Námet na zlepšenia na Dúbravskej radiále

Chodníček pri Prírodovedeckej fakulte

Ak jazdievate často na bicykli do Dúbravky alebo Karlovej Vsi cez Líščie údolie, možno poznáte skratku pri Prírodovedeckej fakulte. Ide asi o 150 metrov vyšľapaný/vyjazdený chodník, čiastočne „vydláždený“ panelmi z električkovej trate. Jeho výhodou je to, že oproti oficiálnej trase je výrazne kratší a má takmer nulové prevýšenie. Nevýhodou je malá šírka a kľukatosť. Oficiálna trasa nás vedie okľukou a cez zbytočné prevýšenie. „Pikoškou“ je zákaz vjazdu v smere do mesta, takže pozor, na oficiálnej vyznačenej cyklotrase budete porušovať dopravné predpisy.

Zelenou trasou sa má jazdiť dnes, červenou je to kratšie a bez zbytočného stúpania. Podkladová mapa z Google Maps.
Zelenou trasou sa má jazdiť dnes, červenou je to kratšie a bez zbytočného stúpania.
Podkladová mapa z Google Maps.


Pozor, na oficiálnej trase porušujete predpisy. Zväčšiť mapu

Podľa nášho názoru by cyklotrasu v tomto úseku veľmi zatraktívnilo práve dobudovanie spevnenej cestičky pre cyklistov (a samozrejme chodcov). Ocenili by ste takúto aktivitu aj vy?

Lávka pri Botanickej záhrade

Ak jazdíte na bicykli cez toto miesto roky, zrejme sa pamätáte, že pôvodne išla cestička pre cyklistov poza zastávkový prístrešok. Po rozšírení cesty o tretí jazdný pruh sa projektant s existujúcou cyklotrasou veľmi netrápil, jednoducho zastávkový prístrešok posunul priamo do cyklopruhov. Dôsledkom je dnešný stav, keď sa cyklisti musia prepletať pomedzi čakajúcich cestujúcich. Zaujímavé je, že navrhnuté riešenie pri schvaľovaní nevadilo policajtom.

Ani samotné lávky a najmä rampy na ne neboli projektované na cyklistickú dopravu (keďže tá sa priam systémovo ignorovala). Rampy sú so stoosemdesiatstupňovými zákrutami s malým polomerom. Konfigurácia terénu by pritom umožňovala elegantné riešenie: dobudovanie krátkej lávky k násypu pri Botanickej záhrade a následne novej rampy na existujúcom teréne, ako je to vidno na nasledujúcom obrázku.

Nová lávka by umožnila lepší výjazd na nadchod nad Botanickou bez prepletania sa medzi ľuďmi na zastávke MHD. Podkladová fotografia: Google StreetView
Nová lávka by umožnila lepší výjazd na nadchod nad Botanickou bez prepletania sa medzi ľuďmi na zastávke MHD.
Podkladová fotografia: Google StreetView

Budeme radi, ak nám do diskusie napíšete vaše postrehy k miestam spomenutým v článku. Či vás tiež trápia, alebo ste spokojní so súčasným stavom :)

7 komentárov na “Námet na zlepšenia na Dúbravskej radiále

  1. Cyklotrasa na Botanicka je snad najepickejsia v celej Bratislave, samozrejme v tom zlom meritku… jazdim tadial takmer denne a vzdy tam hrozi zrazka s ludmi co cakaju na autobus a stoja priamo v cuklopruhoch (ktore je ledva vidno) alebo protiiducimi cylistami, ktorych pomedzi stlpy casto nie je vidno .. treba tam jazdit fakt opatrne.

  2. Vynikajuci navrh, jazdia tadial – po „cervenej“ stovky cyklistov, cesticka sa dokonca v jednom useku na par metrov rozdvoji, aby sa lahsie vyhli protiiduci cyklisti. Lavka je tema sama o sebe, zasluzila by si aspon rekonstrukciu a udrzbu…, bolo by to ovela lacnejsie ako ju nechat celu schatrat…ten zjazd to by bol cisty sen :-)

  3. Jazdim tadial pravidelne. Ten usek popod skolu pre slabozrake deti je najma po dazdi cista dzungla :). Pokial by sa tych par desiatok metrov dalo dobudovat, bolo by to na prospech vsetkych (ci uz atu, cyklistov, chodcov), ale myslim ze dane pozemky patria UK a to je ten hlavny problem, preco sa tam nic nerobi, dokonca ani neorezu stromy a nevycisti sa od odpadu.
    Druhe riesenie ke v nasich podmienkach asi utopiou. Predlzenie lavky a dobudovanie rampy by bolo financne naozaj nakladne, aj ked samozrejme ovela bezpecnejsie a prehladnejsie. Sucasna zastavka uprostred cyklistickych pruhov vyslovene vola po nejakej dopravnej nehode. Pomedzi podperne stlpy nie je vidno nielen cakajucich cestujucoich ale ani oproti iducich cyklistov. Uz zo 2x sa mi stalo ze som ubrzdil na poslednu chvilu. Treba si v danom usekuy davat pozor. Navrhujem mozno jednoduchsie riesenie ako predlzenie lavky. Staci, ak by sa pod zjazdom rozsiril chodnik zhruba o meter – dva a posunula by sa cyklocesta troshu viac od zastavky. Miesta je tam na to dost.

  4. Casto tadial jazdim. Nevyuzivam oficialnu cestu kvoli prevyseniu, takze s navrhom sa stotoznujem. Mimochodom vyssie v Dubravke by za zmienku stala cyklotrasa na Saratovskej v useku Drobneho – Dubravcicka. V jednom smere su tam tri pruhy. Myslim, ze autam aj busom by stacili dva. Chcelo by to vsak vymysliet co so zastavkou od Saratov. Momentalne tam prebiehaju hura rekonstrukcne prace elektrickovej trate ( a.k.a. dopravny system pre trpezlivych). Pokial viem, k nicomu inovativnemu nedojde.

Pridaj komentár