Rozpočet na rok 2016

Vo štvrtok 10.12.2015 schválilo bratislavské mestské zastupiteľstvo rozpočet na rok 2016. Pozrime sa, čo to znamená pre cyklistickú dopravu.

Z celkovej sumy 280 823 298 eur je na výstavbu a údržbu cyklotrás vyhradených 420 000 eur.

Bežný transfer na rok 2016 vo výške 100 000 eur zahŕňa výdavky najmä na opravy a údržbu cyklistických trás, čistenie komunikácií, opravy a úpravy dopravného značenia, informačné tabule, cyklostojany, úpravy priechodov na cyklotrasách.

Kapitálový transfer na rok 2016 vo výške 320 000 eur zahŕňa príspevok na projektovú dokumentáciu a realizáciu nasledovných aktivít:

Projektová dokumentácia

Starohájska 1.etapa – realizačný projekt – 7 000 eur
Príprava predchádzajúcich fáz projektu začala pred troma rokmi. Cieľom je dostavba chýbajúcej cyklotrasy od trasy R18 pri Chorvátskom ramene cez Námestie hraničiarov až po existujúcu trasu R48 na Starohájskej. Ide o časť okružnej trasy O4. Na rok 2016 je plánovaná aj výstavba.

Trnavské mýto – Rožňavská – Zlaté piesky – dokument. pre úz. rozhodnutie – 10 000 eur
Dôležitá trasa (R35) smerom na Vajnory po Trnavskej ceste a Rožňavskej ulici. Od Trnavského mýta po križovatku so Slovinskou má viesť po ľavej strane ulice, zvyšnú časť v stredovom deliacom páse. Doteraz boli vypracované dve overovacie štúdie (prvá, druhá).

Mlynská dolina – Patrónka – Lesopark – štúdia – 3 000 eur
Hlavný zmysel je zabezpečiť bezpečný prejazd cyklistov križovatkou Patrónka vo všetkých relevantných smeroch (O5, R12, R52). Tento projekt mal Starz rozpracovať na odporúčanie komisie pre cyklistickú a pešiu dopravu už v roku 2014, nejako sa však naň „zabudlo“.

MČ Dúbravka – MČ Lamač – štúdia – 10 000 eur
Projekt navrhne chýbajúce prepojenie Lamača, Dúbravky (O6) a následne Borov pre nemotorovú dopravu. Hlavnou časťou je nová lávka ponad železnicu medzi ulicami Podháj a Dúbravčická. Na križovanie diaľnice D2 bude použitý roky existujúci podjazd.

Realizácia stavieb

cyklochodník Jelačičova – Metodova – 30 000 eur
Prvá etapa cyklotrasy S250 a časti bezpečného cyklistického obchvatu Trnavského mýta. Projekt sa mal pôvodne realizovať už tento rok.
metodova

prístupová komunikácia – vetva A – objekt SVP – Eurovelo 6 – 35 000 eur
Rozšírenie a vyasfaltovanie krátkeho úseku medzi južným koncom Chorvátskeho ramena a hrádzou. Úsek je už dnes spevnený a prejazdný. Podľa nášho názoru bolo vhodné tieto peniaze investovať radšej do potrebnejších stavieb v centre mesta.
cisticka

cyklochodník Starohájska 1.etapa – 40 000 eur
Realizácia stavby spomínananej v kapitole projektovej dokumentácie.
namestie hraniciarov

cyklochodník Podunajské Biskupice – Trojičné nám. – 65 000 eur
Spojenie centra Podunajských Biskupíc so železničnou stanicou formou cyklopruhov. V súčasnej situácii, keď nemáme dobudované kritické cyklotrasy v centre mesta, považujeme aj túto cyklotrasu (časť O8) za málo významnú, aby vyčerpala 20 percent kapitálových výdavkov na cyklotrasy.
orenburska

Mestská časť Rača dodatočne presadila trasu Alstrova – Pekná cesta (časť R33). Realizácia 90 000 eur, spolufinancovanie z rozpočtu MČ Rača je asi 30 000 eur.

Informáciu o alokácii 30 000 eur chýbajúcich do sumy 420 000 eur zatiaľ nemáme.

Čo sa do rozpočtu nedostalo

Na cyklokomisii sme navrhli, aby sa nasledujúci rok prioritne realizovali chýbajúce a frekventované úseky v centre mesta, najmä:

Nábrežie
Podľa našich sčítaní jeden z najfrekventovanejších a najpotrebnejších úsekov v Bratislave. Už rozpracované projekty navrhujú cyklotrasu od Mostu SNP po Šafárikovo námestie. Príprava však pred pár rokmi zaspala. Náš návrh je riešiť trasu súvisle aj po Pribinovej až po existujúcu cestičku.

Radlinského (R13)
Táto segregovaná cyklotrasa by prepojila Obchodnú ulicu s budovanou cyklotrasou pri projekte Pri mýte a zabezpečila by chýbajúci bezpečný prejazd Račianskeho mýta.

centrum – hlavná stanica
Dnes prakticky neexistuje legálna a bezpečná trasa pre cyklistov v tomto smere. Štúdia by mala preskúmať viaceré možnosti (Štefánikova (O2), Banskobystrická (R12), Štefanovičova – Imricha Karvaša (R20)) a rozpracovať aspoň jednu z nich.

Dostojevského rad – Karadžičova
Na Karadžičovej dnes existuje nie práve najlepšia trasa, pri výstavbe projektu Twin City bude predĺžená až po Čulenovu. Tento projekt by rozpracoval jednak predĺženie k Starému mostu a tiež na druhú stranu ku Krížnej.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.