Cyklotrasa Veľké Leváre – Malé Leváre

Cyklotrasa medzi Malými a Veľkými Levármi z roku 2021 je dobrým príkladom spojenia rekreačnej a dopravnej funkcie. Spája nielen obce medzi sebou, ale pokračuje až na železničnú stanicu Veľké Leváre, ktorá sa nachádza mimo zastavaného územia. Z nej je možné pokračovať vlakom do najbližších väčších miest, do Malaciek či do Bratislavy. Aj z najvzdialenejšieho konca Malých Levár je to na stanicu len niečo cez päť kilometrov.

Priebeh cyklotrasy: plnou čiarou samostatné cestičky pre chodcov a cyklistov, prerušovanou čiarou vyznačenie piktogramami po miestnych komunikáciách.

Pred stanicou pribudlo parkovanie pre bicykle. Sú tu nové kryté dvojpodlažné stojany s výsuvnými koľajničkami na uloženie bicyklov. Okrem toho bola obnovená autobusová zastávka a celkovo skultivovaný predstaničný priestor.

Parkovanie bicyklov pred stanicou.

Pôvodný chodník zo stanice Veľké Leváre do samotnej obce bol rozšírený a zrekonštruovaný v dĺžke približne 600 metrov.

Začiatok cyklotrasy pri stanici Veľké Leváre.
Pôvodný chodník na fotografii z Google StreetView.

Cez Veľké Leváre vedie trasa po miestnych komunikáciách.

Koridor pre cyklistov pri evanjelickom kostole vo Veľkých Levároch.

Medzi Veľkými a Malými Levármi vznikla nová, asi kilometer dlhá cestička pre chodcov a cyklistov v polohe pôvodnej poľnej cesty. Pribudlo aj nové osvetlenie.

Cyklotrasa z Veľkých do Malých Levár. Vpravo vidno pozostatky pôvodnej poľnej cesty.
Poľná cesta pre výstavbou cyklotrasy na fotografii z Google StreetView.

Z Malých Levár je možné pokračovať cyklotrasou popri rieke Morave a využiť tak jej rekreačný potenciál.

Podľa oficiálnych zdrojov má dĺžku tri kilometre a 313 metrov. Projekt vybudovania cyklotrasy bol financovaný z Integrovaného regionálneho operačného programu.

Vo videu si môžete pozrieť prejazd cyklotrasou:

One thought on “Cyklotrasa Veľké Leváre – Malé Leváre

  1. Potešilo ma, že dali na stanicu dvojposchodové stojany, a ako tak celkom v pohode spravili oddelenú cyklotrasu (aj stĺpiky umiestnili celkom logicky — len občas, aby neprekážali v jazde, ale blokovali prejazd aut.

    Čo je škoda, že pri trasovaní cez mesto vôbec nevyužili možnosť upokojiť dopravu a zúžiť vozovku.

Napísať odpoveď pre Andrej Shadura Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.