Cyklotrasa spájajúca mestskú časť Vajnory s miestnou časťou Východné (Rendez), ktorá je súčasťou Rače, nechal naprojektovať starosta Vajnor, Ján Mrva, veľký priateľ cyklistiky. Nečudo, Vajnory sú v súčasnosti suverénne najcyklistickejšou mestskou časťou v Bratislave.
Cyklotrasa vo forme cyklopruhov vznikla rozšírením telesa vozovky a zúžením jazdných pruhov. Starosta Vajnor to jednoznačne nazval najefektívnejším spôsobom ako budovať cyklotrasy, keďže netreba riešiť vlastnícke vzťahy pozemkov (napr. ak by sa cyklotrasa stavala segregovane paralelne popri ceste). Na výstavbu cyklotrasy prispela Rača, Vajnory i Magistrát. V úseku od železničnej stanice Vajnory (Príjazdná ul.) po križovatku Pri starom letisku – Východná je cyklotrasa značená len koridorom pre cyklistov priamo vo vozovke (upozorňujúc vodičov na zvýšený pohyb cyklistov), v úseku od križovatky Pri starom letisku takmer po Rendez (150 m pred ulicou Na pasekách) sú pre cyklistov vyhradené cyklopruhy, posledných pár desiatok metrov do Rendezu je opäť koridor pre cyklistov. Vozovku tu nebolo možné rozšíriť kvôli prilahlému pozmeku. V dotknutom úseku bola znížená maximálna povolená rýchlosť z 50 na 40 km/h (Príjazdná ul.) a zo 70 na 50 km/h (Východná ul.).
Táto trasa má označenie R84 a je akýmsi predĺžením cyklotrasy JuRaVa otvorenej v roku 2014. Na zokruhovanie Rače, Vajnor a Sv. Jura už chýba len úsek cez Rendez a Raču po Komisárky.
Príjemným prekvapením je križovatka Pri starom letisku – Východná, z ktorej sa ako cyklista dostanete na všetky smery. Toto nie je zvykom v našich končinách, väčšinou sa ráta len s jedným štandardným smerom cyklistov. Skvelé je aj to, že asfalt použitý na cyklotrase je farebný a teda sa z neho nezošúcha farba. Len škoda, že nie je zelený, ale červený/bordový.
Pri budovaní cyklotrasy boli zúžené a jemne posunuté jazdné pruhy. Vodiči sa však sťažujú, že nie je jasné, kde je stred cesty, starý náter možno odfrézujú. Projekt nakoniec prospel aj cestujúcim MHD, ktorí na zastávke Lokomotívne depo II stáli v strede križovatky, čím ohrozovali seba i ostatných. Teraz im pribudol vyčkávací priestor mimo vozovku.
ZMENA: Slávnostné otvorenie bude v piatok 31.7 júla sobotu 15. augusta, viac info na Facebook udalosti.
Je to fajn. Mám len dve výhrady, také typické slovenské-batislavské:
1. nízka úroveň „remeselného spracovania“, kde cyklotrasa je dslova priflekovaná k ceste
2. prikázaný smer odbočenia vľavo, kde nič nie je (an ichodník, nieto cyklocesta), viď 6. obrázok zhora…
Stále sú veľké rezervy…
No, ja som sa tam bol dnes prejst na bicykli a musim povedat, ze cyklotrasa vobec nie je na typickej slovenskej, ale na vysokej europskej urovni. Samozrejme nic nie je take dobre, aby to nemohlo byt este lepsie. Osobne by som taketo cyklotrasy privital aj na osidlenejsich mestskych castiach. Dufam, ze zakaz parkovania na chodnikoch posunie rozvoj cyklotras dopredu.
S pripomienkou c. 1 nesuhlasim.
Pripomienka c. 2 je bezpredmetna. Kto by chcel odbocit vpravo, pokracoval by popri hlavnej ceste vid. obr. 1-4. Dopravne riesenie cyklistom dava navyse velky stupen volnosti, napr. pred obr. 5 som sa preradil na hlavnu cestu pokracujucu vlavo a za krizovatkou pokracoval v cyklokoridore.
2. tie sipky nie su moc dobre… ale da sa ist cez priechod pre cyklistov (dalej ku kruhacu alebo spat na Rendez) alebo po Prijazdnej vo vozovke (koridor pre cyklistov) na ZST Vajnory
všetko by bolo ok, ale prečo na tých 150 metroch pred ul. Na pasekách zostala povolená 70-tka?
neni tam tabula 70, cize automaticky je vsade 50 (lebo v meste) a kde je urcene inak (napr. 40) je znizena vzdy po najblizsiu krizovatku
Je tam 70. Tabuľa tam je.
V zivote by som tam dieta nepustil. Je len otazkou casu, kedy tam zrazi kamion, bus, ci osobne auto cyklistu. Kde ste v zahranici videli na ceste so 70-ou prilepeny cyklisticky pruh ?
pri rychlosti nad 70 kmh musi byt cykloprh oddeleny bezpecnym odstpom, myslim meter… preto tam ma byt znizena rychlost na 40, resp. 50 kmh. ak to tak neni, tak je to chyba