V Belgicku môžeme vidieť v praxi mnohé zásahy upokojenia dopravy, o ktorých sa u nás zatiaľ skôr rozpráva. Upokojovanie dopravy v mestách je spojené s viacerými pozitívami – ulice sú príjemnejšie, bezpečnejšie a tichšie. Zároveň preferencia ekologických druhov dopravy (pešo, bicykel, mhd) je pre mestský rozpočet finančne menej náročná, ako investície spojené s podporou automobility….

Read more »

Pred niekoľkými dňami bola zverejnená štúdia, ktorá vznikla na univerzite v austrálskom Melbourne a naznačovala, že cyklopruhy namaľované na ceste môžu byť nebezpečnejšími, ako žiadna cykloinfraštruktúra. Vďaka zjednodušenému zhrnutiu v Denníku N sa stala populárnou aj na slovenskom internete. V tomto článku preto vysvetlíme, prečo u nás tieto závery automaticky neplatia a treba ich používať…

Read more »

Schovaní cyklisti na Podháji?

Začiatkom augusta 2018 mesto začalo vyznačovať časť cyklotrasy O7 na ulici Podháj. Zvláštnostiam pri výbere projektu sme sa venovali v samostatnom článku. Keďže samotná cyklotrasa je vyznačená len vodorovným značením, po takmer dvoch mesiacoch by už malo byť možné zhodniť jej fungovanie.

Read more »

Ako je popísané v článku Mohli sme mať prvú bezpečnú cyklotrasu holandského typu – v Lamači, dali sme si spracovať projekt cyklotrasy na ulici Podháj v Lamači. Išlo o doteraz najkomplexnejšie spracovnú projektovú dokumentáciu, ktorú sme dobrovoľne a zadarmo pre mesto pripravili (ďakujeme všetkým za finančnú podporu 2% a darov na našu činnosť!). Ulica Podháj…

Read more »

Spontánne rozhodnutia Je piatok 9. 3. 2018, spravodajstvu na Slovensku dominuje jediná téma – vražda investigatívneho žurnalistu Jána Kuciaka a jeho snúbenice Martiny Kušnírovej. Tisíce ľudí zo západného konca Bratislavy sa snažia pozdĺž nábrežia dostať k námestiu SNP, aby sa zúčastnili na najmasívnejších protestoch minimálne od dôb Nežnej revolúcie. Asi nikoho z nich by však nenapadlo, že v tom…

Read more »
Vizualizácia: Cykloinfraštruktúra v križovatke Karadžičova-Dunajská/Mlynské nivy (návrh Cyklokoalície, ktorý Magistrát i developer odmietli)

Pred štyrmi rokmi sme sa aktívne občiansky zapojili do prípravy projektu novej autobusovej stanice, za ktorým stojí firma HB Reavis – zapojili sme sa do procesu posudzovania vplyvov na životné prostredie, tzv. EIA (naše pripomienky). Ako „cyklo a pešokoalíciu“ nás zaujímala najmä dopravná stránka zámeru, predovšetkým riešenie nemotorovej dopravy. Nasledovalo množstvo rokovaní, kde boli vyjasňované pripomienky…

Read more »

V súčasnosti vidíme nárast podielu cyklistickej dopravy v meste napriek nedostatočnej a väčšinou chýbajúcej cykloinfraštruktúre. Cyklisti z tohto dôvodu využívajú bežné komunikácie pre pohyb v meste, zároveň sú však obmedzovaní jednosmernými ulicami, zamedzujúcimi tranzitnú dopravu motorových vozidiel v centrách obytných štvrtí .

Read more »