Cyklotrasa na nábreží: čo bude ďalej?

Na včerajšej Komisii pre pešiu a cyklistickú dopravu sme sa nedozvedeli, čo ďalej s cyklotrasou na nábreží. Primátor z komisie odišiel skôr, ako sme sa k téme dostali. Henbury Development malo podľa dohody vyznačiť segregovanú cyklotrasu (podobne ako na vizualizácii nižšie) do konca júna. Mešká už takmer 2 mesiace. Podporu návrhu sme našli u viacerých členov komisie, vrátane zásupcov BSK, Karlovej Vsi (ktorí sú závislí na existencii tejto cyklotrasy) či Petržalky.

Úsek River Park - Most Lafranconi by mohol o mesiac vyzerať aj takto. Cestička pri Dunaji ako chodecká a cestička za pásom zelene ako cyklistická. V súčasnosti nie je jasné, kadiaľ majú cyklisti jazdiť a preto môže dochádzať k občasným kolíziam. Riešenie je jednoduché a lacné.
Úsek River Park – Most Lafranconi by mohol o mesiac vyzerať aj takto. Cestička pri Dunaji ako chodecká a cestička za pásom zelene ako cyklistická. V súčasnosti nie je jasné, kadiaľ majú cyklisti jazdiť a preto môže dochádzať k občasným kolíziam. Riešenie je jednoduché a lacné.

Jedine starosta Starého Mesta p. Števčík ideovo navrhol presun tranzitnej cyklodopravnej trasy na Nábrežie arm. generála L. Svobodu a naopak zúženie časti promenády kvôli prerasajúcim koreňom stromov. Vychádzal z dendrologického posudku. Dendrológ pritom navrhol stromy presadiť ďalej od chodníka. Presadenie stromov je lacnejšie ako budovanie cyklotrasy pozdĺž cesty a električkovej trate. A hlavne je to nereálne najbližších 5 rokov. Ideu presmerovať tranzitnú automobilovú dopravu napr. cez Einsteinovu alebo pod zem, ako sa to robí na nábrežiach zahraničných miest, je z dlhodobého hľadiska správna cesta, ale v tomto momente je to sci-fi.

Vítame iniciatívu, aby sa vybudovala hlavná cyklotrasa aj na ulici Nábr. arm. generála L. Svobodu, avšak stále musí byť v nejakej forme zachovný prístup cyklistov na promenádu. Ľudia bicyklujú do práce cez nábrežie radi aj preto, že na promenáde nie je hluk a smog z cesty. Cyklisti radi chodia vedľa seba a rozprávajú sa, bicyklovanie do práce nie je športová aktivita. Dôležitý je funkčný aj sociálny aspekt.

V tejto chvíli preto zostáva jediné reálne riešenie, pri dodržaní územného plánu a ďalších strategických dokumentov, vyznačenie cyklotrasy na nábrežnej promenáde ako sme to navrhli a začať pracovať aj na výhľadovom riešení popri ceste.

Situáciu budeme sledovať a pokiaľ sa nič najbližšie dni nestane, budeme zrejme potrebovať vašu pomoc.

Na záver fotografia Karola Kállaya z obdobia sped vyše 50 rokov vyjadrujúca vtedajší život na promenáde.

Dunajská promenáda pri PKO začiatkom 60-tych rokov 20. storočia (foto: Karol Kállay)
Dunajská promenáda pri PKO začiatkom 60-tych rokov 20. storočia (foto: Karol Kállay) (zdroj: webumenia.sk)

2 thoughts on “Cyklotrasa na nábreží: čo bude ďalej?

  1. najbližší critical mass treba venovať tejto téme trochu si zazvoniť pred JaTY pred Riverom – pokúsiť sa to odpromovať s čo najväčším množstvom ľudí (nie len cyklistov) že promenáda je pre všetkých, nie len pre klientelu riveru ;o) pár fotiek všetkých ľudí, ono aj riveru, aj primátorovi potom trochu zredne – možno aj pán starosta pochopia že jeho ideový návrh nie je síce úplne od veci, ale reálny tak najskôr o 5-7 rokov ak vôbec.

Napísať odpoveď pre John Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.