Nelegálne ničenie cestnej zelene

10341448_1080041995356372_1723755188511701549_n

Mesto Bratislava postupne rastie. Bratislava v rokoch, v ktorých sa budovala, bola prispôsobená na určitú dopravnú kapacitu. Túto dopravnú kapacitu už dávno prekročila a preto sa v meste tvoria neustále zápchy. Prekročenie tohto parametra má ešte ďalšie negatívny vplyvy, napríklad aj nelegálne parkovanie. Bratislava doteraz neprijala dopravnú politiku a parkuje sa zadarmo na chodníkoch. Ak by sa parkovanie všade spoplatnilo, našli by sa aj peniaze na opravu ciest a chodníkov, ktoré sú v zlom stave. Nám cyklistom okrem toho, že často blokujú kraje vozoviek trápi aj prašnosť na cestách. Ničenie cestnej zelené patrí tiež medzi ďalšie negatívne vplyvy. Je nám ľúto, že to polícia toleruje a dovoľuje ničiť cestnú zeleň, tým aj zvyšovať prašnosť v mestách. Veríme, že polícia prestane tolerovať porušovanie zákona!

Problémový Úsek:

nicenie zelene.v2

Predtym:

nicenie zelene

červená čiara znázorňuje pokiaľ je už zničená zeleň

Potom:

20150309_091623 20150309_091651 20150309_091719 20150309_091753

Dalsie fotky

4 komentáre na “Nelegálne ničenie cestnej zelene

  1. V clanku spominane pozemky su v sukromnom vlastnictve. Resp. ten najblizsie k Bajkalskej neviem, ostatne ano. Sam som cyklista od malicka a Vasa iniciativa sa mi paci, no v poslednej dobe mi nejako zacinaju chybat okrem upozorneni aj riesenia resp. konstruktivna kritika. Kam s autami ludi, ktori pracuju v okolitych business centrach? Pokial cesta do/z roboty autom V ZAPCHE bude 2-3x rychlejsia ako MHD (mimo spicku este rychlejsia), tak moze byt MHD aj zadarmo a budu ludia chodit autami.

    1. Otázne je, čo je tvoja predstava konštruktívnej kritiky? :) Základný problém je, že určité zdroje sú limitované (priestor na parkovanie). Iné zdroje sú limitované tiež (zelené plochy) a na ich ochranu slúžia aj zákonné predpisy, ktoré vravia, že na zeleni sa nemá parkovať.

      Ak je v danom mieste problém s parkovaním, tak nemôže byť riešením (ani dočasným) divoké parkovanie na tráve. Kultúrnym riešením je výstavba parkovacích domov, do ktorej sa však nikto neženie, pretože by nemal veľa klientov. Mnoho ľudí totiž radšej zaparkuje nelegálne na tráve, divoko na chodníku, na priechode pre chodcov, v druhom či treťom rade a pod., než by mali platiť za parkovanie. A bohužiaľ za parkovanie v parkovacích domoch sa v takýchto lokalitách bude platiť. To nie je parkovanie pre zákazníkov (príklad IKEA), ale parkovanie pre zamestnancov.

      Vyššie spomínané porovnanie času dopravy pomocou MHD a autom má vážnu chybu. Ak by som uvažoval s legálnym parkovaním, tak nie všetky autá by totiž mohli zaparkovať legálne v mieste, ale museli by vo väčšej vzdialenosti. A to by sa už zmenil čas cesty. Z mojej osobnej skúsenosti: mimo špičky mám dopravu autom o niečo rýchlejšiu než MHD (v mojom prípade nie 2-3x, ale cca 30 percent). V špičke je to kvôli bus pruhom takmer vyrovnané. Problémom však je parkovanie pri robote, ak chcem zaparkovať legálne (čo ja robím vždy), znamená to 4-5 minút hľadania miesta a v extrémnom prípade 7 minút pešej chôdze. Takže mi je výhodnejšie použiť MHD namiesto auta. Samozrejme, ak by som kašlal na predpisy, tak je výhodnejšie auto.

      K vyššie uvedenému by sa dalo povedať, že predpisy majú slúžiť ľuďom a nie ľudia predpisom. Z hľadiska parkovania by bolo naozaj najvýhodnejšie, ak by sa mohlo parkovať nelimitovane všade. Lenže z hľadiska chodcov, čiastočne cyklistov, ale aj MHD (napr. vonkajšie parkovacie miesta na mieste možného bus pruhu na Šancovej) či životného prostredia (rozjazdenie trávnikov, vyššia prašnosť, …) nie je rozumné všetko podriadiť jednému cieľu, maximalizácii vonkajších parkovacích plôch. Bohužiaľ slovenské mestá sú jedno veľké parkovisko a parkovanie je takpovediac primárny účel verejných priestranstiev.

      Ale skús napísať aj ty, kam s autami ľudí pracujúcich v biznis centrách? Legalizovať parkovanie na trávnikoch? Vyznačiť ďalšie parkovacie miesta na chodníkoch? Zúžiť Prievozskú z 3+3 pruhov na 1+1 a vyznačiť kolmé parkovanie? :D Rád si prečítam konštruktívne návrhy. Skôr by s nimi mal prichádzať niekto, kto tvrdí, že v lokalite je málo parkovacích miest, než ten, kto len žiada dodržiavanie zákonov :)

      1. Chapem, ze som mojim predoslym prispevkom pichol do osieho hniezda, no ja sa nepasujem do roly poukazovatela, koordinatora a navrhovatela rieseni a pretlacatela cyklodopravy. Riesenia mate navrhovat Vy.

        Poukazal som na to, ze dane pozemky su v sukromnom vlastnictve, takze mesto/stat/policia asi tazko mozu nieco spravit s nicenim zelene na danych priestranstvach pokial to vlastnikovi daneho pozemku nevadi resp. nereaguje na vyzvy mestskej casti. Casom na tych pozemkoch aj tak vyrastu budovy a zelen tam nebude vobec, ani tie zvysky a parkovat sa bude este viac “na divoko”… asi by to chcelo nejaku studiu ohladom dochadzania ludi z roznych casti mesta do vybranej lokality. Vysokych skol mame dost, nechapem preco to nezadaju diplomantom ako temy (kludne opakovane nech maju viac studii) a neberu to ako podklad.

        Z mojho cisto logickeho pohladu to mozme rozdelit na 3 kategorie.

        1) Nasi “vrchni” by mali konecne pohnut rozumom a tvrdo vyzadovat pri projektoch mnohonasobne vyssie parkovacie kapacity plus budovat na mestskych pozemkoch verejne parkovacie domy kludne s mensimi vyskami/kapacitami ale so zatravnenymi strechami. Vid napr. teraz stavany Twin city o kusok blizsie k centru od tu spominaneho divokeho parkovania v okoli BBCV. (Predpoklad 6k pracovnych miest + byty, 1k parkovacich miest a elektrickova trat nikde, cely ten obrovsky projekt sa spolieha na jedno jedine – dopravny uzol v podobe autobusovej stanice – clovek by cakal, ze sa to casom zacne zlepsovat, ale ako tak sledujem(e) opak je/sa stava pravdou.)

        2) Vyclenenie viac penazi z rozpoctu na cyklodopravu, na co dlhodobo poukazujete a celkovo nejaky globalny plan na cyklotrasy – v tejto rovine svoju pracu odvadzate dobre, fandim Vam a neostava mi nic ine ako Vam nadalej drzat palce plus sa zapajat v pripade roznych peticii, vyziev a zdielani, co uz robim… Tiez si myslim, ze to, co “vyprodukoval” momentalne Nesrovnal, je tazky joke.

        3) Riesit problem mestskej hromadnej dopravy a nastavenia semaforov/krizovatiek, to ale myslim nespada vobec pod tuto temu. (Preco to nezadaju diplomantom dopravnej VS ako sa to robi vsade v civilizovanom svete? Mali by to skoro zadarmo namiesto vyhadzovania statisicov az milionov sukromnikom… aha, tam by ale nemohli zobrat kes do kesene).

        V principe sme na jednej lodi, len som sa snazil poukazat na to, ze kazda minca ma dve strany.

  2. Myslim to ze su v sukromnom pozemku nemeni nic na tom ze sa tam zakon porusuje. Z informacii ktore mam tak dochadza do Bratislavy od 160000 az 200000 ludi. kam s autami na travnikoch? nasadit parkovaciu politiku, zobrat uvery od baniek postavit parkovacie domy a vrati sa to na parkovnom. mesto ma pri stavbe kontrolovat pocty parkovacich miest na budovu. otazka je ci to bude robit mesto alebo sukromnik

    http://auto.sme.sk/c/5672568/dostal-pokutu-za-parkovanie-na-zeleni-no-po-steble-travy-ani-stopy.html

    Spolupracu s univerzitami sa snazime nadvazovat a vytvarat priestor pre nich aby mohli pracovat na realnych projektoch.

    https://www.facebook.com/cyklokoalicia/photos/a.231254720235108.80043.214076798619567/1110627352297836/?type=1&theater

    2.} rozpocet na cyklodopravu mame mensi ako trnava o 50000e

    3.} suhlasim treba zapajat vysoke skoly. myslim si ze niektore projekty ale musia spracovavat firmy hlavne ked ide o cas. rad by som videl financne audity na stavebne/dopravne prace.

Pridaj komentár