Cyklisti
Pokiaľ sú však pre motorové vozidlá vyššie uvedené obchádzkové trasy želané a dokonca možno aj rýchlejšie ako prejazd úzkymi uličkami centra, pre cyklistov je to aj vzhľadom na absenciu cyklistickej infraštrukúry nevhodné.Plánovaná uzávera pre cyklistov znamená, že prejazd z Kamenného námestia k Unverzite Komenského alebo k Eurovei bude komplikovanejší. Prejazd cez Medenú ani Štúrovu nebude legálne možný. Na Jesenského pri SND je stále prejazd zakázaný (ani projekt historického okruhu toto neodstránil). Dunajská ani Grösslingová nemajú povolený protismerný prejazd cyklistov. Jediná legálna trasa mimo pešej zóny teda bude Kamenné námestie – Špitálska – Rajská – Dunajská – Klemensova – Dobrovičova – Lomonosovova – Dostojevského rad – Šafárikovo námestie k UK, resp. – Klemensova – Jakubovo námestie – Lazaretská – Landererova – Olejkárska – Pribinova k Eurovei. Teda viac ako dvojnásobná vzdialenosť miestami po frekventovaných komunikáciách.Navrhujeme preto nasledujúce zmierňujúce opatrenia pre cyklistov, minimálne:
- povolenie protismernej jazdy cyklistov na Medenej (od Štúrovej po Tobruckú)
- povolenie protismernej jazdy cyklistov na Grösslingovej (od Štúrovej po Bezručovu)
- povolenie protismernej jazdy cyklistov na Dunajskej (od Štúrovej po Rajskú)
- povolenie protismernej jazdy cyklistov na Tobruckej (od Medenej po Tallerovu).
- povolenie vjazdu cyklistom na Šafárikovo námestie z Dobrovičovej.
- prípadne ďalšie, ktoré vzídu z diskusie. Všetky uvedené ulice sú dostatočne široké na povolenie protismernej jazdy, dokonca výrazne širšie ako Tallerova, v ktorej bude dokonca povolená obojsmerná jazda motorových vozidiel.
Podľa našich informácií na pracovnom rokovaní pri príprave projektu organizácie dopravy zaznela požiadavka riešiť aj náhradné trasy pre cyklistov, odpoveďou však bolo, že na stretnutí sa cyklisti neriešia. Navrhnuté dopravné značenie je jasným dôkazom tohto uvažovania a v rozpore s politikou mesta i s volebným programom primátora, ktorý má jeden z bodov podporu cyklistickej dopravy.
Najbližšia komisia pre cyklistickú a pešiu dopravu by sa mala zaoberať systémovými problémami – práve tohto typu, keď volení zástupcovia mesta slovne (a čiastočne aj realizačne) podporujú nemotorovú dopravu ale úradnícky aparát magistrátu tento smer nedodržiava. V tejto situácii je otázny zmysel „systémovej komisie“, vnucuje sa otázka, či to nebude ďalšie zbytočné plytvanie času na rečnícke cvičenia. Projekt uzavretia Štúrovej je systémovým zlyhaním a najlepšou ukážkou, že sa naozaj niečo začína meniť a cyklistická doprava sa berie ako rovnocenná s ostatnými druhmi, by bola jeho korekcia (a ideálne bezchybný projekt už v prvotnej verzii).
Pripomíname, že na prelome rokov 2012/13 sa realizovala cyklotrasa Špitálska – Štúrova, ktorá smeruje práve do neprejazdného úseku. Takže cyklotrasa bude po necelom roku fungovania viesť doslova do slepej uličky a mesto nechá na cyklistu, nech si poradí, ako vie. Môžeme očakávať jazdenie po chodníkoch na Štúrovej či ilegálne jazdenie v protismere na Grosslingovej a Medenej.
Parkovanie
V rámci reorganizácie sa upravuje aj poloha parkovacích miest, parkovanie na uzatvorenej Štúrovej ulici je nahradené novými miestami na okolitých uliciach.
Rušené miesta:
- 3 miesta pred DM drogériou na Štúrovej,
- 19 miest na východnej strane Štúrovej,
- 23 miest na západnej strane Štúrovej,
- 1 miesto na Tallerovej,
- 46 miest spolu.
Nové miesta:
- 6 miest pred DM drogériou na Štúrovej,
- 10 miest na Jesenského,
- 13 miest na autobusovom nástupišti na Šafárikovom námestí,
- 7 miest na autobusovom výstupišti na Šafárikovom námestí,
- 1 miesto na južnej strane Šafárikovho námestia,
- 23 parkovacích miest priamo v parku na Šafárikovom námestí,
- 60 miest spolu.
Reorganizáciou sa teda počet miest na parkovanie zvyšuje o 14, pritom časť v nich je priamo na dlažbe v parku pri priestoroch Cyklokuchyne a na pešom ťahu k detskému ihrisku a parkovanie na Jesenského je dokonca navrhnuté na mieste, kde sú dnes umiestnené cyklostojany!
Chodci
Taktiež chodci neobídu „naprázdno“,podľa výkresu http://www.bratislava.sk/
Takáto „podpora“ nemotorovej dopravy v praxi vyzerá dosť rozpačito a nie veľmi v súlade s tým, čo mesto propaguje navonok.
Informácie z verejnej diskusie
21. januára 2014 sa konala verejná diskusia k projektu petržalskej električky v Starej tržnici. V súvislosti s informáciami v tomto článku zazneli nasledovné stanoviská:
- Parkovisko v parku na Šafárikovom námestí nebude, išlo o mylnú informáciu. Paradoxne, táto informácia sa objavila na stránkach samotného mesta.
- Primátor dal za úlohu riešiť protismerný prejazd cyklistov v okolitých jednosmerných uliciach. Budeme sledovať, či aj táto úloha dospeje k reálnemu výsledku.
Ftacnik je klamar a nescopak, 4 roky „podporuje“ nemotorovu dopravu, v skutocnosti si z neho jeho podriadeni na magistrate robia srandu.
Schlosser zas financuje z magistratu firmu svojho bratra. Okradanie z verejnych penazi.
Celé zle… už aj na tom Balkáne majú lepšie dopravné riešenia (osobne overené v Záhrebe, Skopje či Belehrade a iných mestách – pracoval som tam posledné 2 roky), a myslím to na 100% vážne.
Konštruktívna otázka: Nebolo by šťastnejšie ten projekt dočasného dopravného značenie upraviť tak, aby sa hlavnou cestou v križovatke Štúrova/Jesenkého stala tá vetva po kt. ide aj električková trať (t.j. hlavná cesta nie priamo Štúrova, ale zalomiť ju Štúrova/Jesenského) ?
Podľa mňa by takéto riešenie prinieslo to, že by električky prichádzajúce z Karlovej Vsi/Dúbravky (=nosný dopravný systém) nemuseli dávať prednosť autám, ktoré sa idú otočiť o 180 st. pár metrov ďalej. Ja osobne nevidím logiku/zmysel v tom aby tie autá mali v tomto mieste prednosť pred električkou…
Veľmi dobrý nápad, budem tlmočiť ďalej.