Výzva za lepšie Nivy

V predchádzajúcom článku sme detailne zhrnuli všetky najproblematickejšie miesta návrhu plánovanej prestavby autobusovej stanice na Mlynských Nivách. Kvalita a bezpečnosť pohybu chodcov a cyklistov nie je vhodná, čo sa prejavuje najmä pri dizajne križovatky Karadžičova x Mlynské nivy. Nižšie uvádzame jednotlivé problémy v bodoch vo forme výzvy, ktorú môžete zaslať primátorovi a Oddeleniu dopravného inžinierstva (zoznam zamestnancov), ktoré je primárne zodpovedné za neudržateľný stav dopravy a sústavné rozširovanie križovatiek na úkor zelene, chodcov a cyklistov.

Teraz to spolu povedzme primátorovi a šéfovi Oddelenia dopravného inžinierstva, pánovi Širgelovi.

[emailpetition id=“3″]

Ďakujeme za zaslanie výzvy. Toto je rozhodujúci moment.

Mesto má teraz možnosť uvedomiť si, že ulice nie sú nafukovacie, a že nemôže pri každej výstavbe žiadať pridanie jazdného pruhu na úkor priechodu pre chodcov či stromov. Mesto sa v Akčnom pláne udržateľného energetického rozvoja a ďalších strategických dokumentoch zaviazalo znížiť podiel individuálnej automobilovej dopravy o 34% a zvýšiť podiel cyklistickej dopravy na 8%, a podiel cestujúcich v MHD o desiatky percent, ale zatiaľ stále robí opak.

Teraz je šanca nastaviť to konečne vhodným spôsobom a systémovo vyriešiť dopravu v Bratislave!

9 thoughts on “Výzva za lepšie Nivy

  1. tú námahu si dám a pošlem, ale Peťo kľúčovou záležitosťou je zmena Metodiky dopravno kapacitného posudzovania veľkých investičných zámerov – to je ten prameň na základe ktorého si programujeme neustály rast LEN automobilovej dopravy. Je to východisko ktoré ked mesto zmení, tak aj odborníci na magistráte budú postupovať podľa neho, ak sa bude mesto programovať na nárast MHD a cyklo už v metodike, nebude sa čomu čudovať, že to tak skutočne bude aj v realite ;o)
    Toto by mala byť absolútna priorita!

    1. Mesto má schválený Akčný plán udržateľného energetického rozvoja (2013?) – strategický dokument – ktorý rieši presun ľudí do iných módov dopravy, vrátane zníženia IAD o 34% (presun do cyklo, MHD a pod.). Interný dokument mesta – metodika DKP veľkých investičných projektov – je v rozpore s týmto nadradeným dokumentom. Sťažnosť podľa zákona č. 9/2010 Z.z. bude zajtra podaná na podateľni Magistrátu.

  2. chcel som to podpisat, ale niektore formulacie sa mi nepacia a text nie je mozne menit.
    podla mna je potrebne zdoraznit, ze napriklad prestavba stanice a okolia vytvara prilezitost vybudovat standardne oddelene cykloTRASY. a nie namalovat cykloPRUHY, ktore su nebezpecne a casto aj nefunkcne. podla mna na toto treba apelovat.

  3. Páči sa mi, ako je tam napísané, že pošlite svoj názor a pritom sa to nedá meniť. To je typické zmýšlanie cykloprimitívov, ktorí hoc tvoria iba malú časť populácie, snažia sa vnútiť svoj názor všetkým. Nemám nič proti stavaniu samostatných cyklotrás, ale nie na úkor ciest pre autá, ktorých stále pribúda. Prečo ich stále pribúda? Pretože drvivá väčšina ľudí považuje automobil za optimálny prostriedok k transportu. Keby ľudia autá nechceli, tak by nebol automobilový priemysel taký rozšírený a celkovo by toľko áut nebolo. Hovorí sa, že každý cyklista na ceste je o jedno auto menej a teda aj menej zápchy. Ale každý cyklista za sebou nesie niekoľko áut, ktoré musia brzdiť, svoju vlastnú minikolónu. Jednoducho povedané, cyklisti a chodci patria na chodník a motorové vozidlá na cesty

    1. Jan Kolznici – cim viac miesta pre auta, tym ich bude viac a nikto nebude ochotny zmenit svoju pohodlnost cestovania autom za iny sposob. Praveze potrebujeme v meste viacej suvislych idealne od cesty oddelenych cyklociest a kludne na ukor auto pruhov, aby sa cyklopreprava stala ozajstnou a bezpecnou alternativou. ja by som este pridal zmenu niektorych auto pruhov aj na MHD pruhy. aby aj MHD bola casovo vyhodnejsia ako auto. to su najjednoduchsie sposoby ako prinutit ludi k zmene. dalej potrebujeme zachytne parkoviska na okrajoch mesta a nasledne odtial dobru MHD alebo vlakovu obsluznost. skoda, ze toto nie su hlavne a najdolezitejsie aktivity smerom od mesta na ostatnych partnerov (BSK, ZSSK, Regiojet, obcianske zdruzenia venujuce sa tejto oblasti ….)

    2. Ahoj Jano.
      Samozrejme môžeš im poslať mail aj zo svojho inboxu – mailové adresy sú miroslav.sirgel@bratislava.sk a primator@bratislava.sk. Plugin ktorý sme použili to asi neumožňuje meniť.

      Myslím však, že tvoje uvažovanie nie je udržateľné. Aj my chceme, aby bola doprava plynulá, a to aj pešia aj hromadná aj cyklistická aj automobilová… ale to dosiahne mesto len ak bude menej áut. Väčšina populácie vlastní bicykel a mnoho z nich by aj rado išlo do práce na bicykli, ak by bola trasa bezpečná. Spravením bezpečných a komfortných cyklotrás a rýchlej MHD (BUS pruhy) by mohlo napr. 10 % vodičov začať jazdiť do práce na bicykli alebo MHD. O 10 % menej áut by znamenalo menej zápch. Je to predsa win-win pre všetkých. Sami vodiči by sa mali snažiť aby cyklotrasy a MHD bola na špičkovej úrovní, lebo je fakt veľa ľudí, čo by išlo na tom bicykli, ak by bola cyklotrasa.

      Cyklisti určite nepatria na chodník. Tak hovorí zákon o cestnej premávke. Navyše, chodník je od slova chodiť, nie „jazdiť na bicykli“ ani „parkovať autom“.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.