Bratislavský magistrát vyhlásil verejné obstarávanie na výstavbu cyklotrasy popri Vrakunskej ceste a Hradskej ulici. Trasa bude riešená formou obojstranného spoločného chodníka pre chodcov a cyklistov. Dnes tu absentuje akýkoľvek chodník a podobne je to aj na súbežnom spojení cez ulicu Na piesku a Podpriehradnú.
Stavba je rozdelená na dve vetvy. Prvá z nich, v dokumetácii nazvaná trasa „A“ v dĺžke 700 metrov bude viesť po severovýchodnej strane existujúcej komunikácie. Na strane Vrakune bude plynule napojená na existujúci chodník pre peších pomocou šikmej rampy. Končiť bude na hranici katastrálneho územia Vrakune napojením na cestu II/572. V priestore zastávky MHD Pod gaštanmi bude trasa prerušená a plynulo napojená z oboch strán na jestvujúce nástupisko zastávky MHD. Šírka chodníka bude 2,50 m (+0,50 m bezpečnostný odstup), v stiesnených miestach (dĺžka 2 x 50 m) 2,0m.
Trasy „B“ je navrhnutá po opačnej strane vozovky. Bude začínať napojením z existujúcej cesty II/572 na hranici Ružinova a Vrakune. Povedie popri ceste II/572 v smere na Vrakuňu, kde bude po 280 metroch v priestore zastávky MHD Pod gaštanmi ukončená. Cyklisti budú pokračovať znova vo vozovke, alebo použijú vetvu „A“ na opačnej strane cesty.
Obe trasy sú navrhnuté ako chodníky bez výškového rozdielu s bezpečnostnou vzdialenosťou 0,5m od pridruženého dopravného priestoru. Z hľadiska dopravného značenia pôjde o cestičku pre chodcov s dodatkovou tabuľkou umožňujúcu jazdu bicyklom.
Aktuálne obstarávanie sa týka len trasy na území Vrakune. V príprave je však aj pokračovanie na ružinovskej strane, kde sa aktuálne pripravuje dokumentácia pre územné rozhodnutie. Výstavba vrakunského úseku by mala prebehnúť tento rok.
Horšie je však riešenie prejazdu cez vedľajšiu účelovú komunikáciu. V projekte je navrhnutý priechod pre chodcov a cyklisti sú nabádaní k zosadnutiu z bicykla. Vhodnejšie riešenie by bolo vytvorenie priebežného chodníka s tým, že vodiči vychádzajúci na hlavnú cestu by dávali presnosť nielen chodcov ale aj cyklistom.
Zvolené riešenie cestičky pre chodcov má svoje limity, ale je dané snahou realizovať zlepšenie čo najskôr, teda len na parcelách, ktoré sú vysporiadané. V prvej fáze, bez pokračovania na strane Ružinova, bude zlepšenie skôr minimálne, ale po dostavbe zvyšku trasy vznikne nielen chýbajúce bezpečné spojenie pre cyklistov, ale najmä pre chodcov.
Celú dokumentáciu si môžete pozrieť na odkaze na začiatku článku. Alebo si pozriete samotný výkres: situácia trvalého dopravného značenia.