V súčasnosti vidíme nárast podielu cyklistickej dopravy v meste napriek nedostatočnej a väčšinou chýbajúcej cykloinfraštruktúre. Cyklisti z tohto dôvodu využívajú bežné komunikácie pre pohyb v meste, zároveň sú však obmedzovaní jednosmernými ulicami, zamedzujúcimi tranzitnú dopravu motorových vozidiel v centrách obytných štvrtí .
Read more »Riešenia
Autorské riešenia expertov na cyklodopravu, ako zlepšiť infraštruktúru v Bratislave a na Slovensku.
Cyklistická infraštruktúra v Záhrebe. Riešenie cyklistickej infraštruktúry. Vzorové situácie zo zahraničia. Hlavné mesto Chorvátska prijalo politiku vyznačiť spojité cyklotrasy na celom území mesta bez výrazných stavebných zásahov.
Read more »V pondelok 27. novembra 2017 mesto Bratislava na svojom webe informovalo o obmedzeniach súvisiacich s rekonštrukciou podchodu na Trnavskom mýte. Od decembra 2017 do marca 2018 budú uzatvorené dva vstupy do podchodu: jeden zo vstupov na električkové nástupištia, ale najmä veľmi využívaný vstup od tržnice. Prestavba vstupu do podchodu je aktivitou, ktorá si žiada jeho…
Read more »Zdieľané chodníky. Riešenie cyklistickej infraštruktúry. Vzorové situácie zo zahraničia. Pobaltské krajiny zvolili politiku navyšovania dĺžok vyznačených cyklotrás povolením legálneho pohybu cyklistov po chodníkoch.
Read more »Riešenie cyklistickej infraštruktúry. Vzorové situácie pri porovnaní so zahraničím. Križovanie cyklotrás vedených hlavným dopravným smerom s vedľajšími komunikáciami.
Read more »Včera nám na Facebooku písal Matúš zo Spišskej Novej Vsi (SNV) a žiadal o radu ako presvedčiť samosprávu, aby na ceste medzi Smižanmi a SNV vyznačila cyklotrasu. Obe obce sú od seba len kúsok a práve preto denne po ceste pendlujú stovky cyklistov do a z práce. Sám pritom nepozná technické normy a požiadavky na…
Read more »Na začiatku bol Ďurkovský a predaj pozemkov na nábreží. Keďže na pozemkoch stálo PKO, ktoré developer nevlastnil, potreboval ho zbúrať. Aj to sa podarilo, PKO bolo za súčasného primátora predané za euro a zbúrané (bez platného búracieho povolenia). Mesto sa navyše zmluvne zaviazalo, že nebude developerovi „kecať“ do projektu, v podstate, že bude so všetkým čo developer navrhne…
Read more »Chodci aj cyklisti sú v Bratislave na poslednom mieste, čo sa týka dopravy. I pri rozkopávkach chodníkov a cyklotrás na nich úrady zabúdajú. Zvyčajne ich nechajú brodiť sa pomedzi stavebné stroje alebo cez trávu, ktorá sa zmení na blato. Chodom niekedy nakážu robiť obchádzku v stovkách metrov, hoci jednoduchým spôsobom je možné uzavrieť časť jazdného pruhu….
Read more »Po cyklopruhoch na Dunajskej a Banskobystrickej, ktorých projekty dopravného značenia sme financovali z vašich príspevkov a dvoch percent vašich daní z príjmu, sme využili aj to, že nový asfalt dostala ulica Prokopa Veľkého medzi Brnianskou a Hroboňovou. Vďaka našej intervencii pribudlo 650 metrov cyklopruhov a piktokoridorov z Kalvárie v smere na Patrónku (na mape znázorňené ružovou)….
Read more »Aktualizácia 6.7.2016: Pôvodne sme uviedli, že Komisia podporila obojsmerný návrh. Ospravedlňujeme sa jednotlivým účastníkom za nesprávne informácie uvedené v článku, ktoré sme obdržali sprostredkovane. Nabudúce si získané informácie lepšie overíme. Komisia bude posudzovať cyklotrasu Jarošova po dopracovaní návrhov. Tešíme sa, že vzrastá všeobecná podpora funkčných riešení cyklotrás v Bratislave. Bratislava potrebuje predvídateľnú a štandardizovanú sieť…
Read more »