Cyklotrasa Májkova – Odborárske nám. (R20D) vo výstavbe

Možno ste si už stihli všimnúť, že na Májkovej ulici, krátkej ulici medzi Krížnou a Floriánskym nám. (pri Blumentále), sa začali stavebné práce na krátkom úseku cyklotrasy R20. Májková je pre automobilovú dopravu jednosmerná ulica od Odborárskeho nám. (zo zmerov Krížna, Záhradnícka a Špitálska). Vozovka tu je dostatočne široká a tak sme mestu navrhli premiestniť autá parkujúce na chodníku späť na vozovku (všetkých 10 parkovacích boxov pre rezidentov zostalo zachovaných),  priestor, ktorý bol zabratý autami obnoviť novou zeleňou a zároveň na široký chodník (teda široký po odstránení áut a zábradlia) vťesnať aj cyklopruh pre cyklistov smerujúcich od Bluemntálu na Záhradnícku alebo Sasinkovu. Na to poslúžia nové bezbariérové priechody pre cyklistov cez Krížnu a Záhradnícku. Ani chodci neboli ukrátení, dostali tiež bezbariérové priechody.

 

Počet parkovacích boxov pre rezidentov zostane zachovaný, chodcom už nebudú zavadziať autá na chodníku, dostanú tiež bezbariérové priechody pre chodcov, cyklisti dostanú protismerný cyklopruh cez Májkovu a priechody pre cyklistov smerom na Sasinkovu a zároveň sa zvýši podiel zelene. Áno, dá sa to.
Počet parkovacích boxov pre rezidentov zostane zachovaný, chodcom už nebudú zavadziať autá na chodníku, dostanú tiež bezbariérové priechody pre chodcov, cyklisti dostanú protismerný cyklopruh cez Májkovu a priechody pre cyklistov smerom na Sasinkovu a zároveň sa zvýši podiel zelene. Áno, dá sa to.

 

Cyklista smerujúci od Odborárskeho nám. k Blumentálu pôjde klasicky vo vozovke, tak ako doteraz, v zdieľanom jazdnom pruhu.

Žiaľ, nie všetky naše pripomienky boli zapracované. Okrem iného sme navrhovali zúžiť šírku ulice na jej vstupe a výstupe tzv. vysunutým nárožím, čím by sa skrátil čas chodca na priechode pre chodcov, čo vedie k jeho zvýšenej bezpečnosti. Veríme, že mesto dá odstrániť aj citylight na chondíku pred Tesco Expres, ktorý bude brániť v rozhľade cyklistom i chodcom, čo by mohlo spôsobiť vzájomné kolízie.

Viac o projekte, vrátane našich pripomienok sa dočítate na diskusom fóre pr.bratislava.sk.

Aktálne fotografie z výstavby:

6 thoughts on “Cyklotrasa Májkova – Odborárske nám. (R20D) vo výstavbe

  1. Tretia fotka…. to je pekné že bezbariérový priechod, ale električková zástavka sa do toho nepočíta s tým úžasným stĺpikom v strede chodníka spolu s dopravnou značkou ktorý by mal byť pred priechodom pre chodcov?

  2. Tak teraz neviem či mám ja halucinácie, ale som nechápavý. Zaujímalo by ma, ako bude organizovaný vjazd od Blumentalu na túto cyklocestu, kde bude dopravný prúd križovať zľava, a ako bude pokračovať na Sasinkovej, kde sa bude do premávky zaraďovať rovnako zľava. A ako bude cyklopruh oddelený od chodníka – len opticky? S tým už máme svoje skúsenosti, to u chodcov jednoducho nefunguje (sma na Slovensku).

    1. Milan, od Obchodnej po piktokoridore doprava a od Racka pri Blumentali dolava akoby na Blumentalsky, ale nasledne zabocis do cyklopruhu na chodniku… od Steinu dolava (das prednost oprotiiducim vozidlam).
      Na samotnej Majkovej (na chodniku) je to oddelene ciarov a symbolmi bicykla. Existovalo mnozstvo verzii, ale nakoniec toto vyslo ako najlepsie… kompromis.

Napísať odpoveď pre a električková zástavka nič? Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.