V piatok, 8. októbra 2021 sme na Ministerstve dopravy a výstavby absolvovali vyčerpávajúce, takmer štvorhodinové rozporové konanie k hromadnej pripomienke k Národnej stratégii SR pre bezpečnosť cestnej premávky na roky 2021 – 2030, ktorú sme pripravili v Cyklokoalícii a podali s takmer 600 podpismi vyzbieranými za jediný piatkový večer. Vo všeobecnosti bola podľa nášho názoru…

Čítaj viac »
Úsek River Park - Most Lafranconi po dokončení planetária a polyfunkčných budov by mal zostať nezmenený. Developer musí strpeiť komunikáciu na svojom pozemku.

Nábrežná cyklotrasa patrí v Bratislave medzi tie najdôležitejšie, no zároveň tiež dlhodobo najproblematickejšie. Jej ďalší úsek môže nenávratne zlikvidovať výstavba River Parku 2, ktorá sa pomaly blíži. Developerov JTRE a Cresco zaujímajú len metre štvorcové, nie ľudia prechádzajúci cez nábrežie a v území zlyhali aj viaceré vedenia mesta. Zostalo to na zapojení občianskej verejnosti, preto sme sa v tejto veci rozhodli podať tri žaloby.

Čítaj viac »

Začiatkom roka bola dokončená úprava priestoru pred budovou Výskumného ústavu zváračského na Račianskej ulici, v ktorej dnes sídli Ministerstvo spravodlivosti SR. Celý priestor bol však zasvetený v prvom rade parkovaniu, pričom bol znemožnený pohyb cyklistov, vytvorené nedôstojné podmienky pre pohyb chodcov a porušených niekoľko noriem.

Čítaj viac »

Agenda cyklistickej a pešej dopravy rezonuje v politickej sfére čoraz viac. V tohtoročných parlamentných voľbách je súčasťou volebného programu až 12 kandidujúcich strán a potvrdzuje tak rastúci záujem politikov o rozvoj ekologických foriem dopravy. V Cyklokoalícii sme sa už tradične pozreli na volebné programy a zhodnotili ich kvalitu v tejto oblasti. Mnohé z navrhovaných opatrení…

Čítaj viac »

V Belgicku môžeme vidieť v praxi mnohé zásahy upokojenia dopravy, o ktorých sa u nás zatiaľ skôr rozpráva. Upokojovanie dopravy v mestách je spojené s viacerými pozitívami – ulice sú príjemnejšie, bezpečnejšie a tichšie. Zároveň preferencia ekologických druhov dopravy (pešo, bicykel, mhd) je pre mestský rozpočet finančne menej náročná, ako investície spojené s podporou automobility….

Čítaj viac »

Rok 2019 bol pre chodcov na Slovensku opäť tragickejší. Kým vroku 2018 narástol počet usmrtených na 59 obetí, tentorok bol rovnaký počet dosiahnutý už v novembri. Ďalšie obete pribudli aj pred vianočnými sviatkami. Cyklokoalícia preto požaduje podniknúť kroky, ktoré povedú k skutočnej ochrane najzraniteľnejších účastníkov premávky. Potrebné sú podľa nej zmeny v legislatíve aj v infraštruktúre.

Čítaj viac »

Do rúk sa nám dostal list (str. 1, str. 2, str. 3, str. 4), v ktorom Magistrát opätovne potvrdzuje, že vlastne žiadne cyklotrasy nechce a nikdy nechcel… ani keby ich mali postaviť developeri a mesto by to nestálo ani cent. Ide o prípad Obytného súboru Dolný Slanec, ktorý sa nachádza v Krasňanoch (MČ Rača).

Čítaj viac »
Vizualizácia: Cykloinfraštruktúra v križovatke Karadžičova-Dunajská/Mlynské nivy (návrh Cyklokoalície, ktorý Magistrát i developer odmietli)

Pred štyrmi rokmi sme sa aktívne občiansky zapojili do prípravy projektu novej autobusovej stanice, za ktorým stojí firma HB Reavis – zapojili sme sa do procesu posudzovania vplyvov na životné prostredie, tzv. EIA (naše pripomienky). Ako „cyklo a pešokoalíciu“ nás zaujímala najmä dopravná stránka zámeru, predovšetkým riešenie nemotorovej dopravy. Nasledovalo množstvo rokovaní, kde boli vyjasňované pripomienky…

Čítaj viac »