Ivo Nesrovnal na bicykli počas predvolebnej kampane.

Zaväzujem sa, že v prípade môjho zvolenia budem presadzovať, aby Bratislava bola mesto, ktoré: # 1. Má víziu Bratislava potrebuje rozmýšľať o budúcnosti. Verejný priestor nie sú len položky na liste vlastníctva Hl. mesta SR Bratislavy. Je to široká spoločenská kategória, ktorej význam je však dnes redukovaný na materiálne minimum. Chceme viac, než informácie o…

Čítaj viac »

Novosvetská je jedna z toho typu ulíc v Bratislave, ktoré sa dnes už veľmi nenavrhujú. Vedie totiž strmo do kopca. Ak idete z centra pešo na Slavín alebo do Horského parku, je to náročná, ale rýchla skratka. Pri chôdzi na nej však treba dávať pozor, chodník tu nepatrí chodcom, ako vidno na pár ďalších fotografiách:…

Čítaj viac »

Cyklokoalícia v lete rozbehla aktivitu zameranú na daždivú jeseň, ale tiež zimu. Aktivita prebiehala v rámci Pro-Bono maratónu nadácie Pontis a pomohol nám s tým právnik JUDr. Martin Provaznik z advokátskej kancelárie bnt attorneys-at-law. Najmä starí ľudia sa obávajú šmykľavých priechodov pre chodcov. Dochádza potom k paradoxu, že bezpečnejšie je pre nich prejsť cez cestu…

Čítaj viac »

Parkovanie V predchádzajúcom diele tohto seriálu sme sa pozreli na oblasť Mlynské nivy – Karadžičova z pohľadu chodcov a ich problémov. Dnes sa pozrieme na to, ako sa tu dá parkovať, či je súčasný stav parkovania vyhovujúci a čo sa dá zlepšiť. Divoké parkovanie na obslužnej komunikácii pred CBC Dnes sa na tejto komunikácii nachádza…

Čítaj viac »

Pešo do Borov

V novembri 2014 bolo otvorené nákupné centrum Bory Mall. Otvoreniu predchádzalo masívne budovanie dopravnej infraštrukúry. Keďže bývam v Lamači a od jeho posledných domov je to do Bory Mallu vzdialenosť, ktorá sa dá pešo prekonať za 15-20 minút, rozhodol sa sa spraviť praktický test toho, ako mesto naozaj podporuje trvalo udržateľnú dopravu, chôdzu a podobné…

Čítaj viac »
Nadchod pri SAVke po telefonickej urgencii

K trvalej udržateľnosti mesta patrí aj pešia doprava, ktorú dlhodobo podporujeme. Toto je návod ako donútiť mesto aby si odhrnulo sneh z miest, ktoré sú v jeho správe. Bol pondelok ráno a ľudia smerovali do práce. Od nedeľného sneženia už prešlo viac ako 24 hodín a stále neboli odhrnuté hlavné pešie ťahy v meste, ktoré…

Čítaj viac »
Dopravný kolaps pred škôlkou - parkovacia anarchia.

Na ulici Timravina pod Slavínom sa nachádza materská škôlka. Vedie k nej priechod pre chodcov tesne za neprehľadnou zákrutou. Obyvatelia z okolia sú nahnevaní, že sa musia predierať pomedzi autá parkujúce na chodníkoch (bez ponechania 1,5 m) a na priechodoch pre chodcov, často im bránia výjsť z vlastného pozemku. Na vine sú vodiči pracujúci v…

Čítaj viac »
Les Berges de Seine pre ľudí

Kvôli plánovanej masívnej výstavbe v podhradí (Zuckermandel od J&T Real Estate) hrozí, že sa nábrežie v Starom Meste stane rušnou tranzitnou komunikáciou. Obyvatelia novej štvrte majú zahltiť cestu na nábreží a preto chcú rozšíriť počet pruhov na 7 (z toho 2 električkové). Komu vôbec napadla taká myšlienka tranformovať najcennejšiu časť nábrežia na “diaľnicu”? Pozrime sa konkrétne,…

Čítaj viac »

Parkovacia anarchia na Malom trhu

Na poslednej Komisii pre cyklistickú a pešiu dopravu sme sa rozprávali aj o nechopnosti mesta a mestskej polície vynútiť dodržiavanie zákona v dodržiavaní pravidiel parkovania. V krátkom fotoreporte sa pozrime, či sa nejakým spôsobom zlepšili podmienky pre chodcov. Vidíte nejakú zmenu?

Čítaj viac »

V sérii troch článkov sa budeme venovať problémov v okolí križovatky ulíc Karadžičova – Mlynské nivy. Toto územie na hranici Starého Mesta a Ružinova je nielen križovatkou pre automobilovú dopravu ale aj významným prestupným uzlom verejnej dopravy. Tiež sa tu pohybuje veľké množstvo chodcov a cyklistov. Chodci V lokalite sa pohybuje veľmi vysoký počet chodcov, čo je prirodzené, keďže…

Čítaj viac »