Zo sčítania cyklistov, ktoré uskutočnila v rannej špičke v júni 2018 Cyklokoalícia, vyplynul nárast v priemere o 117% oproti počtom z roku 2013.
Cyklokoalícia zorganizovala sčítanie cyklistov v rannej špičke od 7:00 do 9:00 už po šiestykrát, predchádzajúce sčítania sa uskutočnili v rokoch 2011, 2012 a 2013. Aktuálne sčítanie prebehlo v treťom júnovom týždni za dobrého počasia na 27 miestach v Bratislave. Výstupy z týchto sčítaní sú jedinými dátami, ktoré poskytujú prehľad o počte obyvateľov využívajúcich bicykel denne na dopravu do školy či práce.
Najvyšší, viac ako dvojnásobný nárast počtu prechádzajúcich cyklistov, Cyklokoalícia zaznamenala na Račianskom mýte (+172%), v lokalite Kamenného námestia (+138%), Šafárikovho námestia (+136%), v dotyku Mosta Apollo s cyklotrasou Pribinova (+126%), Trnavskom mýte (+108%) a v Petržalke na priechode od Chorvátskeho ramena cez Rusovskú cestu (+99%).
„Teší nás, že naše aktivity motivujú stále viac obyvateľov v Bratislave presadnúť na bicykel a odľahčiť tak automobilové zápchy a MHD. Zároveň sa potvrdili zistenia zo zahraničia – tam, kde vznikajú nové cyklotrasy, vidíme najvyšší nárast počtu cyklistov. Dôkazom je bezpečná, oddelená cyklotrasa z Petržalky cez Starý most až po Námestie SNP, v ktorej koridore sme zaznamenali najvýraznejší nárast,” uviedol Daniel Duriš, prezident Cyklokoalície.
Zaujímavé sú aj dva veľké dopravné uzly – Račianske a Trnavské mýto, kde zvýšenie počtu obyvateľov na bicykloch je dôsledkom vzniku viacerých nadväzujúcich cyklotrás.
V prípade Račianskeho mýta bola vyznačená obojsmerná jazda pre cyklistov (na inak jednosmernej) Sibírskej ulici v celej dĺžke od Pionierskej až po park na Račianskom mýte. Navyše popri Račianskej ulici vzniká vďaka pripomienkam od Cyklokoalície v rámci procesu EIA (posudzovanie vplyvov na životné prostredie) aj bezpečná, oddelená cyklotrasa pri nových developmentoch.
Pri Trnavskom mýte zas motivuje ľudí dochádzať na bicykli aj cyklotrasa Metodova, ktorá umožňuje protismernú jazdu od Záhradníckej.
V Petržalke je najvyšší nárast opäť na mieste, kde bolo realizované bodové opatrenie – vyznačenie cyklopriechodu spájajúce dve strany Chorvátskeho ramena.
Dan Kollár, člen výkonnej rady Cyklokoalície dodáva: “Aj drobné, lacné opatrenia ako napr. vyznačenie cyklopriechodu alebo protismeru pre cyklistov robia cyklodopravu atraktívnejšiu a zároveň umožňujú cyklistom prekonať bariéry na ich dochádzkových trasách – miesta, ktoré sú inak vnímané ako nebezpečné.”
Počty cyklistov podľa jednotlivých rokov
[table id=18 /]