novym brandingom mesta atd. Nieco konzistentne a moderne. Vyrobit/aktualizovat web hlavne pre mobilne (smart) telefony. Zo strany BA.SK po zadani „bike map“ v EN je odkaz na Cyklotrasy.sk.
Brozuru, napojenie na regionalne bike trasy HU, AT, vzniklo kopec znaciek aj v terene ponad BA. Verziu map urobit pre long distance travellers.
Reklama do autobusov? Radia, aj internetove v BA… Bannery z webov.
Napojenie na pozicovne. Proste pozbierat vsetky napady, dat do konzistentnej a jednoduchej podoby. Podla financnych moznosti a priorit…
V poslednej dobe som prekvapeny, kolko novych tras pribudlo v meste alebo v Karpatoch a ani o nich neviem.
Minimalne by som vylepil prepracovanu mapu napr. velkych podnikov, napr. do KC Dunaj a prepracoval web aj pre smartfony. Planovac bike trasy. Nieco na hradzu, Kamzik, do centra, skol.
To ma napada narychlo. Drzim palce.