Začiatkom roka bola dokončená úprava priestoru pred budovou Výskumného ústavu zváračského na Račianskej ulici, v ktorej dnes sídli Ministerstvo spravodlivosti SR. Celý priestor bol však zasvetený v prvom rade parkovaniu, pričom bol znemožnený pohyb cyklistov, vytvorené nedôstojné podmienky pre pohyb chodcov a porušených niekoľko noriem.

Čítaj viac »

Agenda cyklistickej a pešej dopravy rezonuje v politickej sfére čoraz viac. V tohtoročných parlamentných voľbách je súčasťou volebného programu až 12 kandidujúcich strán a potvrdzuje tak rastúci záujem politikov o rozvoj ekologických foriem dopravy. V Cyklokoalícii sme sa už tradične pozreli na volebné programy a zhodnotili ich kvalitu v tejto oblasti. Mnohé z navrhovaných opatrení…

Čítaj viac »

V Belgicku môžeme vidieť v praxi mnohé zásahy upokojenia dopravy, o ktorých sa u nás zatiaľ skôr rozpráva. Upokojovanie dopravy v mestách je spojené s viacerými pozitívami – ulice sú príjemnejšie, bezpečnejšie a tichšie. Zároveň preferencia ekologických druhov dopravy (pešo, bicykel, mhd) je pre mestský rozpočet finančne menej náročná, ako investície spojené s podporou automobility….

Čítaj viac »

Rok 2019 bol pre chodcov na Slovensku opäť tragickejší. Kým vroku 2018 narástol počet usmrtených na 59 obetí, tentorok bol rovnaký počet dosiahnutý už v novembri. Ďalšie obete pribudli aj pred vianočnými sviatkami. Cyklokoalícia preto požaduje podniknúť kroky, ktoré povedú k skutočnej ochrane najzraniteľnejších účastníkov premávky. Potrebné sú podľa nej zmeny v legislatíve aj v infraštruktúre.

Čítaj viac »

Do rúk sa nám dostal list (str. 1, str. 2, str. 3, str. 4), v ktorom Magistrát opätovne potvrdzuje, že vlastne žiadne cyklotrasy nechce a nikdy nechcel… ani keby ich mali postaviť developeri a mesto by to nestálo ani cent. Ide o prípad Obytného súboru Dolný Slanec, ktorý sa nachádza v Krasňanoch (MČ Rača).

Čítaj viac »
Vizualizácia: Cykloinfraštruktúra v križovatke Karadžičova-Dunajská/Mlynské nivy (návrh Cyklokoalície, ktorý Magistrát i developer odmietli)

Pred štyrmi rokmi sme sa aktívne občiansky zapojili do prípravy projektu novej autobusovej stanice, za ktorým stojí firma HB Reavis – zapojili sme sa do procesu posudzovania vplyvov na životné prostredie, tzv. EIA (naše pripomienky). Ako “cyklo a pešokoalíciu” nás zaujímala najmä dopravná stránka zámeru, predovšetkým riešenie nemotorovej dopravy. Nasledovalo množstvo rokovaní, kde boli vyjasňované pripomienky…

Čítaj viac »
Úsek River Park - Most Lafranconi by mohol o mesiac vyzerať aj takto. Cestička pri Dunaji ako chodecká a cestička za pásom zelene ako cyklistická. V súčasnosti nie je jasné, kadiaľ majú cyklisti jazdiť a preto môže dochádzať k občasným kolíziam. Riešenie je jednoduché a lacné.

Tlačová správa Cyklokoalície z dňa 20. 10. 2017. Cyklokoalícia kritizuje kampaň Zóna tolerancie developera J&T Real Estate, týkajúcu sa ľavobrežnej dunajskej promenády. Podľa nej v nej developer namiesto záujmu o skutočnú bezpečnosť účelne vytvára konflikt, zavádza a manipuluje za cieľom zabratia aj ďalšej časti promenády. Združenie preto tiež vyzýva mesto, aby k územiu zaujalo jednoznačné…

Čítaj viac »

Mesto Bratislava chce vysúťažiť nového prevádzkovateľa verejného osvetlenia. Nás v podkladoch zaujala najmä informácia, že z približne 47.000 stĺpov verejného osvetlenia má byť vymenených 24.000 starších, teda približne polovica. Dnes sú lampy často krát nevhodne umiestnené v strede chodníka tak, že tvoria prekážku. Toto je doplnené dopravnými značkami, stĺpami na svetelnú signalizáciu či kamerový dohľad a reklamnými panelmi,…

Čítaj viac »

Tento článok bol preložený z http://paleofuture.gizmodo.com/the-invention-of-jaywalking-was-a-massive-shaming-campa-858926923 Týmto by sme sa chceli poďakovať autorovi za povolenie uverejniť slovensku verziu na našom portáli. Dobrá práca Matt Novak. Nedisciplinované prechádzania cez cestu alebo z angličtiny prevzaté slovo jaywalking bol nepoznaný pojem, až pokiaľ autá nezačali brázdiť ulice. Ak mal človek predtým chuť prejsť cez cestu, tak prešiel, a…

Čítaj viac »