Za prvý polrok prešlo Viedenskou viac ako 116 tisíc cyklistov

V Bratislave sa aktuálne nachádzajú tri sčítačky cyklistov. Prvá bola nainštalovaná BSK na Moste slobody v Devínskej Novej Vsi, ďalšie dve realizovala v závere roku 2014 BTB na hraničnom priechode Petržalka – Berg a na Viedenskej ceste.

EV6 Viedenská cesta

V prvom polroku 2015 prešlo medzinárodnou cyklotrasou Eurovelo 6 po Viedenskej ceste spolu 116 264 cyklistov. To v prepočte znamená priemerne viac ako 640 cyklistov denne. Cyklotrasu využívajú Bratislavčania i cykloturisti idúci z Viedne alebo z Budapešti popri Dunaji. Cyklotrasu navrhla Cyklokoalícia ako jednu z prvých projektov po vytvorení Komisie pre cyklistickú dopravu v roku 2011 (za primátora Ftáčnika). Napriek tomu, že sa cyklotrasa na Viedenskej zrealizovala v inom variante ako sme navrhovali, ale aj tak to bola jedno z najlepších realizácii cyklistickej infraštruktúry bývalého vedenia mesta.
Infografika k EV6 Viedenská cesta - prvý polrok 2015
Automatické sčítačky sú dôležité pri navrhovaní cyklotrás. Môžu sa umiestnovať na cyklotrasy, ale aj bežné cesty, kde môžu odvôvodniť realizáciu cyklotrasy. Veríme, že samosprávy nájdu ďalšie peniaze na osadenie sčítačiek. Medzi najočakávanejšie trasy tohto a budúceho roku patrí R18 Štúrová – Starý most – Jantárová, kde by sme ocenili takýto typ dát hneď od otvorenia cyklotrasy.
Pokiaľ máte nápad na umiestnenie sčítačky cyklistov, napíšte svojmu starostovi (a nás kľudne na kópiu).

5 thoughts on “Za prvý polrok prešlo Viedenskou viac ako 116 tisíc cyklistov

    1. Ja fakt nechcem, aby cyklisti naďalšj ohrozovali chodcov na 2,5 či 3 m širokej cestičke pri Chorvátskom ramene. Pokiaľ to nechápeš tak je mi to ľúto. Podobné čísla cyklistov očakávam aj na Starom moste a estakáde. To sú tisíce ton CO2, ktoré cyklisti ušetria. Zdá sa mi, že bojuješ na zlom fronte.

      1. To nehceme ani my, aby cyklisti ohrozovali chodcov. Ale nechceme ani, aby cyklisti ohrozovali životné prostredie a Central park v Petržalke. To sa dá len jediným spôsobom – budeme hľadať trasu cyklotrasy tak, aby nebola v kolízii ani s pešími, ani z parkom. Nechápem, prečo sa tomu ty, resp. Cyklokoalícia bráni.

  1. Technická-prezentačná – skús tisícky oddelovať medzerou (počet cyklistov aj náklady), lepšie sa to číta :)

Comments are closed.