Cykloinfraštruktúra v Boroch

V minulom článku sme sa venovali tomu, ako sa dostať do nového nákupného centra Bory Mall pešo z Lamača. Dnešná fotoreportáž dokumentuje cyklistickú infraštruktúru priamo v zóne Bory.

Cyklotrasa popri Dúbravčickom potoku

Táto súvislá, takmer 2 km dlhá trasa je možno jedna z najlepších v Bratislave. Ide o spoločnú cestičku pre chodcov a cyklistov s oddeleným pohybom. Chodci majú svoj priestor bližšie k potoku, cyklisti zase na opačnej strane. Vedenie popri potoku má okrem príjemnej prírodnej kulisy aj výhodu malého počtu priečných križovaní cyklotrasy s inými cestami, čím je jazda po nej plynulá a s minimálnym rizikom kolízií. Na celom úseku od Metra po Bory Mall je len jedna úrovňová križovatka a jeden podjazd.

Cyklotrasa je v prevažnej dĺžke hotová, momentálne sa dostavuje posledný úsek dlhý cca 200 m na strane Bory Mallu.

Cyklotrasa popri Hornbachu

Krátka cyklotrasa popri predajni Hornbach, v budúcnosti bude prepájať oblasť Veľkej lúky a Technického skla s hlavnou cyklotrasou R11 popísanou vyššie. Ide o široký vyvýšený priestor rozdelený na časť pre chodcov a časť pre cyklistov.

Priechod cez cestu II/505

V tejto križovatke sa budú v budúcnosti stretávať dve cyklotrasy. Hlavná mestská radiála R11 z centra cez Dúbravku a cez Bory k Volkswagenu, z ktorej odbočuje trasa ku Bory Mallu (tá bude zrejme v budúcnosti pokračovať ďalej cez plánovanú obytnú zástavbu).

Podľa pôvodných zámerov malo byť križovanie s cestou číslo II/505 (hlavná cesta z Lamača do Devínskej Novej Vsi) mimoúrovňové, cyklotrasa mala viesť podjazdom. Je veľkou škodou, že sa takéto progresívne riešenie podarilo len na križovaní s vedľajšou cestou do Bory Mallu (viď vyššie) a nie s hlavnou a frekventovanejšou cestou. Podjazd pod cestou mal byť približne 100 metrov východne (smerom k DNV) od existujúceho priechodu a plynule nadväzovať na existujúci podjazd pod železničnou traťou.

Cyklotrasa k Bory Mallu

Ide o krátku odbočku od priechodu cez cestu II/505 k nákupnému centru Bory Mall. Je realizovaná ako 5 metrov široká cestička pr chodcov a cyklistov so zmiešaným pohybom. V budúcnosti je predpoklad pokračovania do plánovanej obytnej zóny severne od obchodného domu.

Parkovanie pri Bory Malle

Nákupné centrum bolo otvorené v novembri 2014 s vyše 2400 parkovacími miestami, z nich je však bohužiaľ 0 (slovom nula) pre bicykle. Je možné, že vlastník centra prepokladal, že v zimnej sezóne cyklisti nebudú do centra jazdiť. Naviac aj samotný príjazd do centra z Dúbravky, Lamača a Devínskej Novej Vsi nie je zďaleka ideálny a mnohých cyklistov môže odradiť. Napriek tomu cyklisti do centra jazdia už dnes, o čom svedčí aj fotografia nižšie. Cyklista má však neľahkú úlohu zamknúť bicykel bezpečne o existujúce značky či lampy.

Podľa našich neoficiálnych informácií by cyklostojany mali pribudnúť. Veríme, že to nebude dlho trvať a nové stojany budú kvalitné a bezpečné. Vo viacerých bratislavských obchodných centrách sa totiž stojany dávali dodatočne a úplne nevhodné najlacnejšie a nefunkčné typy (Centrál – tzv. lámače kolies, Eurovea – špirály, predtým len betónové žliabky), ktoré neumožňujú bezpečné zamknutie rámu bicykla.

 

5 komentárov na “Cykloinfraštruktúra v Boroch

  1. velmi dobra praca, ocenujem snahu. ak by ste mohli este pridat obrazky s mapami bolo by to uplne super. takto sa v tom dost tazko orientuje. Napriklad take video z kamery na bajku, by velmi pomohlo. Netusim ako sa do Bory da dostat z Karlovky.

  2. Super usek, no podla mojho nazoru nema koho prilakat. Zacina pri obchodaku a konci uprostred nicoho. V blizkosti su velke sidliska, tak verim, ze sa tento potencial vyuzije, lebo pohodlne zajst z Lamaca ci Dubravky do Devinskej je lakave. Momentalne je to pre cyklistov dost narocne.

  3. Len drobný detail k obrázku s mimoúrvnovým križovaním komunikácie a cyklotrasy ak 4pruhová komunikácia križuje cyklotrasu ktorá je dole, tak nadjazdom nie podjazdom ;o)
    inak fajn práca držte sa!

Pridaj komentár