Ešte pred tým ako začneme, by som chcel všetkých ubezpečiť, že toto nie je anti-automobilistický článok. Článok som písal z pohľadu vodiča i cyklistu.   Dverovanie Tento termínus technikus asi ako prví prekladáme do Slovenčiny. Keď máte zaparkované, pred tým, ako otvoríte dvere, pozrite sa vždy do spätného zrkadla . Predídete tak najneobľúbenejšej cyklistickej kolízií tzv. dooring.  …

Read more »
Časť 400m vybudovanej cyklotrasy

Pripomienky k cyklotrase Kopčianska

Dostali sme možnosť pripomienkovať nedobre urobenú cyklotrasu na Kopčianskej ulici. Ide o projekt cezhraničnej spolupráce, ktorý má po dokončení previesť cyklistov bezkolízne od konca Petržalského korza okolo ŽST Petržalka cez Kopčany až po Kittsee. Trasa bude z veľkej časti segregovaná, t.j. vhodná aj pre rodiny s deťmi. Na trase by malo existovať iba jedno križovanie…

Read more »

Mesto Bratislava pripravuje nový územný plán a Cyklokoalícia reagovala na výzvu a zaslala svoje podnety. Viac o nich si môžete prečítať v nasledujúcom článku. 1. Zmeniť členenie kapitol o verejnom dopravnom vybavení V kapitolách B.12 Návrh verejného dopravného vybavenia a C.7 Zásady a regulatívy umiestnenia verejného dopravného vybavenia zmeniť členenie kapitol nasledovne: Komunikačná sieť a…

Read more »
Petícia potrebuje tvoj podpis

Petícia za 5% na cyklodopravu

Aktualizácia 15.12.2011: Poslanci rozpočet navýšili o 300 tisíc Eur, spolu na 491 tisíc Eur. To je cca 0,72% z rozpočtu dopravy. Aktualizácia 9.12.2011: Primátor predkladá rozpočet 191 tisíc Eur na cyklodopravu. Poslanci naznačujú, že rozpočet chcú navýšiť. Aktualizácia 26.10.2011: Petícia bola odovzdaná primátorovi, ktorý 5% okomentoval ako sen, ale považuje ju za dobrý podklad do…

Read more »
Paríž (K. Syrový)

Integrácia cyklistov do hlavného dopravného priestoru sa realizuje najmä grafickými úpravami cestných komunikácií, vďaka ktorým je cyklista bezpečne vedený zväčša v pravom okraji vozovky. Najpoužívanejšími formami takejto integrácie cyklistov sú vyhradené jazdné pruhy pre cyklistov – skrátene cyklopruhy a cyklopiktokoridory, ktoré vedú cyklistu po vozovke v ideálnej stope a zároveň upozorňujú ostatných účastníkov cestnej premávky…

Read more »
Jasné oddelenie chodcov a cyklistov v Prahe na promenáde

Spoločnosť J&T, vlastník Riverparku, nedávno inštalovala retardér a nejednoznačnú značku na hlavnej mestskej cyklotrase medzinárodného významu (uvažuje sa o vedení trasy Eurovela práve po promenáde). Riverpark argumentuje zvýšením bezpečnosti, keď cyklisti jazdiaci po oficiálnej cyklotrase prichádzajú do kontaktu s chodcami idúcimi po promenáde, resp. križujúcimi trasu. Pripravili sme zoznam návrhov pre zvýšenie bezpečnosti a jasné…

Read more »

Prečo bicyklovať?

Rýchlejšie od dverí k dverám (nemusíte hľadať parkovanie, ani chodiť zo zastávky) Lacnejšie (žiadne náklady na benzín či MHD ani väčšie opravy) Zdravšie (namiesto fitness centra športujete cestou do práce či na poštu) Prečítajte si viac o motiváciách mestských cyklistov, ktorí jazdia po meste pravidelne.

Read more »
Lávka pri Auparku - schody bez vodiacich kolajničiek pre bicykle

Cyklokoalícia sa dnes stretla s predstaviteľmi spoločnosti HB Reavis k zlepšeniu podmienok pre cyklistov v nákupnom centre Aupark v Bratislave. Národná dialničná spoločnosť odignorovala pri výstavbe potrebu riešiť lávku medzi Auparkom a Digital Parkom aj pre cyklistov – či už výťahom alebo bezbárierovými rampami. Cyklokoalícia preto navrhla jednoduché riešenie – vodiace kolajničky umiestnené na schody,…

Read more »
Košická - spoločný pruh pre MHD a cyklistov a ďalej samostatný cyklopruh

Cyklokoalícia navrhla mestu 11 prioritných trás, ktoré spoja uľahčia spojenie mestských častí na centrum. Keďže mesto je zadĺžené a rozpočet krátený, Cyklokoalícia poskytla zoznam rýchlo a lacno uskutočniteľných zmien, ktoré zlepšia podmienky pre cyklistov v Bratislave. Väčšina navrhovaných cyklotrás sá dá riešiť takmer výlučne vodorovným značením v cene pár tisíc Eur (na porovnanie nedokončený cyklochodník…

Read more »