Polyfunkčný dom Einsteinova – druhý pokus

Pamätáte si ako sme vás informovali o projekte polyfunkčného domu medzi lávkou cez Einsteinovu a obchodom Billa na Nobelovom nám.? Predkladateľ svoj pôvodný zámer stiahol, ale začiatkom septembra ho opätovne predložil takmer v totožnej podobe, opäť ignorujúc pešiu a cyklistickú dopravu.

Polyfunkčný dom Einsteinova - pohľad od Nobelovho nám.
Polyfunkčný dom Einsteinova – pohľad od Nobelovho nám.
Polyfunkčný bytový dom Einsteinova
Polyfunkčný bytový dom Einsteinova – podľad zhora.

V projekte pribudol text: “pre budúci horizontálny pohyb cyklistov v úrovni 2. NP v nadväznosti na existujúcu lávku a objekt Billa na Zadunajskej ulici je navrhovaná lávka pre cyklistov po obvode polyfunkčného objektu. Tomuto možnému riešeniu je prispôsobená aj konštrukčná výška druhého nadzemného podlažia.” Predkladateľ tím chce povedať, že výhľadovo (v budúcnosti) bude možné lávku cez diaľnicu a lávku nad Billou prepojiť, ale že on to teraz nespraví. Z toho je jasné, že sa to už nespraví nikdy.

A ako sa takéto veci riešia v zahraničí? Fotografie pod textom zobrazujú budovu vo švajčiarskom Bazilej, kde úrád prikázal investorovi vybudovať cyklotunel priamo cez ich budovu, inak by nedostal povolenie na výstavbu.

Bazilej, Švajčiarsko - Úrad prikázal súkromnému investorovi, aby spravil vo svojej budove cyklotunel, inak nedostane povolenie.
Bazilej, Švajčiarsko – Úrad prikázal súkromnému investorovi, aby spravil vo svojej budove cyklotunel, inak nedostane povolenie.
Bazilej, Švajčiarsko - Cyklotunel idúci skrz súkromnú budovu.
Bazilej, Švajčiarsko – Cyklotunel idúci skrz súkromnú budovu.

Ďalšie návrhy riešenia podobných budov sme prezentovali v našom druhom článku. Ak by developer trochu rozmýšlal, mohol z lávky spraviť obchodnú pasáž s kaviarňami, kde by sa okoloidúci ľudia na prechádzke a na bicykli mohli zastaviť na zmrzlinu či kávičku.

Ako môžeš pomocť?

Ak chceš pomôcť hájiť záujmy obyvateľov mesta (hlavne tamojších obyvateľov, vodičov, ale aj všetkých cyklistov a chodcov tranzitujúcich po cyklotrase Petržalské korzo), prosím stiahni si naše pripomienky v DOCX formáte, doplň svoje meno a adresu, vytlač a pošli ho do piatku 26.9.2014 na adresu uvedenú na začiatku listu. Čím viac nás bude, tým väčšiu máme šancu uspieť presadiť naše požiadavky. Nenechajme si zobrať právo na zdravé životné prostredie tým, že nám nejaký developer bude rušiť chodníky a nezlepšovať cyklotrasy.

Ďakujeme :)

Pozrite si aj celý zoznam zámerov posudzovaných v procese EIA.

2 thoughts on “Polyfunkčný dom Einsteinova – druhý pokus

  1. […] Na strane Einparku nadjazd/nadchod končí schodiskom a výťahom. Tak to bolo aj predtým ako sa postavil Einpark a žiadne zlepšenie v rámci výstavby neprišlo. Externý výťah trpí na všetky štandardné vady externých výťahov (vandalizmus, nečistota, kazivosť) a schodisko nemá žiadny žľab či rampu, takže to nemožno nijak považovať za bezbariérové a vhodné riešenie nielen pre cyklistov, ale ani pre chodcov. Vynášanie a znášanie bicyklov a kočíkov po schodoch je štandardným, takmer každomesačným javom. Práve chýbajúce vylepšenie dovtedajšieho nevhodného stavu (ktorý bol rovnaký, akurát bol výťah z druhej strany lávky) – postavenie rampy, hoci miesta na ňu je (bolo) dosť – možno z hľadiska nemotorovej premávky považovať za najväčšie zlyhanie a negatívum výstavby Einparku. Niekoľkokrát na to upozorňovala svojimi pripomienkami aj Cyklokoalícia (tu, tu a tu). […]

  2. […] Na strane Einparku nadjazd/nadchod končí schodiskom a výťahom. Tak to bolo aj predtým ako sa postavil Einpark a žiadne zlepšenie v rámci výstavby neprišlo. Externý výťah trpí na všetky štandardné vady externých výťahov (vandalizmus, nečistota, kazivosť) a schodisko nemá žiadny žľab či rampu, takže to nemožno nijak považovať za bezbariérové a vhodné riešenie nielen pre cyklistov, ale ani pre chodcov. Vynášanie a znášanie bicyklov a kočíkov po schodoch je štandardným, takmer každomesačným javom. Práve chýbajúce vylepšenie dovtedajšieho nevhodného stavu (ktorý bol rovnaký, akurát bol výťah z druhej strany lávky) – postavenie rampy, hoci miesta na ňu je (bolo) dosť – možno z hľadiska nemotorovej premávky považovať za najväčšie zlyhanie a negatívum výstavby Einparku. Niekoľkokrát na to upozorňovala svojimi pripomienkami aj Cyklokoalícia (tu, tu a tu). […]

Napísať odpoveď pre Rozbor dopravného značenia – Einpark – ocestnejpremavke.sk Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.