V týchto dňoch začala výstavba Kauflandu v Mlynskej doline. Pre cyklistov táto stavba dôležitá, keďže v zasiahnutom území má viesť chýbajúca časť dôležitej a používanej cyklotrasy medzi ZOO a Patrónkou. Pripomeňme, že dnes tu cyklisti jazdia po frekventovanej ceste alebo po úzkom a bariérovom chodníku.
Miesto výstavby:
[googlemaps https://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=48.166025,17.076889&spn=0.00483,0.007757&t=h&z=17&layer=c&cbll=48.166025,17.076889&panoid=WAvJffEE8IKvxl3Kzu3fBg&cbp=12,246.32,,0,5.1&source=embed&output=svembed&w=425&h=350]
Cyklokoalícia tento zámer nepripomienkovala, avšak viacerí naši členovia zaslali svoje pripomienky k tomuto zámeru v čase posudzovania jeho vplyvov na životné prostredie (EIA). Základné body:
- Na ulici Mlynská dolina vybudovať a vyznačiť na strane objektu Kaufland cyklistickú trasu zaradenú do územného plánu – chodník pre cyklistov v šírke 3 m oddelený od chodníka pre chodcov v šírke 1,5 m, šírka chodníka celkovo 5,7 m (vrátane stojanov osvetlenia umiestnených v bezpečnostnej zóne medzi vozovkou a cestou). Segregáciu peších a cyklistov zabezpečiť ideálne v celej dĺžke.
- Vyznačiť priechody pre cyklistov na križovatke s ulicami Pri Habánskom mlyne a Valašská, podľa možnosti s podfarbením priechodu pre cyklistov v celej dĺžke zelenou farbou na zvýšenie bezpečnosti prechádzajúcich cyklistov.
- Pre vyššiu bezpečnosť chodcov zúžiť pruhy pre automobilovú dopravu na križovatke s Valašskou ulicou na 3 m a vybudovať ochranný ostrovček pre peších v strede priechodu pre chodcov aspoň v minimálnej šírke aspoň 1,5 m.
- Zabezpečiť plynulý prejazd cyklistov križovatkou Mlynská dolina x Valašská x obslužná komunikácia areálu na jeden cyklus, rozhodne nie cez navrhované priechody pre chodcov – čo doložil nákresom.
- Vytvoriť parkovacie stojany na bicykle pre návštevníkov, ideálne kryté na ochranu počas nepriaznivého počasia, v blízkosti vchodu (čím sa dosiahne pasívne zvýšenie bezpečnosti, vyššia frekvencia pohybu ľudí odradí potencionálnych zlodejov, na rozdiel od osamelého miesta na konci parkoviska), zároveň však tak, aby neprekážali v pešom pohybe.
Viac informácií nájdete v Rozhodnutí zo zisťovacieho konania.
Hlavne zapracovanie prvých dvoch bodov považujeme za kľúčové, pretože pôvodný zámer s cyklotrasou nepočítal, napriek tomu, že sa nachádza v platnom územnom pláne ako hlavná. Keďže nemáme informáciu o akceptovaní či neakceptovaní našich pripomienok, zaslali sme otázku zodpovedným osobám mesta, či sa cyklotrasa bude v rámci tejto stavby realizovať.
Pripomíname, že akákoľvek dodatočná výstavba cyklotrasy môže byť komplikovaná ak nie priam nemožná (príklad nedávna rekonštrukcia Dostojevského radu) a je v rozpore s deklarovanou podporou mesta cyklistickej doprave.
Pozrite si aj celý zoznam zámerov posudzovaných v procese EIA.
One thought on “Cyklotrasa pri Kauflande v Mlynskej doline”