V máji 2020 sme priniesli reportáž o tom, ako prebieha výstavba cyklistickej infraštruktúry pri novej autobusovej stanici, v tomto článku ukážeme, čo sa za pol roka zmenilo.
Cyklotrasa O2 na Karadžičovej (úsek dotknutý projektom) je takmer hotová. Funkčný je priechod pre cyklistov cez Mlynské nivy i spoločná cestička pre chodcov a cyklistov pred budovou VÚB. Zostáva už len dobudovať cyklopriechod cez Páričkovu. Po dokončení tak bude cyklotrasa viesť bez prerušenia od Čulenovej po Lužickú ulicu (čiže po severný koniec CBC).
Hotová je aj celá riešená časť cyklotrasy O3 – tu však šlo len o cyklopriechod cez Mlynské nivy na križovatke s Košickou. Na ďalšie pokračovanie smerom na Dulovo námestie si počkáme na výstavbu Zwirnu, smerom k Mostu Apollo ešte o niečo dlhšie, do doby kedy sa nanovo urbanizuje aj územie západne od Košickej.
Najvýznamnejším prínosom pre sieť cyklotrás je však trasa R17 Prievozská radiála na ulici Mlynské nivy. Na severnej strane ulice je hotová a sprístupnená časť pri VÚB a pri budove Nivy Tower, na južnej strane je otvorený krátky úsek popri budove Twin City (od priechodu/zastávky MHD po Továrenskú). Všetko ako samostatná cestička pre cyklistov. Spoločný pohyb s chodcami je na južnej strane, od Chalupkovej po Košickú. Dokončená, ale nesprístupnená je časť od VÚB po cyklopriechod na južnú stranu ulice. Zostáva dokončiť úsek od priechodu po Nivy Tower.
Rozostavaná je aj cyklotrasa R26 vedúca na Dulovo námestie, konkrétne medzi stanicou a VÚB. Stavba pokračovania po Páričkovej je viazaná na otvorenie Mlynských nív a presmerovanie liniek MHD.
Odstavenie bicyklov pre návštevníkov nákupného centra bude zabezpečnené vonkajšími stojanmi pri všetkých vchodoch. Okrem toho v blízkosti vstupu z Páričkovej pribudne aj veža na ešte bezpečnejšie parkovanie, napr. pri kombinovanej ceste bicyklom a autobusom.
MHD sa má na Mlynské nivy vrátiť v pondelok 16. novembra 2020, čo bude znamenať aj sprejazdnenie všetkých hotových častí pre cyklistov. Do tohto termínu nebude dokončená stredná časť cyklotrasy (na severnej strane pribudne až na jar/v lete 2021, na južnej ešte neskôr), takže dočasne bude stále nutná jazda vo vozovke alebo obchádzka cez Páričkovu a Svätoplukovu. Vybudované cyklotrasy tak budú dočasne plnohodnotne slúžiť najmä na príjazd k cieľom v ich blízkosti.
4 thoughts on “Stav výstavby cyklotrás pri autobusovej stanici v novembri 2020”
Mal by som otazku k jazde po vozovke okolo nedokonceneho useku. Na Slovensku je povoelena jazda v buspruhu alebo treba jazdit v pruhu pre auta, ktory je ale vzdialenejsie od kraja vozovky? dik
Nikto s pudom sebazáchovy nebude jazdiť medzi busom a autami.
Nech už je povol ene Co len chce.
Pokiaľ nie je v pruhu BUS vyznačený BUS a Cyklista, ako v niektorých lokalitách, tak ho nesmieš používať. Pravá strana následného pruhu pre vozidlá je teda logicky jediným riešením, ktorú využívam aj ja, keď si nevieš cestu vopred preplánovať inou trasou.
Mal by som otazku k jazde po vozovke okolo nedokonceneho useku. Na Slovensku je povoelena jazda v buspruhu alebo treba jazdit v pruhu pre auta, ktory je ale vzdialenejsie od kraja vozovky? dik
Nikto s pudom sebazáchovy nebude jazdiť medzi busom a autami.
Nech už je povol ene Co len chce.
Pokiaľ nie je v pruhu BUS vyznačený BUS a Cyklista, ako v niektorých lokalitách, tak ho nesmieš používať. Pravá strana následného pruhu pre vozidlá je teda logicky jediným riešením, ktorú využívam aj ja, keď si nevieš cestu vopred preplánovať inou trasou.
* pardon za překlepy.