Zlaté piesky - ako sa dostať na bicykli na jazero

Začíname letný seriál ako sa dostať bicyklom na rôzne miesta v rámci Bratislavy. Postupne pokryjeme rôzne body v centre aj širšom centre až po rekreáciu na okraji mesta.

Jazero Zlaté piesky sa pre cyklistu v centre môže zdať ako nedosiahnuteľná méta. Vybrali sme sa teda cez víkend cestu na Zlaté piesky objaviť a otestovať.

Čítaj viac »

Vážený pán minister, keď sme ako Cyklokoalícia so žiadosťou o stretnutie oslovovali ministra dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR v roku 2011, rozvoj cyklodopravy bol na Slovensku v plienkach. Výsledkom vtedajšieho stretnutia bolo uchopenie otázky podpory cyklistickej dopravy štátom, naštartovanie prípravy národnej stratégie rozvoja cyklistickej dopravy a cykloturistiky či vytvorenie pozície národného cyklokoordinátora. Uplynulo takmer…

Čítaj viac »
Mestský bicykel s nosičom

Tento príspevok začína seriál, ako si kúpiť alebo zohnať bicykel vhodný do mesta. Začneme úplne novým bicyklom, budeme pokračovať tipmi, ako prispôsobiť existujúci bicykel do ulíc a ďalšie dve časti budú venované starým bicyklom (napr. po dedovi) a tomu, či a ako ich vôbec možno obnoviť pre ďalšie použitie. Aký typ bicykla zvoliť? Ak sa…

Čítaj viac »
Kvalitný zámok na bicykel - účko

Viac bicyklov v uliciach so sebou prináša aj riziko zväčšujúceho sa počtu krádeží bicyklov. Sú dve možnosti ako sa vyhnúť krádeži bicykla, buď si kúpite bicykel, o ktorý zlodej nebude mať záujem, alebo zainvestujete do zámkov na bicykel a naučíte sa ich správne používať. Tento článok sa bude venovať druhej, efektívnejšej alternatíve. Základom je správny druh zámku…

Čítaj viac »
Diskusia: Všetko o parkovacej politike

Aké skúsenosti a výzvy získavajú a prekonávajú mestá , kde parkovacia politika funguje alebo sa aktívne pripravuje? Online diskusia o parkovaní a jeho úpravách so zástupcami miest. 16.4. od 14:00 do 15:00 na Youtube kanáli Cyklokoalície. Príďte sa spýtať otázku, ktorá vás zaujíma alebo nám ju pridajte do komentárov. Záznam z webinára bude po skončení…

Čítaj viac »

Minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal včera na sociálnej sieti informoval o tom, že Slovensko plánuje na cyklodopravu vyčleniť z Plánu obnovy a odolnosti sumu 100 miliónov eur. Cyklokoalícia doplnenie do plánu víta a hovorí o výraznom impulze pre rozvoj cyklodopravy na Slovensku. Upozorňuje však na potrebu jasnej stratégie podpory a ďalšie opatrenia, bez ktorých čerpanie prostriedkov nebude efektívne.

Čítaj viac »

10 tipov ako jazdiť v zime na bicykli

Ochrana rúk – uzavreté celoprstové rukavice sú na bicykli v zime nutnosť. Už pri trochu chladnejšom počasí pri rýchlejšej jazde, cítite, keď ich nemáte. Najlepšie sa nám osvedčili rukavice s tajomným názvom windstopper (nie značka, funkčnosť, ktorá platí pri všetkých druhoch oblečka). Ochrana nôh – sneh, člapkanica mokro v topánkach to je zlý pocit. Nepremokavé cyklobotky sú…

Čítaj viac »

V roku 2020 sa mestská časť Bratislava-Ružinov rozhodla dať vypracovať Štúdiu realizovateľnosti vedlajších cyklistických trás v lokalite Štrkovec a Ostredky. Cieľom takejto štúdie bolo preverenie možnosti realizácie cyklistických trás, určenie spôsobu realizácie a odhad rozpočtových nákladov pre účely mestskej časti. V Cyklokoalícií sme sa na to veľmi radi podujali a tento dokument vypracovali.

Čítaj viac »

Projekt pokračovania River Parku na dunajskej promenáde sa približuje k realizácii, podľa Cyklokoalície však prinesie zhoršenie podmienok pre chodcov aj cyklistov. Developer podľa nej nerešpektuje územný plán, ktorý územím vedie hlavnú mestskú radiálu. Občianske združenie preto podalo žaloby na Ministerstvo životného prostredia aj Okresný úrad, ktoré so stavbou súhlasili.

Čítaj viac »
Úsek River Park - Most Lafranconi po dokončení planetária a polyfunkčných budov by mal zostať nezmenený. Developer musí strpeiť komunikáciu na svojom pozemku.

Nábrežná cyklotrasa patrí v Bratislave medzi tie najdôležitejšie, no zároveň tiež dlhodobo najproblematickejšie. Jej ďalší úsek môže nenávratne zlikvidovať výstavba River Parku 2, ktorá sa pomaly blíži. Developerov JTRE a Cresco zaujímajú len metre štvorcové, nie ľudia prechádzajúci cez nábrežie a v území zlyhali aj viaceré vedenia mesta. Zostalo to na zapojení občianskej verejnosti, preto sme sa v tejto veci rozhodli podať tri žaloby.

Čítaj viac »