12. 01. 2013

STaRZ vs Roxy Invest alebo ako úradníci umožňujú investorom ignorovať cyklotrasy v územnom pláne

Osoby a obsadenie

  • STaRZ – Správa televovýchovných a rekreačných zariadení, mestská organizácia zodpovedná za cyklotrasy
  • Roxy Invest, s.r.o. – investor zastupujúci obchodný reťazec Kaufland, ktorý zabezpečuje výstavbu Kauflandu pri Mlynskej doline

Cyklotrasa medzi Botanickou záhradou a Patrónkou spájajúca nábrežie so Železnou studničkou vedie popri diaľnici od Lafranconi ponad tunel Sitina až po Patrónku… Teda aspoň by mala – podľa Územného plánu hlavného mesta Bratislavy.

Nedávno sa v procese EIA (posudzovania vplyvov výstavby na životné prostredie, kde sa môže vyjadriť verejnosť) objavila informácia o plánovanej stavbe obchodného centra Kaufland blízko Mlynskej doliny. Zhodou okolností stojí stavba tesne pri plánovanej cyklotrase z územného plánu.

Hlavná mestská cyklotrasa (Územný plán Bratislavy)
Hlavná mestská cyklotrasa (Územný plán Bratislavy)

Cyklokoalícia v rámci EIA túto výstavbu investora Roxy Invest, s.r.o. (zastupujúceho Kaufland) pripomienkovala a žiadala dodržať územný plán. Investor Roxy Invest (Kaufland) totž ignoroval v projekete cyklotrasu, navyše projekt zhoršoval nielen plynulosť dopravy celkovo (nové semafory), ale aj zaviedol nevhodné podmienky pre chodcov.

Očakávali sme, že hlavné mesto Bratislava vydá pre Roxy Invest stanovisko požadujúce dodržanie územného plánu a zároveň mu uloží výstavbu cyklotrasy ako vynútenú investíciu, čo by bol štandardný postup. Úradníci ale podľa našej skúsenosti často postrádajú logiku a zdravý sedliacky rozum a potom dochádza k takýmto tragikomédiám (citát zo správy mesta):

III. úsek Habánsky mlyn – križovatka Patrónka
V súčasnosti je úsek v štádiu pozastaveného územného konania (MČ Staré mesto).
Vlastník pozemkov ROXY INVEST s.r.o. súhlas s umiestnením cyklotrasy podmienil
súhlasom STaRZu ohľadom výstavby obchodného centra Kaufland, ktorý bol vydaný.
Komplikácie nastali pri požiadaní rozhodnutia o výrub stromov a krovia. STaRZ po vydaní
stavebného povolenia pre OC Kauflaund bude musieť opätovne zabezpečiť aktualizáciu
dendrologického posudku.

Zjednodušme si tento odstavec na niekoľko bodov:

  1. Investor Roxy Invest má záujem postaviť predajňu Kaufland
  2. Cyklotrasa prechádzajúca daným územím je definovaná v územnom pláne ako hlavná mestská trasa
  3. Investor Roxy Invest podmieni súhlas s umiestnením cyklotrasy získaním súhlasu od STaRZ s umiestnením Kauflandu.
  4. STaRZ súhlasí namiesto toho, aby odpovedal investorovi, že Roxy Invest sa musí podriadiť územnému plánu a nie naopak.
  5. STaRZ musí na vlastné náklady (ergo náklady mesta) navyše zabezpečiť dendrologický posudok na výrub stromov, za ktorý by inak musel platiť investor Roxy Invest.

Cyklodoprava v Bratislave sa rozvíja pomaly, navyše jej ešte stavajú prekážky  aj úradníci svojím prístupom. A je jedno, či to je tentoraz STaRZ, inokedy Oddelenie dopravného plánovania fungujúce výhradne pre automobilovú dopravu (ignorujúc MHD, chodcov a cyklistov) alebo Krajský dopravný inšpektorát, kde predsa cyklodoprava znamená prácu naviac (!).

One thought on “STaRZ vs Roxy Invest alebo ako úradníci umožňujú investorom ignorovať cyklotrasy v územnom pláne

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.