Cyklokoalícia navrhla mestu 11 prioritných trás, ktoré spoja uľahčia spojenie mestských častí na centrum. Keďže mesto je zadĺžené a rozpočet krátený, Cyklokoalícia poskytla zoznam rýchlo a lacno uskutočniteľných zmien, ktoré zlepšia podmienky pre cyklistov v Bratislave. Väčšina navrhovaných cyklotrás sá dá riešiť takmer výlučne vodorovným značením v cene pár tisíc Eur (na porovnanie nedokončený cyklochodník Trenčianska stál doteraz vyše 140 000 Eur!).
- Prvý (historický okruh) vrátane prejazdu cez Dunajskú (protismer po Rajskú)
- Záhradnícka (napojenie Ružinova v časti Miletičova – Odborárske námestie)
- Ľavobrežné nábrežie (Most Lafranconi – Eurovea – Most Apollo)
- Košická (most Apollo – Miletičova)
- Vajnorská
- Viedenská cesta (legalizácia vjazdu cyklistov v smere Starý most – Nový most)
- Priechod pre chodcov a cyklistov na Rusovskej ceste (zásadný kolízny bod)
- Jantárova cesta (cyklopriechod a spojka na Starý most a Viedenskú cestu od súčasného cyklochodníka)
- Predĺženie Petržalského korza k súdu BA V
- “Dúbravské korzo”
Už čoskoro budeme publikovať podrobný prehľad nami navrhovaných zmien.
Zabudli ste na spojenie Raca – Centrum,chalani.Pekny den :o)
Uz ma nebavi jazdit po Viedenskej v protismere. BAnoviny pisu, ze riesenie je financne narocne, ale ja mam navrh, co nestoji viac ako par plechoviek zelenej farby.
Ak uz si auta uzurpovali lavy okraj na parkovanie, nech jazdia stredom a na pravy okraj, teda pri SadeJK staci namalovat JEDNU hrubu zelenu ciaru a kazdych 100m nastriekat symbol bicykla …
PS stetec mam a jednu noc obetujem na brigadu, ak to cyklokoalicia vybavi!
DV
Toto riešenie sme navrhovali, STaRZ a mesto však presadzujú iné, komplikovanejšie a drahšie (obojsmerná trasa v pruhu bližšie k múriku).
skutocne je treba zacat okamzite konat.
zriadit nebyrokratickym sposobom 5 clennu komisiu
vybavenou kompetenciami prijmat rozhodnutie o okamzitom prevedeni vodorovneho znacenia
skladajuci sa z
dopravneho policajta
mestskeho uradnika
zastupcu cyklokoalicie
starz
a nejakeho super odbornika z viedne ako predsedu komisie.
zasadanie by sa uskutocnovalo priamo v terene
za ucasti sefov 3 firiem z toho jednu zahranicnu,ktore sa zaoberaju vodorovnym znacenim,ti by hned podali ponuku a ten s najlacnejsou ponukou
by mohli hned zacat s robotou.vodorovne znacenie je najlacnejsie a najrychlejsie riesenie.
narocnejsie projekty sa budu riesit neskor,normalnou uradnou cestou.
Vážení cykloaktivisti, čo tak akceptovať pri riešení cyklistickej dopravy a navrhovaní celej jej infraštruktúry (vrátane dopravného značenia – a to nielen vodorovného) aj odborníkov z radov dopravných inžinierov, architektov urbanistov a ďalších, ktorí sa tiež tejto problematike rozumejú? Niekedy aj najlacnejšie „namaľovanie“ iba pár značiek či vyznačenie jediného prejazdu križovatky môže ohroziť bezpečnosť celej premávky. Navyše aj návrh dopravného značenia sa u nás, rovnako ako všade inde, musí spracovávať ako normálny projekt, opatrený pečiatkou autorizovaného inžiniera(ktorý za navrhnuté riešenie berie aj zodpovednosť!) a ktorý sa musí prejednať- skúste si aj overiť ako.A ešte niečo – najlacnejšie ponuky „šéfa nejakej firmy“hoci aj zahraničnej, nebývajú aj najlepšie! A o inú, ako úradnú cestu(ktorú chceme samozrejme inovovať a skvalitniť aj v prospech cyklistov), ak máte skutočný záujem o kvalitné, komplexné, bezpečné riešenie rozvoja cyklistickej dopravy a jej infraštruktúry v našich mestách sa prosím ani nepokúšajte. Nechcem týmto podceňovať Vaše úsilie o rýchlejšie riešenie celej cyklistickej problematiky,my sa tiež a dokazatelne o to snažíme.
Možno by tiež pomohlo, aby si profesné komory (akou je napr. Slovenská komoro stavebných inžinierov) lepšie vzdelávali vlastných členov. Vyhli by sme sa tak tomu, že musíme pripomienkovať projekt tretej kategórie, kde projektant nemá absolútne prehľad o moderných trendoch a nasilu segreguje cyklistov do nepoužiteľnej cyklotrasy značenej každých pár desiatok metrov „Zosadni z bicykla“.
Rada by som vyjadrila nazor na tento argument. Pracujem ako dopravna inzinierka a v praxi som sa bohuzial stretla s vicerymi nestastnymi rieseniami umiestnovania cyklopruhov v ramci miestnych komunikacii. Bohuzial niekedy sa clovek aj v ramci svojej profesie stretne s riesenim s ktorym vnutorne nesuhlasi, ale je nuteny ho nasilu do dokumentacie zaclenit, aj ked vie ze jeho uzivanie bude problematicke. Co sa tyka mladych projektantov, myslim si ze na katedre Stavebne fakulty sa problematike navrhovania alternativnych sposobov dopravy venuju dostatocne a mladi inzinieri su sikovni a velmi vynachadzavi.
Vážení spolukomentátori,
nerád by som, aby to vyznelo ako negatívna reakcia na pribúdajúce cyklotrasy, sám som aktívny cyklista, ale nakoľko každý musíme chodiť aj do práce, cez pracovný týždeň parkujem na petržalskej strane Dunaja. Po zriadení novej cyklotrasy na Viedenskej ceste sa udialo to, že bolo zrušené namaľovaním čiar asi stovka alebo aj viac miest na parkovanie. Nikto tu žiaľ nerieši situáciu komplexne, je tu buď názor „automobilový“ alebo „cyklistický“. Ale predsa každý z nás sa musí nejakým spôsobom dopravovať do práce atď. čiže aj šofér môže byť cyklistom a pod. Momentálna situácia nerieši nič, iba vyhrocuje názory oboch strán. Veľmi rád by som bol účastníkom toho, aby sa veci pohli dopredu, ale pozitívne pre obe strany, nie vždy na úkor jednej či druhej.
Prajem pekný deň
Michal
Suhlasime, ak by v danej oblasti neboli parkoviska (navyse bezplatne), ale jedno mate rovno pod Starym mostom, druhe je pri Artmedii, tretie je v Auparku.