Cyklokomisia 14.2.2013

Prinášame stručný prehľad informácií zo včerajšej cyklokomisie.

Bol zmenený štatút na Komisiu pre cyklistickú a pešiu dopravu. Komisia teda na náš návrh rozšírila svoju pôsobnosť o zlepšovanie podmienok pre chodcov, ktorým sa doteraz mesto systematicky nevenovalo. Komisia sa bude stretávať pravidelne každý druhý štvrtok v mesiaci o 16.00, najbližšie teda 14.3.2013.

Prvý (historický) okruh sa bude konečne realizovať tento rok. Opätovne sme pripomienkovali, že projekt nerieši povolenie vjazdu cyklistov na Kapucínsku, Židovskú a Mikulášsku.

Poškodné vodorovné značenie na Špitálskej bude reklamované v rámci 48 mesačnej záruky.

Cyklotrasu medzi Mostom Lafranconi a River Parkom nebude realizovať mesto, ale spoločnosť Henbury Development, ktorá to dostala ako podmienku pri kúpe pozemkov pod PKO. Termín je do roku 2016, proces EIA už začal.

Časť poslancov žiada opravu cyklotrasy na Dvojkrížnej ulici vo Vrakuni a Podunajských Biskupiciach. Podľa projektu sa za 154 000 € sa majú opraviť povrchy, nie však napraviť zlé smerové vedenie trasy, odstrániť obrubníky, doplniť priechody pre cyklistov a podobne. Primátor nás požiadal o prezentovanie tohto názoru poslancom na zasadnutí mestského zastupiteľstva 27.2.

Chýbajúci úsek cyklotrasy pri Karloveskom ramene je blokovaný žiadosťou Univerzity Komenského o zámenu pozemkov. Bude sa zrejme hľadať riešenie formou ich prenájmu.

Zašleme návrh bodových opatrení, ako prvé zjednotenie značiek na vstupe do pešej zóny, aby bolo možné na bicykli vôjsť nielen po Michalskej, ale aj od Kamenného námestia.

Do ďalšej komisie bude vypracovaný harmonogram realizácie cyklotrás.

Odsúhlasený návrh na „súťaž návrhov“ na cyklotrasu na Devinskej ceste. Cieľom súťaže je nájsť optimálne riešenie tak, aby bolo aj realizovateľné za rozumné prostriedky.

Schválené podklady pre bikesharing, rozšírený o zmienku o priestorovej rezerve pre ostatné funkcie (napr. carsharing, dobíjanie elektrobicyklov a pod.). Presná formulácia bude ešte v oficiálnom zápise. Mesto bude rokovať so záujemcami, do konca jari by mali byť výsledky.

Pozreli sme si prezenáciu firmy Skanska o betónových cyklocestičkých s cementovobetónovým krytom (CBK). Ich výhodou je väčšia trvanlivosť a údajne aj o cca 10 percent nižšie vstupné náklady oproti asfaltu (100m2 asfalt 8900 €, CBK 8000 €.

V našej prezentácii sme upozornili na neustále plánovanie dopravných stavieb pre autá s ignorovaním cyklistov a chodcov (venujeme tomu aj samostatný článok). Navrhli sme vyčlenenie jedného úradníka na posudzovanie projektov a návrh riešení aby vyhovovali nemotorovým užívateľom. S primátorom sme dohodli poslanie našich zásadných pripomienok a návrhov k lokalite Mlynských nív. O vývoji budeme informovať. Taktiež sa zúčastníme na stretnutiach, ktoré budú mať za cieľ presvedčiť odbornú verejnosť o tom, že cyklistov nemožno pri návrhoch riešení ignorovať a treba s nimi počítať už od začiatku.

Na predchádzajúcu tému nadviazalo predstavenie akčného plánu bezbariérovosti vypracovaného pre mesto Nitra. Následne sa hovorilo aj o potrebe odstraňovania bariér v Bratislave.

Hosť z Kodane z prvej ruky informoval o cyklodoprave v jeho meste a navrhol Bratislava Experiment ako netradičný a odvážny spôsob zlepšenia podmienok pre cyklistov. Viac o ňom možno nabudúce.

Pán Hlatký zo Slovenského cykloklubu informoval o konferencii Velocity, ktorá sa bude konať 8.-10.6.2013. Vyjadril sa aj k návrhu Cyklokoalície na systém číslovania mestských cyklotrás, nemá zásadné pripomienky, žiada len o jeho doladenie tak, aby bol použiteľný aj v iných mestách.

Ministerstvo dopravy pripravuje národnú stratégiu cyklistickej dopravy, termín je do konca februára.

Pripravuje sa zakúpenie sčítačiek, aby boli k dispozícii exaktné informácie o počte cyklistov.

Prezentovaný projekt „bikepointu“ pod Mostom SNP (na križovatke trás Eurovelo 6 a 13). Finálne riešenie bude zrejme až na jeseň, dovtedy zrejme dočasný priestor v obývateľnom kontajneri.

3 thoughts on “Cyklokomisia 14.2.2013

  1. Cyklotrasa uprostred chodníka na nábreží je otrasná. Nemôžeme ísť vedľa seba dve starie panie s paličkami, ale nemôže tam ísť ani mamička s kočíkom a dieťaťom za ruku. Cyklisti chodcov vážne ohrozujú, pád starého človeka môže mať smrteľné následky.

  2. Nábrežie pri Dunaji vždy slúžilo Bratislavčanom na oddychovú prechádzku, táto lokalita patrí medzi historicky chránenú zónu so vzácnym umelecky-historickým múrikom a vyhliadkovými teraskami.

    1. Áno, práve preto tu dlhodobo presadzujeme striktné oddelenie cyklistov od chodcov, napr. formou zeleného pásu, kde zo strany promenády môžu byť lavičky pre chodcov. Magistrát ani Staré Mesto takúto trasu nerealizovali.

Napísať odpoveď pre Daniel Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.