Hodnotenie cyklotrasy na Podháji

V lete 2018 bolo po rekonštrukcii vozovky začaté vyznačovanie cyklistickej trasy O7. S jej hodnotením sme chceli počkať až na dokončenie, no na mieste sa už od leta nič nedeje a na otázku o termíne dokončenia, či o tom, či sa trasa naozaj dokončí, sme od mesta nedostali odpoveď. Počasie pritom prácam prialo. Preto prinášame fotografie už teraz.

Cyklotrasa má byť vedená formou cyklopruhov. Parkovanie je/bude regulované na pozdĺžne, cyklisti pôjdu vľavo od parkovania. Tento spôsob je veľa cyklistami vnímaný ako menej bezpečný, napriek tomu sa preň mesto rozhodlo aj napriek vysloveným pripomienkam.

Vodorovné značenie je do dnešného dňa nekompletné, chýba prakticky celá stredná časť pri Malokarpatskom námestí. Pre zvislé značenie pribudli len stĺpiky, no nie značky. Aj samotné “čiary” a ich poloha majú viacero nedostatkov. Podrobnejšiu predstavu prinášajú nasledovné obrázky.

Naznačený ale nedokončený cyklopruh + stĺpik na zvislé značenie.
Podfarbenie nevydržalo ani pár mesiacov.
V hornej časti navádza cyklopruh cyklistov ďaleko od bezpečného pravého okraja vozovky. Parkovacie miesta v tejto časti sú takmer stále prázdne.
Jedno z najnebezpečnejších miest cyklotrasy. V klesaní (bez námahy sa dá dosiahnuť rýchlosť 40 km/h) vedie cyklistu priamo na obrubník. Vľavo od zastávky sa pritom nachádza dosť miesta na priamejšie a bezpečnejšie trasovanie.
V tomto mieste začína vodorovné značenie v hornej časti ulice. Stredná časť ulice je nevyznačená.
Nedoznačená cyklotrasa. V oboch návrhoch, mesta i Cyklokoalície mala ísť v tomto priestore cyklotrasa pri pravom okraji vozovky, bez parkovania, ktoré by bolo v klesaní nebezpečné.
Rozdiel bol v šírkovom usporiadaní, mesto navrhlo cyklopruh minimálnej šírky (cca 1,25 m) a vľavo od neho široký odstup. Cyklokoalícia navrhla časť odstupu použiť na rozšírenie cyklopruhu na 2 m (cyklista by potom mohol ísť v celej šírke pruhu a nie až tak blízko obrubníka a kríkov) a zvyšok odstupu použiť na bezpečnostný odstup pre chránený cyklopruh na opačnej strane (za parkujúcimi autami).
Nový stĺpik a naznačené bodky na vozovke prezrádzajú, čo ešte nie je dokončené.
V tomto mieste má viesť cyklopruh smerom dole. Namiesto toho slúži ako priestor na skladovanie vrakov, mesto zrejme rezignovalo na doznačenie cyklotrasy.
V tomto mieste sa parkovanie malo zmeniť na pozdĺžne a cyklisti jazdiť v pruhu medzi stojacimi a idúcimi vozidlami. (Cyklokoalícia navrhovala cyklistov pri kraji a až potom parkovanie.) Pribudli však len dva stĺpiky bez značiek a viac nič.
Legálne (hoci dlhodobo) parkujúce auto v mieste, kde mal byť vyznačený cyklopruh. Za vyše 1/4 roka mesto nebolo schopné dokončiť realizáciu dopravného značenia.
Cyklopruh v dolnej časti, avšak bez bezpečného odstupu od rýchlo idúcich autobusov a áut. Pre samostatnú jazdu detí málo použiteľné.
Cyklopruh pri križovatke s Hodonínskou. Na novom stĺpiku chýba tabuľa a čiara mala byť prerušovaná aspoň na začiatku. Ak chce cyklista dodržiavať predpisy a nejazdiť cez plnú čiaru, tak tento cyklopruh nemá šancu použiť, keďže súvislá čiara je až po jeho koniec na najbližšej križovatke.
Predznačené čiary zrejme uvažovali s dovedením cyklopruhu až po križovatku.
Cyklopruh sa plynule mení na parkovací pruh.
Aj po rekonštrukcii povrchu zostali niektoré časti v pôvodnom stave.
Vyznačeniu cyklopruhu bráni nákladné auto stojace na tomto mieste celé mesiace bez pohnutia. Treba však dodať, že neprišlo ani k pokusu o vyznačenie.
Cyklista je vodorovným značením (mimo záber fotografie) vedený do priestoru zastávky, ktorá má povrch v katastrofálnom stave.
Cyklista je vodorovným značením vedený do priestoru zastávky, ktorá má povrch v katastrofálnom stave. Zastávku by pritom bolo možné bezpečne obísť.
Plynulý prechod bez nerovnosti medzi vozovkou a chodníkom/cestičkou bez obrubníkov pár centimetrových schodom sa na bratislavských priechodoch pre chodcov a cyklistov veľmi nedarí dosiahnuť. Tu sa to však na vjazde do garáže podarilo!
Plynulý prechod bez nerovnosti medzi vozovkou a chodníkom/cestičkou bez obrubníkov pár centimetrových schodom sa na bratislavských priechodoch pre chodcov a cyklistov veľmi nedarí dosiahnuť. Tu sa to však na vjazde do garáže podarilo!
Cyklopruh by v tomto mieste pri škole mal viesť medzi parkujúcimi a idúcimi autami. Pred začiatkom vyučovania je tu veľký pohyb áut a cyklopruh nebude bezpečný na samostatnú jazdu detí do školy.
Rozsiahla križovatka v spodnej časti ulice zachováva dlhé vzdialenosti, ktoré musia chodci aj cyklisti prekonať.

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.