Pamätáte si ako sme prednedávnom písali o projekte Polyfunkčného domu Einsteinova, ktorý priamo zasahoval do cyklotrasy európskeho významu EuroVelo 13 – Cesta Železnej opony (v Petržalke známa ako Petržalské korzo)? Článok nájdete na našom blogu pod názvom „Cyklotrasa Petržalské korzo: Lávka ponad diaľnicu len s výťahom?“ a prezenovali sme v ňom nesúhlas s ignorovaním cyklistickej dopravy, zhoršením podmienok pre peších, nedodržaním noriem pre pripájací pruh, ktorý dokonca skombinoval so zástavkou MHD, a zhoršením podmienok pre súčasných obyvateľov – vodičov bývajúcich na sídlisku pri Pečnianskej.
Projekt sa nepáčil mnohým z našich čitateľov o čom svedčí množstvo emailov a komentárov. Projekt sme oficiálne pripomienkovali a našťastie bol nateraz projekt zastavený… sám predkladateľ zámeru ho stiahol. Asi mal pocit, že by to nedopadlo dobre, keď sa na projekt zvalila taká vlna kritiky. To však neznamená, že sa o niekoľko mesiacov znovu neobjaví na posudzovaní… dúfame, že so zapracovaním našich pripomienok. Konkrétne návrhy na zlešenie sme prezentovali už v procese EIA, ďalšie prinášame nižšie…
Ako funguje EIA?
Každý projekt je zverejnený na portály Enviroportál, ako aj tento http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detail/polyfunkcne-centrum-einsteinova, môže verejnosť pripomienkovať, pokiaľ má dojem, že sa tým zhorší jej životné prostredie. My, Cyklokoalícia, aktívne participujeme na mnohých pripomienkovaniach a zastupujeme záujmy predovšetkým cyklistov a chodcov, kde žiadame vytvorenie cyklotrás, priechodov pre chodcov a pod. Čím väčšiu armádu dobrovoľníkov budeme mať, tým viac zaváži náš hlas. Ak sa chcete pridať a pomôcť pri iných projektoch, napíšte nám na info(zavináč)cyklokoalicia.sk s predmetom: EIA dobrovoľník.
Návrhy na zlepšenie projektu
Rozmýšľal som ako z nevýhody spraviť výhodu. Prečo je lepšie postaviť lávku priamo cez navrhovanú budovu a prepojiť lávku pre cyklistov a peších cez diaľnicu s terasou pri Bille? Peší a cyklistický traffic. Zakomponovaním pasáže/lávky v úrovni prvého poschodia by bolo nielen architektonicky veľmi zaujímavé, ale prinieslo by to zákazníkov idúcich priamo cez Petržalské korzo. Kto by už len nechcel všetkých tých ľudí (chodci, cyklisti, mamičky s kočíkmi, korčuliari) čo sa po Petržalskom korze promenádujú mať priamo vo svojej obchodnej pasáži? Ideálne si predstavujem aby pasáž bola otvorená smerom na západ (smerom ku gymnáziu), s obchodmi na východnej strane. Je na zvážení, či pasáž má byť krytá (pokračovanie budovy – byty a kancelárie) alebo odsadená s tým, že vyššie poschodia by boli nad obchodnými priestormi, lávka pre peších a cyklistov by zostala otvorená.
Niečo ako…
Čo si o tom myslíte? Hecne sa architekt a predloží niečo architektonicky hodnotné a zaujmavné (iné od všetkých ostatných polyfunkčných budov) a zároveň priateľské voči chodcom a cyklistom? Veríme, že na druhý krát sa to zaobíde bez zrušenia priechodov pre chodcov v hlavných ťahoch, bez nevybudovania lávky pre cyklistov a pod.
Pozrite si aj celý zoznam zámerov posudzovaných v procese EIA.
Ja som za. btw obr. 3 je byvala trat nadzemneho metra.
Dufam, ze mimourovnove „pasaze“ budu dopriate aj novym elektrickam.
http://www.bratislava.sk/VismoOnline_ActionScripts/Image.ashx?id_org=700000&id_obrazky=224228&datum=06.04.2014+20%3A40%3A12
hej, mala by to byt high line v NY :)
Gratulujem a zaroven dakujem, podla noveho textu samotneho zameru potiahnu lavku pozdlz priecelia budovy tak, aby ju bolo mozne potom napojit na terasu nad Billou a ponechaju aj sucasny priechod pre chodcov k Bille:
http://enviroportal.sk/sk/eia/detail/polyfunkcne-centrum_einsteinova
Ahoj Hank, ano ano nejake veci tam pridali… sledujeme to a zrejme aj napiseme nejaky clanok :)
A dik ze to sledujes aj ty!
Ako vacsina sedej verejnosti sa zaujimam o taketo veci az vtedy, ked sa ma to dotyka….
Podla mna ani to prepojenie s Billou nie je idealne, pretoze jednak v projekte nie je zahrnute samotne prepojenie (Kto, kedy a za co to neskor postavi? Tento investor nie. Billa nie. Petrzalka nie.), ten slimak je dost uzky a neprakticky pre cyklovoziky, tandemy, trail-gatory, usti priamo pred vchod do BIlly, kde su nakupne voziky, priviazane psy, cakajuce deti, vela chodcov a ked clovek pride k vytahu a zisti, ze nefunguje, tak sa bude musiet vracat.
Ale je to samozrejme vzdy lepsie ako nic.
to je ta vec co chceme pripomienkovat… ze aby to realne postavil, nie ako vyhladove riesenie, lebo take pozname… uz nikdy by sme sa toho nedockali. pri Bille to neni uplne idealne, ale lepsie ako teraz… do buducna by tam bola lepsia priama rampa na namestie.
zapojis sa prosim do pripomienkovania EIA? by sme ti poslali nas template a mohol by si ho bud len podpisat a poslat alebo upravit podla seba a poslat…
ano, videl som tvoj zadany email uz v predoslich komentaroch, teraz ho vymazem, nech ta neotravuju iny ludia alebo spam
[…] výstavby Einparku. Niekoľkokrát na to upozorňovala svojimi pripomienkami aj Cyklokoalícia (tu, tu a […]