Mesto Bratislava zverejnilo za účelom získavania spätnej väzby projekt organizácie dopravy pre územie 500 bytov a Starý Ružinov – Západ, ktorý okrem samotných parkovacích miest mení aj ďalšie zvislé a vodorovné značenie. V návrhu vidíme viacero nedostatkov a jeho realizovanie v tejto podobe by bolo premrhanou príležitosťou výrazne zlepšiť podmienky pre pešiu a cyklistickú dopravu v Bratislave. Pripravili sme preto niekoľko pripomienok.

Čítaj viac »

Viac ako tri štvrtiny obyvateľov Slovenska súhlasia s tým, že parkovanie na chodníkoch mimo vyznačených miest by sa malo zakázať, aby vzniklo viac priestoru pre chodcov. Ukázal to prieskum verejnej mienky, ktorý realizovala agentúra NMS Slovakia. Obmedzenie parkovania by takmer polovicu obyvateľstva motivovalo chodiť viac pešo, čo je v záujme štátnych stratégii, upozorňuje Cyklokoalícia.

Čítaj viac »

Dnes bola v parlamente schválená novela Zákona o cestnej premávke, na ktorú sa roky čakalo a ktorá výrazne prispeje k tomu, aby sa Slovensko stalo dopravne civilizovanou krajinou. Teší nás, že poslanci sa inšpirovali balíkom návrhov, ktorý sme zverejnili na stránke zakon.cyklokoalicia.sk a prijali väčšinu z jeho bodov. Po rokoch tak z parlamentu jednoznačnou zhodou prichádza skutočné zlepšenie podmienok pre pešiu a cyklistickú dopravu. Čo sa konkrétne mení?

Čítaj viac »

V piatok, 8. októbra 2021 sme na Ministerstve dopravy a výstavby absolvovali vyčerpávajúce, takmer štvorhodinové rozporové konanie k hromadnej pripomienke k Národnej stratégii SR pre bezpečnosť cestnej premávky na roky 2021 – 2030, ktorú sme pripravili v Cyklokoalícii a podali s takmer 600 podpismi vyzbieranými za jediný piatkový večer. Vo všeobecnosti bola podľa nášho názoru…

Čítaj viac »
Úsek River Park - Most Lafranconi po dokončení planetária a polyfunkčných budov by mal zostať nezmenený. Developer musí strpeiť komunikáciu na svojom pozemku.

Nábrežná cyklotrasa patrí v Bratislave medzi tie najdôležitejšie, no zároveň tiež dlhodobo najproblematickejšie. Jej ďalší úsek môže nenávratne zlikvidovať výstavba River Parku 2, ktorá sa pomaly blíži. Developerov JTRE a Cresco zaujímajú len metre štvorcové, nie ľudia prechádzajúci cez nábrežie a v území zlyhali aj viaceré vedenia mesta. Zostalo to na zapojení občianskej verejnosti, preto sme sa v tejto veci rozhodli podať tri žaloby.

Čítaj viac »

Začiatkom roka bola dokončená úprava priestoru pred budovou Výskumného ústavu zváračského na Račianskej ulici, v ktorej dnes sídli Ministerstvo spravodlivosti SR. Celý priestor bol však zasvetený v prvom rade parkovaniu, pričom bol znemožnený pohyb cyklistov, vytvorené nedôstojné podmienky pre pohyb chodcov a porušených niekoľko noriem.

Čítaj viac »

Agenda cyklistickej a pešej dopravy rezonuje v politickej sfére čoraz viac. V tohtoročných parlamentných voľbách je súčasťou volebného programu až 12 kandidujúcich strán a potvrdzuje tak rastúci záujem politikov o rozvoj ekologických foriem dopravy. V Cyklokoalícii sme sa už tradične pozreli na volebné programy a zhodnotili ich kvalitu v tejto oblasti. Mnohé z navrhovaných opatrení…

Čítaj viac »

V Belgicku môžeme vidieť v praxi mnohé zásahy upokojenia dopravy, o ktorých sa u nás zatiaľ skôr rozpráva. Upokojovanie dopravy v mestách je spojené s viacerými pozitívami – ulice sú príjemnejšie, bezpečnejšie a tichšie. Zároveň preferencia ekologických druhov dopravy (pešo, bicykel, mhd) je pre mestský rozpočet finančne menej náročná, ako investície spojené s podporou automobility….

Čítaj viac »

Rok 2019 bol pre chodcov na Slovensku opäť tragickejší. Kým vroku 2018 narástol počet usmrtených na 59 obetí, tentorok bol rovnaký počet dosiahnutý už v novembri. Ďalšie obete pribudli aj pred vianočnými sviatkami. Cyklokoalícia preto požaduje podniknúť kroky, ktoré povedú k skutočnej ochrane najzraniteľnejších účastníkov premávky. Potrebné sú podľa nej zmeny v legislatíve aj v infraštruktúre.

Čítaj viac »