Parkovanie V predchádzajúcom diele tohto seriálu sme sa pozreli na oblasť Mlynské nivy – Karadžičova z pohľadu chodcov a ich problémov. Dnes sa pozrieme na to, ako sa tu dá parkovať, či je súčasný stav parkovania vyhovujúci a čo sa dá zlepšiť. Divoké parkovanie na obslužnej komunikácii pred CBC Dnes sa na tejto komunikácii nachádza…

Čítaj viac »

Pešo do Borov

V novembri 2014 bolo otvorené nákupné centrum Bory Mall. Otvoreniu predchádzalo masívne budovanie dopravnej infraštrukúry. Keďže bývam v Lamači a od jeho posledných domov je to do Bory Mallu vzdialenosť, ktorá sa dá pešo prekonať za 15-20 minút, rozhodol sa sa spraviť praktický test toho, ako mesto naozaj podporuje trvalo udržateľnú dopravu, chôdzu a podobné…

Čítaj viac »
Nadchod pri SAVke po telefonickej urgencii

K trvalej udržateľnosti mesta patrí aj pešia doprava, ktorú dlhodobo podporujeme. Toto je návod ako donútiť mesto aby si odhrnulo sneh z miest, ktoré sú v jeho správe. Bol pondelok ráno a ľudia smerovali do práce. Od nedeľného sneženia už prešlo viac ako 24 hodín a stále neboli odhrnuté hlavné pešie ťahy v meste, ktoré…

Čítaj viac »
Dopravný kolaps pred škôlkou - parkovacia anarchia.

Na ulici Timravina pod Slavínom sa nachádza materská škôlka. Vedie k nej priechod pre chodcov tesne za neprehľadnou zákrutou. Obyvatelia z okolia sú nahnevaní, že sa musia predierať pomedzi autá parkujúce na chodníkoch (bez ponechania 1,5 m) a na priechodoch pre chodcov, často im bránia výjsť z vlastného pozemku. Na vine sú vodiči pracujúci v…

Čítaj viac »
Les Berges de Seine pre ľudí

Kvôli plánovanej masívnej výstavbe v podhradí (Zuckermandel od J&T Real Estate) hrozí, že sa nábrežie v Starom Meste stane rušnou tranzitnou komunikáciou. Obyvatelia novej štvrte majú zahltiť cestu na nábreží a preto chcú rozšíriť počet pruhov na 7 (z toho 2 električkové). Komu vôbec napadla taká myšlienka tranformovať najcennejšiu časť nábrežia na “diaľnicu”? Pozrime sa konkrétne,…

Čítaj viac »

Parkovacia anarchia na Malom trhu

Na poslednej Komisii pre cyklistickú a pešiu dopravu sme sa rozprávali aj o nechopnosti mesta a mestskej polície vynútiť dodržiavanie zákona v dodržiavaní pravidiel parkovania. V krátkom fotoreporte sa pozrime, či sa nejakým spôsobom zlepšili podmienky pre chodcov. Vidíte nejakú zmenu?

Čítaj viac »

V sérii troch článkov sa budeme venovať problémov v okolí križovatky ulíc Karadžičova – Mlynské nivy. Toto územie na hranici Starého Mesta a Ružinova je nielen križovatkou pre automobilovú dopravu ale aj významným prestupným uzlom verejnej dopravy. Tiež sa tu pohybuje veľké množstvo chodcov a cyklistov. Chodci V lokalite sa pohybuje veľmi vysoký počet chodcov, čo je prirodzené, keďže…

Čítaj viac »

Rozšírenie chodníka pri Umelke

V týchto dňoch mesto stavebne rozšírilo chodník pri budove Umeleckej besedy (projekt). Cieľom je zlepšiť podmienky pre chodcov na tomto frekventovanom pešom ťahu spájajúcom centrum mesta s Euroveou. Úsek bude zároveň spájať pripravované cyklotrasy na Pribinovej a medzi Starým mostom a Mostom SNP, v tomto projekt je už vybudovaný nájazd pre cyklistov. Pribinova ulica medzi…

Čítaj viac »

Tento článok reaguje na doposiaľ zverejnené návrhy Hlavného mesta Bratislava na budovanie nosného systému MHD v Petržalke a pridruženej štvor- až šesťprúdovej cestnej komunikácie (Jantárovej cesty) v miestach, ktoré obyvatelia Petržalky využívajú na oddych, šport a rekreáciu. Ústredným prvkom tohto priestoru je Chorvátske rameno a Jantárová cesta (v súčasnosti vôbec nedobudovaná v úseku Rusovská cesta…

Čítaj viac »

Petržalku pretne autostráda

Bratislavu postihla inžinierska brutalita viackrát. Výstavba najväčšieho slovenského sídliska, keď pre Staromestskú ulicu a Most SNP padla značná časť Podhradia, bola jedna z väčších rán. Dve dovtedy celistvé časti – hrad a historické jadro – boli od seba surovo odtrhnuté. Socialistické štruktúry prešli odvtedy demokratizáciou, spôsoby však ostali. Tentoraz má autostráda pretnúť samotnú Petržalku. Opäť…

Čítaj viac »