Tlačová správa Cyklokoalície z dňa 20. 10. 2017.
Cyklokoalícia kritizuje kampaň Zóna tolerancie developera J&T Real Estate, týkajúcu sa ľavobrežnej dunajskej promenády. Podľa nej v nej developer namiesto záujmu o skutočnú bezpečnosť účelne vytvára konflikt, zavádza a manipuluje za cieľom zabratia aj ďalšej časti promenády. Združenie preto tiež vyzýva mesto, aby k územiu zaujalo jednoznačné stanovisko a zabezpečilo nápravu.
Po osadení nelegálneho retardéra na cyklotrase, ktorý musela odstrániť, spoločnosť Henbury Development ešte v júni 2016 iniciovala stretnutie, na ktorom žiadala zrušenie vodorovného značenia a umožnenie jazdy na bicykli len rýchlosťou chôdze v celom úseku od Mostu Lafranconi po Most SNP. Krajský dopravný inšpektorát, magistrát aj národný cyklokoordinátor však vtedy jednoznačne zdôraznili potrebu rešpektovať územný plán, v ktorom je územím vedená hlavná cyklotrasa celomestského významu. V priestore tzv. rekonštrukcie od bývalého PKO po Most Lafranconi zase nebolo po rekonštrukcii obnovené pôvodné dopravné značenie, na čo Cyklokoalícia upozorňuje od júna 2016.
„Nevhodným návrhom zástavby a zabratím dvoch tretín promenády reklamami či terasami natlačil developer chodcov aj cyklistov do jej malého zvyšku. Teraz medzi nimi vytvára konflikt, aby mohol rovnaký úskok opakovať aj pred komplexom River Park 2. Obzvlášť nešťastným je spôsob, akým sa to snaží docieliť. Príhodným názvom kampane by bola skôr Zóna manupulácie,“ hovorí Dan Kollár, prezident Cyklokoalície. Developer podľa neho zavádza, keď hovorí o množstve nehôd medzi chodcami a cyklistami, polícia totiž za rok 2017 eviduje iba jednu. V týchto dňoch tiež na mieste prebieha anketa, ktorej otázky združenie považuje za manipulatívne, a jej reprezentatívnosť podľa nej vopred spochybňuje fakt, že anketári oslovujú iba chodcov.
„Bezpečnosť chodcov aj cyklistov je to, o čo sa celý čas usilujeme. Preto nemôžeme súhlasiť s vytvorením ešte kolíznejšieho priestoru. Naopak, navrhujeme oddelenie chodcov a cyklistov pri zachovaní čo najväčšej šírky promenády. Vyzývame preto Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy, aby neodkladne zaujal vo veci jednoznačný postoj a v záujme bezpečnosti občanov zabezpečil doplnenie chýbajúceho dopravného značenia pred bývalým PKO a odstránenie terás a ďalších bariér spred komplexu River Park,“ dodáva Kollár. O odstránenie letných terás požiadal už v roku 2011 aj Krajský dopravný inšpektorát, developer to však doteraz ignoruje.
Cyklokoalícia tiež vypracovala návrh premeny nábrežnej promenády v celej dĺžke od Mostu Lafranconi po Most SNP. Ten obsahuje posunutie cyklotrasy zo stredu na stranu cesty a oddenie pásom trávy. Zdôrazňuje potrebu jasne vymedzeného koridoru pre cyklistov, aby bolo jasné, kde sa môžu bezpečne pohybovať chodci a kde cyklisti. Zároveň takýto koridor musí umožniť bezpečnú jazdu s možnosťou dostatočného reakčného času na pribrzdenie či zastavenie, v prípade križovania pešej trasy. Miešanie sa cyklistov medzi chodcami, aj pri rýchlosti chôdze, považuje v priestore jednej z hlavných mestských cyklotrás za nekomfortné a nebezpečné riešenie pre chodcov aj cyklistov.
zona manipulácie lol – trefa do čierneho ;o)
99% možných kolízii a ohrození sa eliminuje odstránením bariér (kvetináčov, reklám a pod.) z poza ktorých chodec (najmä malé deti) nevidia na promenádu a z poza ktorých cyklista nemá ani najmenšiu šancu vidieť prichádzajúce dieťa (niekedy aj dospelého)
Čo môžme spraviť pre to, aby sme situáciu zlepšili? Na koho sa môžem obrátiť? Ako je možné ignorovať Krajský dopravný inšpektorát? Načo je nám Krajský dopravný inšpektorát, ktorý môžeme ignorovať?
Bohuzial nie kazdy si moze dovolit ignorovat dopravny inspektorat… Teraz je to na dopravnom inspektorate aby ukazal svaly a dokazal ze ho nemozno ignorovat.
Buldozér tam pomôže :-)
Dnes som tadial isiel do prace z Karlovky a znacenie cyklotrasy uz tam nie je ! Pred J&T shitmi je vybrusene a dalej je zatrete. Hnevam sa !
Asi nestačí, keď odíde Fico. Chobotnička si žije svoj život .
P.S. – ficusom proti picusom ! :-D :-D :-D
Cely usek je nebezpecny, cez vikend som tadial siel – bicykel a za nim napojeny cyklovozik s dietatom.. hned ako bolo mozne, som musel odtial prec, po trave cez obrubniky na hlavnu cestu lebo chodci v tom useku chodili ako kravy. nebezpecne!! Bezpecnejsie som sa citil zabrat jeden jazdny pruh na dvojprudovke aby som nemusel kluckovat pomaly pomedzi chodcov ktory boli vsade!! nedalo sa tadial preist ani 5km rychlostou. osobne by som ani lavicky na promenade neodporucal osadit tak aby chodci prechadzali cez cyklo pruhy. Zial ludia su ako kravy, nepozru sa ked prechadzaju z jednej strany na druhu :( chcel som sa aspon niekde postazovat kde ma pochopia, ludia na tej promenade nechapali urcite kedze nemali ochodu sa ani uhnut , radsej pozerali ako sa trapim a kluckujem z jednej strany na druhu s pripojenym kociarom. skoro ako jazda zrucnosti pomedzi kuzele.
[…] preto investoval peniaze do kampane Zóna Tolerancie, ktorú sme si vtedy dovolili premenovať na Zóna manipulácie. Aj keď samozrejme súhlasíme s myšlienkou vzájomnej tolerancie chodcov aj cyklistov, v […]