Samostatné cyklotrasy
V tejto kategórii pribudla len jedna čiarka: obojstranné obojsmerné cestičky pre chodcov a cyklistov na Jarošovej ulici (O4). Realizácia zvýši bezpečnosť cyklistov na tejto frekventovanej ulici, zmiešaný pohyb je akceptovateľný vzhľadom na menšie intenzity chodcov.
Vyhradené pruhy
Kratšie vyhradené pruhy pre cyklistov vznikli na Trnavskej ceste (medzi Družstevnou a Odbojárov, R35) a na Hruškovej v Rači (S730).
V jednom pruhu môžu po novom jazdiť cyklisti spolu s verejnou dopravou obojsmerne na Záhradníckej (medzi Moskovskou a Karadžičovou, R16) a na Štefánikovej (smerom na hlavnú stanicu, O2).
Zobojsmernené ulice pre cyklistov
Vznikli tri úseky: Páričkova (v roku 2021 nahradená samostatnou cyklotrasou, R26), Kadnárova a krátky úsek na Cintorínskej.
Zaujíma váš, ako pribúdali cyklotrasy v minulosti? Pozrite si článok Cyklotrasy: Čo vzniklo v roku 2017.
Dodal by som, ze kratky usek na Cintorinskej je nepouzitelny (legalne), pretoze po par metroch konci a nasledne je tam zakaz vjazdu, na ktory uz na Magistrate akosi nemysleli. Takisto nie je doriesene prevedenie na druhu stranu na zaslepeny usek Cukrovej, co povazujem jednoznacne za missed opportunity. Lebo ked uz robim, tak poriadne a nie, ze par metrov a potom si obyvatel porad sam.
Daval som ti ako komentar k clanku este pred jeho zverejnenim, neda sa to povazovat za funkcnu infrastrukturu.
Ak si to dobre pamätám, tak tento krátky zobojsmernený úsek má slúžiť práve ako prejazd na Cukrovú (https://goo.gl/maps/JWNjhUYtwLWugi3K9). Prevedenie by malo vyzerať ako? V zóne 30 je to podľa mňa takto minimalisticky ok. Ale pôjdem sa tam previezť :)
Legálne sa za prvých cca 15 metrov nedostaneš.
Problémom nie je zóna 30, ale to, že ak na zastávke stojí trolejbus, tak si vo veľmi stiesnenom priestore v protismere a prichádzajúci vodiči o tom nie sú informovaní.
A kde je to prevedenie smer Cukrová? Nechýbajú tam nejaké piktogramy točiace sa doľava, ak už ostaneme pri minimalistickom variante?