Bratislava: čo vzniklo v roku 2021

Samostatné cyklotrasy

Najviditeľnejšie sa situácia zmenila v okolí novej autobusovej stanice Nivy, kde pribudli bezpečné samostatné cestičky pre cyklistov na Mlynských nivách (R17) i Páričkovej ulici (R26). Oproti prvotným návrhom (vyhradené pruhy vo vozovke) ide o výrazné zlepšenie. Problémom však zostáva chýbajúce pokračovanie cez križovatky na oboch stranách (cez Karadžičovu i Košickú). To by sa však má zmeniť, mesto začalo práce na príprave oboch pokračovaní. Okrem bežných cyklostojanov bola pre návštevníkov nákupného centra na stanici otvorená aj automatická veža na parkovanie bicyklov.

Prejazd cyklotrasami pri autobusovej stanici

Druhý významný úsek vznikol v rámci výstavby diaľnic D4 a R7 na Slovnaftskej ulici. Ide o preložku pôvodnej trasy R27 do Vrakune.

Prejazd cyklotrasami pri Prístavnom moste

Na trase R27 vznikol aj nový úsek popri Malom Dunaji popri Ráztočnej a Amarelkovej ulici.

Cyklotrasa O6 na Odborárskej sa výrazne zmenila. Pôvodná obojsmerná cyklotrasa si vymenila svoje miesto s chodníkmi pri vozovke, pričom dostala nový povrch z červeného asfaltu.

Posledná samostatná cyklotrasa vznikla rozdelením rekonštruovaného chodníka na Bosákovej ulici na časti pre chodcov a pre cyklistov.

Developer Lucron pri výstavbe štvrte Nesto predĺžil samostatnú cyklotrasu R19 na konci Kopčianskej ulice spolu s krátkym zárodkom trasy R59 v dĺžke asi 800 metrov.

Ako rýchle riešenie bol legalizovaný vjazd na chodník na Brnianskej ulici od Západného radu po Mlynskú dolinu (R12) a následné pokračovanie po Lamačskej ceste až po zastávku MHD na Patrónke (R52). Rovnaké riešenie je aj na opačnej strane Lamačskej cesty od Cesty na Červený most po Mokrohájsku.

Zmiešaný pohyb chodcov a cyklistov na frekventovanej Patrónke.

Vyhradené a ochranné pruhy

Najviditeľnejšou realizáciou je Vajnorská ulica (R14), kde vznikli obojstranné vyhradené pruhy reorganizáciou uličného profilu. Pri chodníku sa nachádza cyklopruh, nasleduje bezpečný odstup a pozdĺžne parkovanie, jazdný pruh a električková trať.

Vyhradené cyklopruhy na Vajnorskej.

Jednosmerný vyhradený pruh v stúpaní vznikol i na Peknej ceste a tiež na Vlárskej ulici, kde naň v užšej časti nadväzuje ochranný pruh.

Cyklopruh v stúpaní na Vlárskej ulici.

Obojstranné ochranné pruhy vznikli aj na Dúbravčickej ulici, tento úsek bude nadväzovať na pripravovanú lávku cez železničnú trať do Lamača (O7).

Na Karadžičovej (od Páričkovej po Záhradnícku, O2) a Košickej (medzi Landererovou a Mlynskými nivami, O3) boli vyznačené vyhradené pruhy pre verejnú dopravu a cyklistov. Ide o dočasné riešenie do výstavby samostatných cyklotrás.

Zobojsmernené ulice pre cyklistov

Dôležitým prvkom na zabezpečenie plošnej dostupnosti územia je umožnenie protismernej jazdy cyklistov vo vnútroblokových jednosmerných uliciach. Pri vzniku nových parkovacích zón boli vytvorené viaceré „protismerky“ v Krasňanoch a na Dvoroch IV.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.