Rekonštrukcia cyklotrasy na Trenčianskej

Hlavné mesto Slovenskej republiky Bratislava zverejnilo zakázku na vypracovanie projektových dokumentácií na rekonštrukciu komunikácií hlavného mesta SR Bratislava, ktorej súčasťou je aj cyklotrasa na Trenčianskej ulici od križovatky s Miletičovou po Bajkalskú.

Po rekonštrukcii budú odstránené viaceré nedostatky, ktoré táto cyklotrasa mala: sprehľadní sa križovatka s Ružovou dolinou, cyklisti v hlavnom smere budú mať prednosť a v neposlednom rade sa opraví poškodený povrch. Trasa bude aj naďalej vedená v stredovom deliacom páse.

Štúdia navrhovaného stavu (zdrojové pdf).

Najzásadnejšou zmenou bude práve úprava križovatky s Ružovou dolinou. Dnes sa tu nachádza svetelne neriadená priesečná križovatka. Keďže cyklotrasa je vedená v strede, pravidelne sa stáva, že vodiči v priečnom smere pri dávaní prednosti autám na hlavnej ceste musia zastaviť vozidlo práve v stredovom páse, čím zablokujú prejazd cyklistov.

Prejazd križovatkou s Ružovou dolinou.

Tento priamy prejazd v osi ulice Ružová dolina bude zaslepený a nahradený dvojicou susedných križovaní.

Červené auto znázorňuje dnešný stav: pri dávaní prednosti nutne blokuje cyklotrasu. Zelené auto je stav po zmene: pri dávaní prednosti cyklistom, resp. protiidúcim autám neblokuje cyklotrasu a ani autá idúce súbežne s cyklotrasou (možu použiť vonkajší jazdný pruh).

Jedno z dvojice križovaní bude aj vyvýšené do úrovne cyklotrasy, čo môže vyzerať takto:

Vyvýšený priechod na Laan van Magisch Realisme, Rotterdam. Foto: Google StreetView.

Navrhnuté riešenie je koncepčne správne a ak bude aj technická realizácia vrátane detailov dobrá, výsledok bude jasným zlepšením oproti dnešku.

O zlepšenie cyklotrasy na Trenčianskej ulici sa usilujeme už takmer desať rokov. Archívny článok s návrhmi z roku 2013 si môžete prečítať tu.

2 thoughts on “Rekonštrukcia cyklotrasy na Trenčianskej

  1. Držím palce tejto zmene, ktorá je mimoriadne potrebná, najmä pokiaľ ide o prednosť cyklistov v hlavnom smere, keďže pri súčasnom značení majú dávať na štyroch miestach pre vodičov v priečnom smere, čo je dovolím si povedať úplne nelogické a absurdné, aby cyklista na relatívne krátkom úseku musel štyri krát brzdiť a dávať prednosť autám, ktoré často odbáčajú na poslednú chvíľu, spoza cyklistu, pričom následne často priečne zablokujú cyklotrasu. Nasledujú zbytočné kolízie a výmeny názorov z oboch strán. Môžete mi prosím uviesť, či sa v tomto roku udeje rekonštrukcia? Minimálne by bolo vhodné osadiť dopravné značenie o zmene prednosti v jazde, aby tak, ako je to všade v civilizovanej Európe, dávali prednosť vodiči, ktorí pri odbočovaní križujú cyklotrasu.

Napísať odpoveď pre Bratislava: Prvá hotová radiála - Cyklokoalícia Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.